BasBQ
Beef en Steak

Ceriel's droogkast, eindelijk....

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
Vandaag eindelijk de stap gezet om een koelkast om te bouwen tot droogkast, alle onderdelen hiervoor al lang in huis.... :blush:

Het slachtoffer en de doosjes met onderdelen, gebracht door de Chinese postbode:

Eerst de deur eruit, en het front eraf:


Omdat bij deze kast de condensor (het zwarte rooster op de achterkant) in de wanden en het dak zit, voorzichtig het plaatstaal ingeslepen om zo de kast te kunnen scalperen:


Geen gesis, dus gelukt!  :D

Sparing gesneden in de isolatie voor de regelaars:


2 hygrostaten en een thermostaat in het frontje gemonteerd en alles aangesloten:


De achterkant: lasdoos voor de sensoren, WCD voor de bevochtiger en een verwarmingslint van 50W rechtstreeks aangesloten op de controller


Sensoren gemonteerd in het midden van de kast


Verwarmingslint om een buisje gewikkeld, op de bodem de bevochtiger:


Stekker erin, en draaien!


Alles werkt!
1e schakelaar is voor de (nog te monteren) ventilator voor luchtverversing,
2e schakelaar is voor de verdamperventilator, ik weet nog niet of ik deze nodig heb. Zorgt voor veel luchtverplaatsing in de kast
1e hygrostaat voor de bevochtiger, ingesteld op bevochtigen
thermostaat voor het inschakelen van de koelcompressor
2e hygrostaat voor het schakelen van het verwarmingselement, ingesteld op ontvochtigen

Alle schakelingen werken naar behoren, alleen de luchtbevochtiger heeft een elektronische aan/uit knop. Door het schakelen van de voeding door de hygrostaat, gaat deze niet vanzelf weer aan...
Ben bang dat er een andere bevochtiger moet komen.

Wordt vervolgd dus....
 
da's puik werk Ceriel, ieder zijn vak!  ;)
 
Dat kan ie wel he, die Ceriel! Goed voor mekaar man.
 
Ik voorzie veel mooie en lekkere in de nabije toekomst.  :D
 
Mooi werk!
Ga je 'm ook nog een kleurtje geven?
 
Mooi gemaakt Ceriel, ben trots op je :D
 
knap stukje werk
 
mooi project.
veel succes met de gerechten!
 
BertM zei:
Nog even goed reinigen binnenin en gaan met die banaan.
De bevochtiger van de macro kost 25 euro en werkt goed, dus een Chinees is niet nodig
Met schoonmaken wacht ik nog even tot alle gaten erin zitten  :)
Ik zal deze week even kijken bij de Makro, thx voor de tip!
 
netjes hoor Ceriel.

even een vraagje over het verwarmingslint wat je heb gebruikt
is dit zelf regelend lint?


 
Ceriel, zit er in je bevochtiger met de electronische aan/uit een printje of relay? Als er op de uitgang van je hygrostaat/thermostaat een potentiaalvrij contact zit, kun je de electronische schakelaar daar op aansluiten en hoef je geen andere bevochtiger te kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan