Zzzjon
Gerijpt
Dit is precies het probleem van deze vragen.
Volgens mij heb je ook al antwoord op je vragen.
Koop vooral wat jou budget toelaat en wat aansluit op je wensen.
Een L zal voor de meeste groot genoeg zijn, zeker als je er een kogelbbq langs zet.
Kook je regelmatig voor grote gezelschappen of heb je een flinke kinderwens kun je beter voor een XL gaan.
Ik heb zoals de meeste voor dezelfde keuze gestaan.
Ben al jaren bezig op een weber 57 en wilde naar een kamado.
Omdat wij met zijn 5en zijn en ik graag voor gezelschappen kook ben ik bij een XL uitgekomen.
Ook omdat ik vaak met gietijzer kook ben ik erg blij met het grote oppervlak.
Bedenk ook dat als je half indirect gaat je ook maar de helft overhoud van je rooster.
Maar ik heb wellicht hele andere wensen dat de gemiddelde bbqer op het forum.
De kamado gebruik ik voor van alles, van een rooster vol kippenvleugels tot 2 grote skillets met mosselen erin.
Eten wij een broodje hamburger vind ik het erg makkelijk om dit juist op de weber te doen.
Ben ik voor een gezelschap pizza’s aan het bakken staan ze beide aan met een pizzasteen erin.
Een ander voorbeeld is dat ik op de weber mijn vlees afgril en op de kamado de bijgerechten maak en het vlees indirect doe.
Zou ik niet zo uitgebreid koken zou ik wellicht met een L weg komen.
Er zijn er ook genoeg die langs een kamado een pizzaoven zetten.
Dit is een vraag die hier regelmatig voorbij komt, maar alleen jij kan hem beantwoorden.
Kijk vooral naar wat je ermee wil gaan doen en wat je budget toelaat.
Kijk minder naar de eventuele accessoires, je moet altijd wat te dromen hebben en door beetje bij beetje uit te breiden blijft het leuk.
De bge komt redelijk kaal, de kj redelijk compleet. Zit ook een verschil in kosten.
Met beide kun je niet mis gaan.
Wellicht is een primo een mooie middenweg, maar daar kan @Ewald je alles over vertellen.
Wat ik je nog wel mee wil geven is dat ik mijn weber 57 nooit meer weg zal doen, welke kamado er ook langs staat.
Volgens mij heb je ook al antwoord op je vragen.
Koop vooral wat jou budget toelaat en wat aansluit op je wensen.
Een L zal voor de meeste groot genoeg zijn, zeker als je er een kogelbbq langs zet.
Kook je regelmatig voor grote gezelschappen of heb je een flinke kinderwens kun je beter voor een XL gaan.
Ik heb zoals de meeste voor dezelfde keuze gestaan.
Ben al jaren bezig op een weber 57 en wilde naar een kamado.
Omdat wij met zijn 5en zijn en ik graag voor gezelschappen kook ben ik bij een XL uitgekomen.
Ook omdat ik vaak met gietijzer kook ben ik erg blij met het grote oppervlak.
Bedenk ook dat als je half indirect gaat je ook maar de helft overhoud van je rooster.
Maar ik heb wellicht hele andere wensen dat de gemiddelde bbqer op het forum.
De kamado gebruik ik voor van alles, van een rooster vol kippenvleugels tot 2 grote skillets met mosselen erin.
Eten wij een broodje hamburger vind ik het erg makkelijk om dit juist op de weber te doen.
Ben ik voor een gezelschap pizza’s aan het bakken staan ze beide aan met een pizzasteen erin.
Een ander voorbeeld is dat ik op de weber mijn vlees afgril en op de kamado de bijgerechten maak en het vlees indirect doe.
Zou ik niet zo uitgebreid koken zou ik wellicht met een L weg komen.
Er zijn er ook genoeg die langs een kamado een pizzaoven zetten.
Dit is een vraag die hier regelmatig voorbij komt, maar alleen jij kan hem beantwoorden.
Kijk vooral naar wat je ermee wil gaan doen en wat je budget toelaat.
Kijk minder naar de eventuele accessoires, je moet altijd wat te dromen hebben en door beetje bij beetje uit te breiden blijft het leuk.
De bge komt redelijk kaal, de kj redelijk compleet. Zit ook een verschil in kosten.
Met beide kun je niet mis gaan.
Wellicht is een primo een mooie middenweg, maar daar kan @Ewald je alles over vertellen.
Wat ik je nog wel mee wil geven is dat ik mijn weber 57 nooit meer weg zal doen, welke kamado er ook langs staat.