Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bedankt voor de inbreng!
Dan hou ik het hier gewoon bij (dammers).
Ik ben benieuwd naar de langere sessies die ik wil gaan doen met deze houtskool. De pulled pork.
Kleine vraag nog: Het vullen van de kamado....tot aan de rand van je vuurring is toch prima?
Toen ik de laatst weer Dammers haalde klein gesprekje met de verkoper gehad over de grote van de stukken houtskool, en hij kwam met een in mijn ogen plausibel verhaal:
Omdat tegenwoordig bijna al het hout wat gebruikt wordt om houtskool te maken uit FSC bos komt zijn dat allemaal snel groeiende bomen, dus dunner dan de bomen die vroeger gebruikt werden, met als resultaat daarvan dat het tegenwoordig dus moeilijker is om aan grotere stukken houtskool te komen.
Ik ben tot nu heel erg tevreden met dammers, maar wil toch binnenkort ook wel eens een keer de wat hardere soorten proberen.
Ik doe het echt makkelijker denk ik. Ik heb zon vuurmand erin en dat werkt super. Altijd voldoende lucht en voor ik begin 3x schudden met het ding en de asbak eruit halen en hij kan kan weer aan. Zodoende vind ik juist kleinere stukken handiger. Er gaan er veel meer van in en steekt ook onderling makkelijk aan. Ik gooi hem altijd vol. Heb 1x te weinig erin gedaan tijdens een pulled pork sessie en daar krijg je spijt van...
Dammers gebruik ik het vaakst maar nu ook een zak marabu om te proberen.
Nadeel van dammers vind ik juist dat er hele stronken af en toe inzitten die niet zo lekker verdelen in de kamado![]()
.................Nu gebruik ik Black Ranch en ik moet zeggen dat ik het hier wel mee getroffen heb. Er zitten echt wel flinke stukken hout in. Maar ik denk persoonlijk dat de hardheid van het hout belangrijker is dan de grote van de stukken heb me laten vertellen dat hoe harder de hout soort is hoe langer deze brand. Wat ik ook wel heb gemerkt is dat er ook wel een flink prijs verschil in zit.
Deze Black Ranch heb ik gekocht voor 30€ waar ik voor de Fire Up misschien 15€ betaalde.
Ik vind dat ik met de Black Ranch beter controle heb over de bbq dan met de Fire Up.
Ik ben er nu eens op gaan letten en ik moet zeggen dat er zeker een typerende geur vanaf komt. En sinds je me er op gewezen hebt proef ik het des te beterDat is weer heel persoonlijk en ook afhankelijk hoe gevoelig je smaak is.
Black Ranch quebracho vind ik echt heeeel slecht, ja het is knoerthard maar voordat die carboleumtlucht eruit is ben je wel een aantal uren verder met stoken.
Leuk om onder een DO te gebruiken met een driepoot, maar voor BBQ nee dank je.
De Marabu van Black Ranch vind ik wel erg goed, is heel neutraal van geur/smaak alleen geen echte allrounder voor mij.