BasBQ
Beef en Steak

Cuy cuy (cavia)

noskos zei:
Heb weleens kat gegeten en schildpad, slang insecten etc. Who cares... Konijn of cavia ik zie het verschil niet zo.
Ik ben ook niet zo moeilijk, je moet alles eens geprobeerd hebben in je leven.
Zal me een zorg zijn wat het is, als het maar lekker smaakt
 
Als ik binnenkort tijd heb zullen we de beestjes eens gaan proberen.
Wordt vervolgd
 
noskos zei:
Heb weleens kat gegeten en schildpad, slang insecten etc. Who cares... Konijn of cavia ik zie het verschil niet zo.
Dacht eindelijk op een forum te zitten waar ik dacht dat deze mensen verstandiger waren jammer toch niet denk ik.
 
Hendrik Willem zei:
Het moet toch niet gekker worden op het forum.Vandaag of morgen is er iemand in Indonesi? geweest en heeft daar hond gegeten gaan wij dit dan ook gelijk proberen nee toch???

Ik vraag ook niet of jij wilt proberen om cavia te bereiden, maar of iemand weet hoe je dit lekker kan bereiden.
Waarom je geen, voor Nederland vreemde producten moet eten snap ik niet helemaal.
Je hebt landen waar ze geen koe of varken eten, of juist goudvissen enz.

In het forumregelement staat volgens mij niet omschreven over welke vleessoorten je recepten mag vragen. Als iemand een probleem heeft met het idee van cavia dan moet hij ook dit topic niet gaan lezen..... vindt ik.
In de nederlandse wet staat de cavia ook niet geregistreerd als beschermde diersoort, of als verboden om zelf te slachten.

Wat het verschil is tussen een  cavia, konijn, kat, koe, kip of varken weet ik niet?
Ik vindt het belangrijker dat een dier een goed  leven heeft gehad voor hij wordt opgegeten. Ik weet in ieder geval zeker dat deze een beter leven hebben gehad dan de kiloknaller en plofkip uit de supermarkt.
 
Hendrik Willem zei:
noskos zei:
Heb weleens kat gegeten en schildpad, slang insecten etc. Who cares... Konijn of cavia ik zie het verschil niet zo.
Dacht eindelijk op een forum te zitten waar ik dacht dat deze mensen verstandiger waren jammer toch niet denk ik.

Vind ik een beetje bekrompen Hendrik Jan. Ik reis graag en kom dan weleens iets tegen op de kaart dat voor ons niet alledaags is maar voor de mensen daar de normaalste zaak van de wereld.
Ook heb ik altijd geleerd om open te staan voor nieuwe dingen. Niet alleen wat eten beterft trouwens.
Ik zou niet weten waarom je een niet beschermd knaagdier niet zou proberen als je dat graag wilt. In Engeland eten ze tegenwoordig veel grijze eekhoorn omdat dat een plaag is en de originele rode verdringt is. Ook een knaagdier. Konijn en haas is goed eten, wat is het probleem dan met een cavia?
 
Zo zou hier in nederland de gans wel wat meer gegeten mogen worden. Die zien wij hier steeds meer.
Deze is gerookt ook heel erg lekker
 
noskos zei:
Hendrik Willem zei:
noskos zei:
Heb weleens kat gegeten en schildpad, slang insecten etc. Who cares... Konijn of cavia ik zie het verschil niet zo.
Dacht eindelijk op een forum te zitten waar ik dacht dat deze mensen verstandiger waren jammer toch niet denk ik.

Vind ik een beetje bekrompen Hendrik Jan. Ik reis graag en kom dan weleens iets tegen op de kaart dat voor ons niet alledaags is maar voor de mensen daar de normaalste zaak van de wereld.
Ook heb ik altijd geleerd om open te staan voor nieuwe dingen. Niet alleen wat eten beterft trouwens.
Ik zou niet weten waarom je een niet beschermd knaagdier niet zou proberen als je dat graag wilt. In Engeland eten ze tegenwoordig veel grijze eekhoorn omdat dat een plaag is en de originele rode verdringt is. Ook een knaagdier. Konijn en haas is goed eten, wat is het probleem dan met een cavia?
Het is Hendrik Willem je moet wel lezen.Wij leven in Nederland en niet in een ander deel van de wereld daar is ook een andere beschaving.Wij eten hier geen cavia's in Nederland mensen die zulke dingen doen hebben ik zal het bot zeggen een beetje een kronkel in hun hoofd.Tevens ja ik ben een dieren liefhebber ik eet alleen normaal vlees laat ik het zo zeggen.
Bij deze is het de laatste keer dat ik op dit forum verschijnt ga er niet meer over discuseren.
Het was altijd gezellig en het grootste deel van de mensen zijn gewoon leuke mensen die ik ook wil bedanken voor hun hulp en wens deze ook succes verder met hun hobby.Tevens zal ik gelijk tegen deze meneer Arjen zeggen dat ganzen gewoon normaal gegeten mogen worden want hij denkt door dit nog even gauw er bij te zetten dat hij leuk is ik vind het meer dommigheid dat hij dit er nog even gauw er bij zet ik noem dit maar bluffen probeer eerst eens iets normaal op de barbeque te bereiden dan ben je goed bezig .Mensen allemaal bedankt voor mij is de discussie gewoon gesloten kan mijn tijd beter aan andere dingen besteden.
 
arjan zei:
Zo zou hier in nederland de gans wel wat meer gegeten mogen worden. Die zien wij hier steeds meer.
Deze is gerookt ook heel erg lekker
Probeer eerst een gewoon iets normaal klaar te maken dat lukt misschien wel???
 
Dit draadje mag wat mij betreft wel gesloten worden.
Het voegt niets toe en iemand met >800 posts gaat van het forum, lijkt me een duidelijk signaal..
 
Nou meneer Willhelm hendrik, ik vindt dat je nogal overdreven reageer. Sowieso hoor ik niet onder de noemer "wij" aan deze kant van de wereld. De chinees bij ons in het dorp eet kat, goudvis en af en toe hond.
Deze man is nederlandser dan de meeste Nederlanders. Eet lekker het vlees wat jij normaal vindt en bemoei je dan ook niet met wat een ander graag doet of eet.

Wat Hoefnix zegt. Sluit van mij part ook maar dit draadje en voor degene die wel geinteresseerd zijn in foto's ed. stuur ik graag in een pb mijn ervaringen.
Het is altijd jammer dat als je een wat extremer idee hebt als de meeste mensen je er altijd weer bij hebt zitten, die dit niet van een ander kunnen accepteren.

Ik hou er over op en ga me ook met nuttigere dingen, dan Hendrik Willem zijn reacties bezighouden.
 
Hendrik Willem, sorry wat je naam betreft, ik zat op de iPhone en dan heb ik wat minder overzicht en dat is dus onbewust gebeurd.

Ik vind het jammer dat dit onderwerp reden is voor je om je lidmaatschap van het Genootschap te laten verwijderen, je had het ook gewoon kunnen negeren. Er is altijd wel iets dat de ??n wel of niet lekker vind of dat voor iemand extreem is. Als je zegt dat ik niet verstandig ben omdat ik dingen eet die hier niet gangbaar zijn denk ik echt dat dat een typisch geval is van wat de boer niet kent.
Ik ben meer van laat mensen gewoon in hun waarden ook al denken ze anders over dingen. En dat doe ik dus bij jou ook, je hebt verzocht of we je account willen verwijderen en daar hebben we dan ook gehoor aan gegeven.

Dan mogen we nu weer terug naar het originele onderwerp: een fijn receptje voor cavia ;)
 
Klinkt als een interessant experimentje. En ook hier is Google je vriend en zijn er best wat recepten te vinden voor Cuy of Guinea Pig.

Bv. http://recipes.wikia.com/wiki/Roasted_Cuy

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat en wat je er van vindt.

Waar je ook op zou kunnen zoeken zijn recepten voor waterkonijn en/of muskusrat. Zijn wel veel stoofrecepten maar er staat ook dat deze gegrild kunnen worden dus deze kunnen misschien aangepast worden.
Ook zou het mss helpen door te zoeken in Spaans oid.

Ook ik ben van mening dat je alles een keertje moet proberen en alles wat kruipt, loopt, zwemt of vliegt komt wat mij betreft in aanmerking.

Dat Hendrik Willem dan vindt dat iemand een kronkel in zijn hoofd heeft omdat die open staat voor nieuwe dingen zegt dan meer over hem dan over de persoon die experimenteert.

Het forum is er in ieder geval niets op verloren, integendeel. Iedereen in zijn waarde laten en alles mag en niets moet.
Denk dat deze meneer ook gewoon stiekem blijft meelezen want waar vindt je anders zo'n waardevolle bron aan informatie :)
 
Ik heb dezelfde gedachte hierbij en bij rare dingen van anderen. Jammer dat  Hendrik Willem z'n account heeft verwijderd.
Ik heb dit topic ook niet geopend om te shockeren of om te zieken en anderen te pesten maar gewoon uit mijn interesse naar het onbekende.
Dit is ook wat ik Hendrik Willem uit probeerde te leggen.

Ben nog steeds benieuwd naar de smaak van de cavia's dus voor mij gewoon een wordt vervolgd
 
DanBras zei:
Klinkt als een interessant experimentje. En ook hier is Google je vriend en zijn er best wat recepten te vinden voor Cuy of Guinea Pig.

Bv. http://recipes.wikia.com/wiki/Roasted_Cuy

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat en wat je er van vindt.

Waar je ook op zou kunnen zoeken zijn recepten voor waterkonijn en/of muskusrat. Zijn wel veel stoofrecepten maar er staat ook dat deze gegrild kunnen worden dus deze kunnen misschien aangepast worden.
Ook zou het mss helpen door te zoeken in Spaans oid.

Ook ik ben van mening dat je alles een keertje moet proberen en alles wat kruipt, loopt, zwemt of vliegt komt wat mij betreft in aanmerking.

Dat Hendrik Willem dan vindt dat iemand een kronkel in zijn hoofd heeft omdat die open staat voor nieuwe dingen zegt dan meer over hem dan over de persoon die experimenteert.

Het forum is er in ieder geval niets op verloren, integendeel. Iedereen in zijn waarde laten en alles mag en niets moet.
Denk dat deze meneer ook gewoon stiekem blijft meelezen want waar vindt je anders zo'n waardevolle bron aan informatie :)

Ik ga vriend google verder raadplegen. Met translate kom je een heel eind.
Waterkonijn heb ik ook nog op het verlanglijstje staan. Schijnt erg lekker te zijn. Als ik ooit bij onze zuiderburen ben gaan we die eens bestellen
 
Dus, wie gaat er een cavia maken, hoe kom je eraan,  gewoon bij de dierenwinkel of zo?, en krijg je dan zo'n beest mee als je zou vertellen wat je van plan bent? En dan moet je hem nog slachten. Ik vind het wel heftig hoor.  Ik koop toch liever ( hoe hypocriet kan je zijn) een beest wat al dood is. Maar ik volg het draadje, ben benieuwd hoe het verder gaat.
 
Er aan komen is niet zo moeilijk, tik op marktplaats cavia en gratis in, en Viola.
Blijkt het lekker te zijn, is dit een goedkoop alternatief.  :D
 
Anders... dat moet ik toegeven maar daarom zeker interessant...... ben benieuwd.....
En vwbt de rest van de discussie, ben blij dat ik op dit forum ben terecht gekomen! Ik hou wel van mensen met af en toe een prettige kronkel in de kop haha :D

 
Domi, vroeger had mijn broer een slang en die at konijnen. Maar die waren niet altijd verkrijgbaar bij de reptielenwinkel. Dan zeg je ook niet bij de dierenwinkel dat je een konijn komt kopen om aan je python te voeren. ;)
 
Er zijn veel dierenwinkels hoor ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan