BasBQ
Beef en Steak

drie kleine chili biggetjes

 
 

Boel0037

Pitmaster
Berichten
960
vanavond een feestje met een kleine 30 man.
Natuurlijk hoort daar naast een lekker drankje een lekker hapje bij.
Maar omdat ik vanavond eigenlijk niet teveel bezig wil zijn heb ik alvast in het voren wat klaar gemaakt.

Wat eten we, Smoked Chili en pulled pork sandwiches.

Gisteren begonnen met de chili, alles voorbereiden in de keuken (gehakt, uitjes en paprika bakken, hoppa alles in een grote bak en verdelen over kleine bakjes en dan een kleine 3 uur in de smoker.
(daarna gaat het de croqpot in omdat dit handig is al warmhoud bak vanavond)







Daarna gisteren drie lieve kleine biggetjes (procureurs) lekker ingerubt en in plastic verpakt.


Vanmorgen om 9 uur op de WSM met cherry en Hickory hout.
Zojuist in de glaze gezet en nu eventjes rust en dan inpakken...... klaarmaken voor het feestje.





Ik zal als ik niet vergeet fotos te maken ook de plaatjes ff posten van het resultaat.

Update 02-09, Voor de liefhebbers is dit het recept van de chili:

1kg rundergehakt
1 rode paprika
1 gele paprika
2 strengen bleekselderij
2 grote uien
5 tenen knoflook
3 grote blikjes tomaten puree
2 blikken tomatenblokjes
1,5 theelepel chili poeder moet eigenlijk chilimix zijn pure chilipoeder is erg heet
2 eetlepels komijn poeder
zout / peper
2 blikje kidney bonen
3/4 pot bruine bonen
half flesje bier
Paar brokjes pure chocolade
2 theelepels oregano
1 eetlepel bruine suiker

in een pan gehakt rul bakken, gesneden ui paprika en bleeknselderij toevoegen.
Knoflook persen en  toevoegen.
Vervolgens rest van ingredienten toevoegen en dan 2,5 uur op de bbq met wat rookhout.





 
Dat ziet er allemaal verdraaid lekker uit! Jullie gaan een heerlijk avondje tegemoet  :D
 
Yummie!! En ik moet nog een week wachten voor ik aan de PP mag....boehoehoe :(
 
Dat word een gezellig eetfeestje ziet er allemaal heel lekker uit.
 
Potverdrie!! Dat wordt een lekker feesie!! :p
 
Het was een topavond, het eten was heerlijk en de gasten hebben gegeten ofdat ze al weken niet gegeten hadden.
Ik heb de eindsaus aangepast met wat sirachi saus en soja saus wat erg goed bevallen is. Gaf het geheel net een tikkeltje pit en wat zout naast het zoete.

Het blijft gewoon een topper, puled pork altijd +1

null_zps9ae578f6.jpg


null_zps28ecfbf2.jpg


 
Slurp... lekker die sirachi/sojasaus klinkt goed !
 
Om te smullen die foto's!
 
Volgens mij hou je over , je kan altijd bellen hoor.
 
ik had best de 31e gast willen zijn
 
om te watertanden!!
 
Hoe lang en op welke temperatuur heeft de chili in de smoker gestaan? Moet dat volgens mij echt eens proberen..
 
Al met al een kleine 3 uur waarbij ik volgende keer wellicht een half uurtje korter doe.
Het is een beetje een afweging tussen lekker pruttelen en zorgen dat je niet teveel vocht laat verdampen.
(Het lekkerste is stiekem nog de volgende dag de restjes opwarmen maar dat moet je lekker voor jezelf houden  ;))

Chili is echt een aanrader, smaak was super, rook komt lekker door ik zal het recept wel even in het eerste bericht erbij zetten, lijkt heel veel op het recept van Dennis (noskos)
 
Terug
Bovenaan Onderaan