BasBQ
Beef en Steak

Easterwood Baby back ribs van de BGE

 
 

maussie1982

Pitmaster
Berichten
519
Ook ik wil vandaag eens de Easterwood methode gaan testen met 3 verschillende rubs en twee verschillende sausen.

Rib 1: Competition style van the rub co
Rib 2: Nosmo's rub
Rib 3: Killer hog

Qua sausen heb ik Sweet baby ray's " sweet 'n spicy" en "honey bbq" en qua rookhout een klein beetje cherry en hickory.

De ribs in de rub
image-13.jpg


Mooi op tempratuur
image-12.jpg


Een rokende BGE, i like it :)
image-14.jpg


De ribs na de eerste 60 minuten
image-15.jpg


Eindresultaat volgt........
 
We zijn benieuwd Maurits! :)
 
iedereen aan de easterwood. heb iets gemist? wat maakt ze zo speciaal?
 
Big-T zei:
iedereen aan de easterwood. heb iets gemist? wat maakt ze zo speciaal?

Ze smaken prima en gaan lekker snel
 
Bert zei:
Big-T zei:
iedereen aan de easterwood. heb iets gemist? wat maakt ze zo speciaal?

Ze smaken prima en gaan lekker snel

en qua structuur? daar lever je denk ik wel op in??
 
Je hebt iets meer bite. Is mijn persoonlijke mening. Maar niet dat het storend is.
 
dan toch maar mee met de menigte en ook eens proberen ;)
 
En tot slot het resultaat. De ribs waren lekker, goed van smaak en meer bite dan de 3-2-1 methode. Als je voldoende tijd hebt prefeer ik de 3-2-1  boven de Easterwood methode. Maar deze methode is zeker voor herhaling vatbaar. Qua rubs was de killer hog het lekkerst icm de honey sauce.

image-16.jpg


image-17.jpg
 
Je kan discussi?ren wat je wil de laatste foto zegt eigenlijk alles  8)
 
Mooi slagveld, die laatste foto! Heerlijk  8)
 
Laatste foto says it all haha
 
jij hebt lekker gegeten  :)
 
Op is op en weg = pech! Of in dit geval geluk, want goed geslaagd dus.
 
Big-T zei:
iedereen aan de easterwood. heb iets gemist? wat maakt ze zo speciaal?

Het is een lekker recept, wat bij iedereen goed valt is mijn ervaring. Ik pas dit toe als we geen tijd of zin hebben voor de 3-2-1 methode. Hoe beter de kwaliteit spareribs hoe beter het resultaat, dat merk je goed bij deze methode.
 
Mooi werk, de Easterwood methode is een mooi alternatief als je geen tijd hebt voor 3-2-1
 
Aan de botjes te zien zal ik liever de 3-2-1 methode lusten denk ik, maar als je niet veel tijd hebt is het natuurlijk wel een goede oplossing
 
Botjes zien er prima uit, als ze 'fall of the bone' zijn zijn ze te ver gegaard volgens de KCBS regels.
Je ziet ook dat de botjes wit verkleurd zijn waar het vlees heeft gezeten. Dat is een teken dat ze gaar waren.
 
Frits zei:
Botjes zien er prima uit, als ze 'fall of the bone' zijn zijn ze te ver gegaard volgens de KCBS regels.
Je ziet ook dat de botjes wit verkleurd zijn waar het vlees heeft gezeten. Dat is een teken dat ze gaar waren.
Ieder zijn smaak natuurlijk en gelukkig kook ik thuis niet voor een KCBS-jury :)

De ribben zullen zeker gaar geweest zijn maar persoonlijk heb ik ze liever fall of the bone. Niet dat ze mij niet zouden gesmaakt hebben hoor, gewoon een kwestie van voorkeur ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan