BasBQ
Beef en Steak

Cuy cuy (cavia)

A

arjan

Gast
Al sinds dat een oud collega jaren geleden in Peru "Cuy cuy" heeft gegeten, Heb ik het plan om ooit eens cavia te bereiden.
Voor veel mensen klinkt dat zielig, maar is als je het mij vraagt is het hetzelfde als het eten van kip, koe, varken enz.

Nu kan ik van een fokker 4 grote Beertjes van een jaar oud krijgen die anders als slangenvoer eindigen.
De kans om eens te proberen.

Is er iemand die dit ooit heeft gegeten en weet hoe dit bereid kan worden?

Ecuador - cavia op het menu

 
Wij hadden vroeger een kat die cavia's ving en ze op at, maar die had ze het liefste rauw ;)

De koppen waren voor ons, dan hadden wij ook wat lekkers!
 
ik heb wel een recept voor muizenpate van heston, hij stopt het in een dun laagje witte chocolade om er chocolademuizen van te maken, en gebruikt 'dormouse'. misschien werkt het ook met cavia? is alleen niet van de bbq  :p

ik heb het nog nooit gegeten maar als het een succes is, zou ik het ook wel eens willen proberen.

google weet raad
 
Ik heb het idee dat een recept voor konijn of muskusrat ook wel met cavia gemaakt kan worden.
 
Niet pers? zielig, maar waarom iets eten dat naar kip smaakt?
Het is eenvoudiger om aan kip te komen.
 
Eerst even met het recept langs de dierenwinkel om te vragen welke cavia het lekkerst is =)) =))
 
wat een humor hier Laat mevrouw tieme het maar niet zien. :D :D :D
 
richard0501 zei:
Aan't spit.....
Ik denk dat het net zoiets is als met kwartel. Best lekker, maar weinig om te eten.
Voorgerechtje?
Ontbenen en dan vullen... Zoiets lijkt me.
 
Mijn zoon had ze in Peru gegeten en vond het niet lekker en het vlees was erg droog.En die cavia's zijn daar wat groter en worden daar voor gefokt ik denk dat je het niet kan vergelijken metde caviatjes die ze hier kweken.Ik zou het gewoon bij kip houden ik denk zo dat dat lekkerder is.
 
Bert zei:
Eerst even met het recept langs de dierenwinkel om te vragen welke cavia het lekkerst is =)) =))

Dat is eenvoudig, de Cavia's uit de aanbieding! De verkoper eet ze zelf ook ;)

Is dit niet een leuk idee voor in het C1000 BBQ pakket?
 
Ben erg benieuwd naar de uitkomst!! :-/
 
Nosmo zei:
Is dit niet een leuk idee voor in het C1000 BBQ pakket?

Bovenaan mijn ToDo lijst staan die hamsters van AH. :)
 
Bert zei:
Nosmo zei:
Is dit niet een leuk idee voor in het C1000 BBQ pakket?

Bovenaan mijn ToDo lijst staan die hamsters van AH. :)

Die hamsters zijn in ierder geval groot genoeg.
De nederlandse cavia's zijn wel aan de kleine kant, maar leuk om te proberen.
Wie weet is het verschrikkelijk lekker.



 
Het moet toch niet gekker worden op het forum.Vandaag of morgen is er iemand in Indonesi? geweest en heeft daar hond gegeten gaan wij dit dan ook gelijk proberen nee toch???
 
Heb weleens kat gegeten en schildpad, slang insecten etc. Who cares... Konijn of cavia ik zie het verschil niet zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan