BasBQ
Beef en Steak

Brisket en de dag erop burnt ends!

 
 
 
 
 
 

Bidle

Gemarineerd
Berichten
1.993
Vorig jaar was ik met name in de weer met buikribben. Elke keer ??n dingetje wijzigen en weer door naar de volgende sessie. Voor mezelf (mijn smaak) heb ik dat nu wel redelijk goed onder de knie. Dus deze zomer gaat het de Brisket worden,.... das wel elke keer vroeg op, maar als het lukt dan is het een partij lekker!!


Dus hier een redelijke goede aftrap om even zeker te weten dat ik dit wel echt wil!! De kogel is door de kerk en Brisket it is,....  Dus deze week gaan we een beginnen met 20kg Brisket te bestellen en een extra vriezer.  B-)  :D  B-)  :D



De avond van te voren alles al goed voorbereid, zodat ik vroeg in de ochtend niet te veel hoef te doen,.....  :>

2015-06-06 Brisket 01 by Bidle Lt, on Flickr


2015-06-06 Brisket 02 by Bidle Lt, on Flickr


Een redelijk neutrale rub klaargemaakt die er in de ochtend op kan. En in de avond het stukje vlees ge?njecteerd.

2015-06-06 Brisket 03 by Bidle Lt, on Flickr


2015-06-06 Brisket 04 by Bidle Lt, on Flickr



2015-06-06 Brisket 06 by Bidle Lt, on Flickr



Het feest kon beginnen,.. 04:30 naast mijn bed en gaan:

2015-06-06 Brisket 08 by Bidle Lt, on Flickr

Hadden in de week enkele kleine stammetjes Hickory, Kers en Appel door een hakselaar gehaald en dat bleek een goede uitkomst. Voor de Brisket enkel Hickory en een beetje kers gebruikt.

2015-06-06 Brisket 09 by Bidle Lt, on Flickr

Temperatuur ging al redelijk vlot omhoog en ging langzamer zodra die bij de 65 aanbeland was. Kortom precies zoals te verwachten was. Heb hem ingepakt bij de 74 graden en daarna weer wachten.

2015-06-06 Brisket 14 by Bidle Lt, on Flickr


Dan eindelijk begint er iets te piepen en zijn we na een dikke 11 uur klaar:


2015-06-06 Brisket 17 by Bidle Lt, on Flickr


2015-06-06 Brisket 22 by Bidle Lt, on Flickr

Zachtjes trekken en floep daar ging die:
2015-06-06 Brisket 19 by Bidle Lt, on Flickr





Wat een feestje en wetende dat er nog genoeg is voor het volgende feestje!!!  :-O :D ;)

In de middag thuis en de stukken uit de koelkast gehaald en snel alles klaarmaken:

2015-06-08 Brisket Burnt Ends 01 by Bidle Lt, on Flickr

En onderweg met een mooie temperatuur van 100:

2015-06-08 Brisket Burnt Ends 05 by Bidle Lt, on Flickr

Af en toe toch even kijken waar die heerlijke geur vandaan komt,........ ik weet het, maar kon het niet laten.

2015-06-08 Brisket Burnt Ends 06 by Bidle Lt, on Flickr



En klaar,..... niet traditioneel met brood, maar gewoon patat en een beetje sla erbij:


2015-06-08 Brisket Burnt Ends 08 by Bidle Lt, on Flickr

en de verplichte close-up:

2015-06-08 Brisket Burnt Ends 10 by Bidle Lt, on Flickr



Man, man, wat is dat toch lekker zeg,....  dit gaat een goede zomer worden.  :p
Wederom bedankt voor het kijken.







 
Wow.. En dat is de eerste. Ben benieuwd wat nog moet komen dan...
 
Abraham zei:
Wow.. En dat is de eerste. Ben benieuwd wat nog moet komen dan...

Thx,.... zal wel meevallen hoor! Is overigens de eerste van dit seizoen, dus heb al wel een klein beetje ervaring. :) ;)
 
Ziet r erg lekker uit, zodra ik klaar ben met de verbouwing ga ik het ook proberen  B-)
 
Damn!! Wat heb ik dit soort reportages gemist. Krijg spontaan zin om ook een brisket te gaan maken.
 
Ziet er goed uit. Hier ook maar eens proberen. Leuk om elk jaar een thema te hebben en telkens te verbeteren.
 
wat ziet dat er weer vreselijk lekker en sappig uit, heerlijk
 
Eigenlijk zijn die Burnt Ends nog lekkerder dan die brisket, niet? Heerlijke repo hoor!

Wat nou als je de eerste keer dit seizoen meteen al raak schiet... zit je dan met al die kilo's brisket in je maag? ;)
 
Wow! Dat ziet er goed uit!
Waar heb je zoveel brisket gekocht/besteld?
 
Bidle zei:
Thx,.... zal wel meevallen hoor! Is overigens de eerste van dit seizoen, dus heb al wel een klein beetje ervaring. :) ;)

Ik weet het. Fijn dat je er weer bent!
 
Ziet heerlijk uit! Mag ik vragen waarin je die burnt ends klaarmaakt (qua saus)
 
Wow, dat ziet er lekker uit, mooi foto,s hoor
 
Bedankt voor de reacties!


Eas zei:
Ziet r erg lekker uit, zodra ik klaar ben met de verbouwing ga ik het ook proberen  B-)

Zeker doen,... zal wellicht niet meteen goed gaan, maar dat maakt het juist ook weer leuk.








Sander72 zei:
Eigenlijk zijn die Burnt Ends nog lekkerder dan die brisket, niet? Heerlijke repo hoor!

Wat nou als je de eerste keer dit seizoen meteen al raak schiet... zit je dan met al die kilo's brisket in je maag? ;)

Hmmm, niet aan gedacht,.. ;)  Nee er altijd ruimte voor verbetering en vind het ook leuk om na te gaan wat iets precies doet als je het veranderd. Daarbij is elk stuk vlees weer anders. Mocht het echt zo zijn, dan mag je het opkomen halen. ;)
Vind de burnt ends eigenlijk ook wel lekkerder, maar het is ook weer echt iets anders. Zeker als je de bijgerechten aanpast,.. in mijn ogen meer een snack.





Wouter_ zei:
Wow! Dat ziet er goed uit!
Waar heb je zoveel brisket gekocht/besteld?

Dank je, ik moet het nog bestellen en gaat bij http://www.bbquality.nl gebeuren! :)




MidVe zei:
Ziet heerlijk uit! Mag ik vragen waarin je die burnt ends klaarmaakt (qua saus)

Thnx, heb alle juice van de Brisket opgevangen, daarbij je favoriete bbq-saus en na 3uur nog een beetje roomboter toegevoegd. :)
 
Big meat, man like!
 
Beginnend KCBS-judge met enige ervaring biedt zich vrijblijvend aan om een deskundig oordeel te vellen....  :D
 
@Ceriel +1
 
Terug
Bovenaan Onderaan