BasBQ
Beef en Steak

[Bouwlog] Mijn lounge, spa, eet en drink plek (on a budget)

 

j1nx

Kooltjesharker
Berichten
105
Weet niet of dit een beetje OK is? Ben ook een beetje vroeg in het process waarbij het eet/drink gebeuren nog niet helemaal van de grond is. Maar voor de compleetheid begin ik maar alvast. Misschien inspireert het andere, of krijg ik nog leuke feedback die ik dan nog op tijd kan bewerken.

Ik loop al jaren met het idee om iets van een luxeus leven te creeren in mijn achtertuin. Echter toen ik nog in Leiden woonde, was dat niet echt mogelijk gezien de gemiddelde achtertuin dat gewoon niet echt toe liet. Nu ik verhuist ben naar Emmen en de tuin eindelijk het formaat heeft waar je wat mee kunt doen, ben ik dan toch begonnen.

Het plan van links naar rechts. (letterlijk en figuurlijk)
- Een HOT Tub
- Lounge plek met vuurtje
- Fire pit met tripple functie.
  1) Natuurlijk gewoon sfeer en lekker buiten met een drankje en hapje
  2) De verwarming van de Tub
  3) Om boven te koken,grillen. Giet ijzer rooster en/of Dutch Oven. (Misschien een opzet bare quad-pod om de DO op te hangen)
- Bar / Buiten keuken

Om een idee te geven;

Ik weet het niet al te beste Sketch-up skills, maar goed. De sketch heeft rechts nog een dichte bar/keuken, maar gezien de kosten en dergelijk word die toch gewoon open. Ik werk nog aan een ge-update sketch-up. Zal hem posten zo dra ik dat ook af heb. (Rot programma)

Zoals ik al zei in het lijstje van links naar rechts, zo ben ik ook begonnen met bouwen. Dus helaas voor nu nog geen plank aan de bar/keuken gezet, maar wel de fire pit dit weekend afgemaakt.

Foto's hieronder zijn van de afgelopen weken. Het hele gebeuren moet ook nog eens "on a budget". Voornamelijk allemaal met pallets en andere hout soorten via marktplaats en/of andere kratje bier deals  B-) Mocht je je afvragen, waarom een Hot Tub? Dat kwam eigenlijk door dit filmpje bit.ly/ibchottub

















Dit weekend met de firepit bezig geweest met natuurlijk een test run om te kijken hoe dit werkt. Ben niet tevreden! Moet iets verzinnen om de zuurstof opname te verbeteren. Hij smoort te snel als je er iets aan hout bij gooit waardoor hij onvolledig gaat branden met de nodige rook als gevolg. Deze week eens kijken of ik iets van sleuven via onder kan fabriceren.

Daar rechts waar nu nog het onkruid tot boven de schutting komt, daar naar toe strekken we de vlonder en komt dan een bar/buiten keuken voor de Weber, gas pitje en dergelijke. Over kapping en dergelijke hebben we als laatste geplanned. Denk ook niet dat we dat van biets hout voor elkaar gaan krijgen.
 
gaaf idee en leuk uitgevoerd!

wat is de afmeting van de hot tub?
 
VeloChill zei:
gaaf idee en leuk uitgevoerd!

wat is de afmeting van de hot tub?

Is een standaard IBC, dus 100 cm breed, 120 cm wijd en zo'n 80 cm hoog. (1000 Liter)

 
Leuk, ben erg benieuwd. Ontwerp ziet er al erg mooi uit!
 
mooie plannen en een prachtig hobby project
 
Een zeer snelle wrap up in scetchup met de bar/keuken open. Maten kloppen niet echt meer, maar is meer voor een globale feeling van wat het in zijn geheel zou moeten worden (om en nabij)



 
Ik zeg zo h?!
 
Heel gaaf dit, benieuwd naar het eindresultaat... En de foto's natuurlijk
 
Mooi project bron van inspiratie, ik start binnenkort ook!
 
Ziet er echt heel mooi uit!
 
briljant! ik had dat hot tub filmpje laatst toevallig ook gezien maar ik ben nog aan het piekeren over de water afvoer  :p
en de steenoven, en de vuurpit, en de plek voor de nieuwe smoker naast de bbq. nou ja, het sketch up proces gaat bij mij altijd makkelijker dan het realisatie-deel.
 
Marieken zei:
briljant! ik had dat hot tub filmpje laatst toevallig ook gezien maar ik ben nog aan het piekeren over de water afvoer  :p
en de steenoven, en de vuurpit, en de plek voor de nieuwe smoker naast de bbq. nou ja, het sketch up proces gaat bij mij altijd makkelijker dan het realisatie-deel.

Afvoer: Eigenlijk niet zo moeilijk aangezien er niet zo heel veel afgevoerd hoeft te worden.

1) Hij is maar vol 1000 liter. Echter er komen nog twee mooie houten bankjes in en in het meeste geval 2 personen. Dus er gaat al zo'n beetje twee keer 70 liter aan mens bij en wat ander spul. Laten we zeggen zo'n 800 liter.
2) Ik ga echt niet elke keer dat ding leeg laten lopen en weer vullen. Heb helaas geen aandelen bij de water maatschappij. Ik heb zo'n goedkoop Intex zwembad pompje gekocht met filter. Die gaat het water rond pompen door de slang richting de vuurpit. Na de vuur pit gaat het dan door het filter en weer terug in de tub.
3) Ik ga iets meer uitgeven aan het opwarm spiraal in de firepit en ga die dan ook van RVS maken. Hierdoor krijg ik geen last van corrosie producten en kan ik ook gebruik maken van die chloor tabletjes in die drijvers. Een tabletje per week ongeveer. Hoe dan ook er zit nog een beetje wetenschap achter het hele water gebeuren, maar je moet de tub een beetje als kleine zwembad beschouwen.
hotTubCareInfographic640.jpg

4) Zo nu en dan wel wat water weg en nieuw erbij, maar dat kun je gewoon laten lopen (denk ik / hoop ik) Een volledige drain kun je ook verspreiden over de dagen, zal nu ook weer niet zo zijn dat we er elke dag in willen hangen.


 
Is een kuub water niet iets duurder dan een euro? Zonde van het drinkwater, maar voor het geld hoef je het niet te laten.
 
word erg netjes zo te zien...
Moet je voor die overkapping een vergunning aanvragen ?

Ga een prieeltje neerzetten en dacht dat ik daar een vergunning voor moest aanvragen.

Ook zal ik mijn buitenkeuken straks aanbouwen :D
dus kom maar op met die foto's
 
Terug
Bovenaan Onderaan