BasBQ
Beef en Steak

De zoveelste Kamado vraag.

Nou, heeft even geduurd maar de keuze is gemaakt.
Wij zijn uiteindelijk toch gegaan voor GG XL.
Een vriend van een maatje van mij had er ook 1, al een een behoorlijke tijd.
Moet zeggen dat ik toch aangenaam verrast was door deze kamado.
Leveren goede garantie en een behoorlijk aantal accessoires.

Morgen komt hij binnen.
Nu nog de buitenkeuken maken a.s. Woensdag hahaha.
 
Voor 2000 euro heb je krap een kale Primo oval XL.
Met tafel en andere benodigde accessoires
(divider plate, D plates, D plate grates)
ga je richting de 3000 euro of eroverheen
Hier een ongelofelijke fan van het merk maar hun prijzen beginnen wel wat over the top te raken.
 
Hier een ongelofelijke fan van het merk maar hun prijzen beginnen wel wat over the top te raken.
Oh maar dat is zeker waar.
Maar dat doen alle merken.
Schandalig vaak .
 
Oh maar dat is zeker waar.
Maar dat doen alle merken.
Schandalig vaak .
Ja hoewel ik de indruk heb dat het bij Primo nog net iets meer is. Ofwel komt dit omdat het gewoon uit de USA komt door importheffingen.
 
Ja hoewel ik de indruk heb dat het bij Primo nog net iets meer is. Ofwel komt dit omdat het gewoon uit de USA komt door importheffingen.
Ik weet het niet Brecht, maar ik schrik van de prijzen. Maar ja het blijft mijn merk en het is de enige ovale BBQ met zijn typische eigenschappen. Met andere woorden een wereld BBQ. Dus is het niet anders dan te slikken.
 
Ik weet het niet Brecht, maar ik schrik van de prijzen. Maar ja het blijft mijn merk en het is de enige ovale BBQ met zijn typische eigenschappen. Met andere woorden een wereld BBQ. Dus is het niet anders dan te slikken.
Ja, idem hier hoor. Gewoon wat klagen en betalen.
 
Ik vind achteraf de garantie wel tegen vallen. 2 jaar op een vuurschaal terwijl er al drie kapot zijn bij mij in een jaar...
We gaan het zien.
Hij is net binnen gekomen.
Zo is er met elk merk wel wat. Ik denk dat ik er geen verkeerde keuze aan gemaakt heb.
Nu was er ruimte in het budget om nog wat ander leuks te kopen, dus grote blij hier :)
 
Ik vind achteraf de garantie wel tegen vallen. 2 jaar op een vuurschaal terwijl er al drie kapot zijn bij mij in een jaar...
Misschien een kleine bemerking, kijk dan eens naar je kolenrooster, al dit te weinig speling heeft in je vuurschaal kan het zijn dat daar de oorzaak ligt van het breken van je vuurschaal. Door de verschillende uitzettingscoëfficiënten kan het zijn dat het ijzer zich opspant in het keramiek en ervoor zorgt dat je vuurschaal barst. Ook is het geen overbodige luxe van geregeld eens de assen te verwijderen zodat de ruimte tussen vuurschaal en kolenrooster zich niet vult.
 
Misschien een kleine bemerking, kijk dan eens naar je kolenrooster, al dit te weinig speling heeft in je vuurschaal kan het zijn dat daar de oorzaak ligt van het breken van je vuurschaal. Door de verschillende uitzettingscoëfficiënten kan het zijn dat het ijzer zich opspant in het keramiek en ervoor zorgt dat je vuurschaal barst. Ook is het geen overbodige luxe van geregeld eens de assen te verwijderen zodat de ruimte tussen vuurschaal en kolenrooster zich niet vult.
Ah, dit lijkt als een valide tip! Meteen een reden om een kolenmand aan te schaffen... ;)
 
Ah, dit lijkt als een valide tip! Meteen een reden om een kolenmand aan te schaffen... ;)
Precies, kreeg deze tip ook al ergens anders.
Kan alleen nog niet de juiste vinden voor de GG XL.

Als iemand dat weet, dan hou ik mij van harte aanbevolen.
 
Nou, heeft even geduurd maar de keuze is gemaakt.
Wij zijn uiteindelijk toch gegaan voor GG XL.
Een vriend van een maatje van mij had er ook 1, al een een behoorlijke tijd.
Moet zeggen dat ik toch aangenaam verrast was door deze kamado.
Leveren goede garantie en een behoorlijk aantal accessoires.

Morgen komt hij binnen.
Nu nog de buitenkeuken maken a.s. Woensdag hahaha.
🥳 Gefeliciteerd!

en wat voor buitenkeuken ga je maken? Ik ga binnenkort ook aan de slag.
 
Misschien een kleine bemerking, kijk dan eens naar je kolenrooster, al dit te weinig speling heeft in je vuurschaal kan het zijn dat daar de oorzaak ligt van het breken van je vuurschaal. Door de verschillende uitzettingscoëfficiënten kan het zijn dat het ijzer zich opspant in het keramiek en ervoor zorgt dat je vuurschaal barst. Ook is het geen overbodige luxe van geregeld eens de assen te verwijderen zodat de ruimte tussen vuurschaal en kolenrooster zich niet vult.
Fijne tips!
 
🥳 Gefeliciteerd!

en wat voor buitenkeuken ga je maken? Ik ga binnenkort ook aan de slag.
Buitenkeuken weet ik nog niet geheel.
Heb afgelopen week vrij gehad en ben in die week van dit:
6 klein.jpg


Naar dit:
5 klein.jpg


Op de plek waar je de hangstoel (ei) ziet, daar komt de buitenkeuken.
Verder nog wat aankleden, schuur dicht maken, en deur maken, regenpijpen afmaken.
Stoeltjes op de voorgrond gaan weg, komen 4 lounge stoelen en een grote vuurschaal.
Op het vlonder aan de rechterkant, zie je nu niet op de foto, daar komt een jacuzzi te staan.
Dan nog even wat planten en olijfbomen erin en klaar.
Volgend jaar de wanden zwart verven.
 
Laatst bewerkt:
Buitenkeuken weet ik nog niet geheel.
Heb afgelopen week vrij gehad en ben in die week van dit:
Bekijk bijlage 38536

Naar dit:
Bekijk bijlage 38537

Op de plek waar je de hangstoel (ei) ziet, daar komt de buitenkeuken.
Verder nog wat aankleden, schuur dicht maken, en deur maken, regenpijpen afmaken.
Stoeltjes op de voorgrond gaan weg, komen 4 lounge stoelen en een grote vuurschaal.
Op het vlonder aan de rechterkant, zie je nu niet op de foto, daar komt een jacuzzi te staan.
Dan nog even wat planten en olijfbomen erin en klaar.
Volgend jaar de wanden zwart verven.

Zo, heb jij eigen huis & tuin over de vloer gehad?

Ziet er allemaal heel erg netjes uit!
Flink gewerkt.
 
Zo, heb jij eigen huis & tuin over de vloer gehad?

Ziet er allemaal heel erg netjes uit!
Flink gewerkt.
Hahaha.
Ja ben zelf eigen huis & tuin.
Ben in mijn vroege werk jaren o.a. timmerman geweest, dus handjes zitten niet op de verkeerde plek zeg maar.
Alles is zelf ontwerpen/gemaakt. Geen bouwpakket aan te pas gekomen.

Thnx voor het compliment :):D
 
Mooie stek hoor. Altijd makkelijk als je handig bent. Dat merk ik zelf ook😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan