BasBQ
Beef en Steak

[Bouwlog] Mijn lounge, spa, eet en drink plek (on a budget)

noskos zei:
Is een kuub water niet iets duurder dan een euro? Zonde van het drinkwater, maar voor het geld hoef je het niet te laten.

Weet ik ook wel, maar op jaar basis kan het best uitpakken. Een gezin van 5 kan ook rustig het ??n en ander besparen door wat minder in bad te gaan, of korter te douchen. Als je gemiddeld 1 keer per week in bad gaat en dan ook steeds de boel opnieuw vult, praat je toch al wel op zo'n honderd euro op jaar basis. Niet dat ik het niet kan missen maar zo werkt het vandaag de dag niet meer. We moeten allemaal een beetje helpen om de boel niet verder te ontwrichten. Op energie nivo, maar toch ook zeker wel op water verbruik.


Over kapping vergunning; Tsja weet ik eigenlijk niet echt. Mocht dat zo zijn dan heb ik als backup een soort pergola achtige constructie met zonne doeken in gedachten :D Of een scheurtje zonder muren. Er is vast wel een vorm van creativiteit mogelijk.  B-)
 
LOL, zit een beetje te googlen zie ineens een foto voorbij komen waarop (welliswaar in het groot) precies iemand kookt op vuur zoals ik dat ook voor ogen had op de pit. (maar dan in het klein) Mijn visie was een samen geraapt google zooitje die ik in mijn hoofd geschud had en tot een verbeelding had gemaakt. Leuk omdat dan ineens zo uitgewerkt op het net te zien.

3591572529e29fcdfe89aaeebf7310d4.jpg


Precies met dat rooster, het spit en ophang systeem. Helemaal met die verschillende lengtes haken (ipv van een kettingkje)

 
j1nx zei:
, of krijg ik nog leuke feedback die ik dan nog op tijd kan bewerken.


Over kapping en dergelijke hebben we als laatste geplanned. Denk ook niet dat we dat van biets hout voor elkaar gaan krijgen.

van mij helaas een minder leuke feedback.
t is wel een pracht idee wat je wil realiseren maar je werkwijze is echt verkeerd .
k zou eerst de overkapping is doen want met die lengte moet je kolommen zetten en dus de grond in boren voor poeren op t vaste gele zand.(meestal meer dan 1,5 meter diep in de zo-hoek van drenthe).
beknibbel nooit op de fundering en neem er de tijd voor want je komt de ellende na een paar jaar tegen
ook als je later t dak gaat maken staat er op jouw methode van alles in de weg wat schade en irritatie brengt.

sucses verder



 
AV zei:
k zou eerst de overkapping is doen want met die lengte moet je kolommen zetten en dus de grond in boren voor poeren op t vaste gele zand.(meestal meer dan 1,5 meter diep in de zo-hoek van drenthe).

@AV, ik begin binnenkort ook met het maken van een overkapping en ik woon ook in ZO-Drenthe, maar hoe kom je aan deze informatie?
Ga inderdaad ook poeren maken op geel zand, maar dacht dat dat echt geen 150 cm diep zat.
 
ik moet hier tot bijna 2 meter.
maar als je op een zandkop woont heb je mazzel.

maar vraag t in je buurt aan iemand die al wat gebouwd heeft;
 
AV zei:
j1nx zei:
, of krijg ik nog leuke feedback die ik dan nog op tijd kan bewerken.


Over kapping en dergelijke hebben we als laatste geplanned. Denk ook niet dat we dat van biets hout voor elkaar gaan krijgen.

van mij helaas een minder leuke feedback.
t is wel een pracht idee wat je wil realiseren maar je werkwijze is echt verkeerd .
k zou eerst de overkapping is doen want met die lengte moet je kolommen zetten en dus de grond in boren voor poeren op t vaste gele zand.(meestal meer dan 1,5 meter diep in de zo-hoek van drenthe).
beknibbel nooit op de fundering en neem er de tijd voor want je komt de ellende na een paar jaar tegen
ook als je later t dak gaat maken staat er op jouw methode van alles in de weg wat schade en irritatie brengt.

sucses verder

Weet ik ook wel  ;)

Het is ook meer in de trend van; Klunzen met kijkers.

De sketch heb ik toendertijd laten maken met de gedachte, het te laten doen door een vakman als ik de woning kon kopen. De hele groene kant is dan eigenlijk het dak van een flinke schuur/bijgebouw. Haal dat weg en het hele overkapping gebeuren ligt op zijn gat.

De verkopende partij laat op zich wachten en is niet geheel zeker meer, dus het hele laten doen is daarmee ook een beetje van de baan. (Ga die kosten niet maken bij een huurwoning)

Als uitlaat klep / ontstresser doe ik het nu een beetje op Klunzen met kijkers manier met gratis / pallethout. Totale kosten tot nu;
- 4,95 voor een doos spijkers
- 2x 6,95 voor doos schroeven
- 7,95 voor emmer beits bij de Action
- 15,- voor zwembad pompje van marktplaats
- 0,- (ingeleverde DX punten) voor wat onder water sfeer verlichting. (http://www.dx.com/p/10w-rgb-led-dimming-memory-underwater-lamp-w-remote-controller-for-fish-tank-swimming-pool-12v-283028#.VYpMAhvtlBc)

Het kookgedeelte gaat dan weer wel wat geld tegen aan. (in delen dan welles waar)
- Gietijzer roosters voor de pit
- Een ophang systeem voor de DO / Spit
- Mooi werkblad voor de keuken
- Weber is er al

"Als" er een overkapping komt, dan word dat een licht hout geraamte, met wat doorzichtig golfplaat materiaal. Hoe we dat gaan klunzen, dat zien we daar wel weer.  :D


Overigens, hoeft dit alles geen lang leven te beschoren, misschien ben ik die tub of iets anders wel weer zat over een jaar en dan gaat hij zonder pardon gewoon de vuurpit in.
 
tis duidelijk,tja huren/kopen maakt veel uit ja.
k zou voor zonnedoeken gaan.

en sloop je de boel over een tijdje heb je brandhout genoeg B-) :D
 
Vakantie achter de rug. Niet zo heel veel kunnen doen, echter de laatste paar dagen toch nog wel iets.

- Rol deksel voor de Hot Tub
- Bankjes en vlonder binnen in de Hot Tub
- Vlonder iets verder door getrokken
- Begin aan de bar / buiten keuken



 
j1nx zei:
3) Ik ga iets meer uitgeven aan het opwarm spiraal in de firepit en ga die dan ook van RVS maken. Hierdoor krijg ik geen last van corrosie producten en kan ik ook gebruik maken van die chloor tabletjes in die drijvers.

Wellicht ten overvloede, maar hou er wel rekening mee dat rvs gewoon niet heel goed tegen chloor kan. Rvs 316 (misschien) wat beter dan 304, maar toch!
 
RVS-316 word dat inderdaad.

Sterker nog, het gaat waarschijnlijk nog gratis ook. (Werk afdankertje)

 
Gratis? Dan m?et het zeker goed komen!
 
Ja, dacht ik ook al.

Ik werk in de Olie en Gas en op werk hebben wij grote drums met "coils". Feitelijk hoog corrosie bestendige kilometers pijp op rollen, die in de putten worden uitgerold om bijvoorbeeld 15% zoutzuur door naar beneden te pompen om afzettingen schoon te maken/verwijderen in de put.

Verschillende diameters tot en met 2 inch OD.

Toen ik voor de gein zei, laat even weten wanneer er een metertje of 10 af moet, dan vang ik het op met mijn kofferbak, verwachte ik eigenlijk een sarcastisch lachje. Echter die dingen worden om de haverklap een metertje of 10 ingekort. Hij zou me bij de volgende keer op tijd roepen, zodat ze het in mijn kofferbak kunnen leggen ipv de ijzerbak :D
 
Hallo,  complimenten. Mooi gemaakt.  Hoe bevalt de Hottub tot nu? Is het water een beetje snel op temperatuur te krijgen met een vuurtje?
 
dennis zei:
j1nx zei:
3) Ik ga iets meer uitgeven aan het opwarm spiraal in de firepit en ga die dan ook van RVS maken. Hierdoor krijg ik geen last van corrosie producten en kan ik ook gebruik maken van die chloor tabletjes in die drijvers.

Wellicht ten overvloede, maar hou er wel rekening mee dat rvs gewoon niet heel goed tegen chloor kan. Rvs 316 (misschien) wat beter dan 304, maar toch!
Ook 316 kan niet tegen chloor, je krijgt stress corrosion cracking. Menig zwembad plafond is hierdoor naar beneden gekomen
 
Leuk projectje!
 
BertM zei:
dennis zei:
Wellicht ten overvloede, maar hou er wel rekening mee dat rvs gewoon niet heel goed tegen chloor kan. Rvs 316 (misschien) wat beter dan 304, maar toch!
Ook 316 kan niet tegen chloor, je krijgt stress corrosion cracking. Menig zwembad plafond is hierdoor naar beneden gekomen

Maar om nou meteen alles van duplex (of beter) te gaan maken, dat is ook weer zo wat.
 
dennis zei:
BertM zei:
dennis zei:
Wellicht ten overvloede, maar hou er wel rekening mee dat rvs gewoon niet heel goed tegen chloor kan. Rvs 316 (misschien) wat beter dan 304, maar toch!
Ook 316 kan niet tegen chloor, je krijgt stress corrosion cracking. Menig zwembad plafond is hierdoor naar beneden gekomen

Maar om nou meteen alles van duplex (of beter) te gaan maken, dat is ook weer zo wat.
Dat zeg ik niet, trouwens met Duplex kun je thuis niet veel... 316 met chloor en warm water zal net zo hard gaan corroderen als staal.
En als de keuze is omdat Koper corrosie geeft, is 316 geen goede keuze. Heb tanks weg zien rotten omdat ze deze met chloor hadden gereinigd.

Aan de andere kant is dit maar een hobby projektje
 
Terug
Bovenaan Onderaan