BasBQ
Beef en Steak

[Bouwlog] Mijn lounge, spa, eet en drink plek (on a budget)

Maar met chloor reinigen, dat is wel een iets andere concentratie dan een tabletje in 1000 liter water, toch?
Tot op zekere hoogte moet je met 316 toch wel een tijdje vooruit kunnen, zolang de concentratie niet te groot wordt?
 
Hoi Hoi,

Winter gooide roet in het eten  B-) Niet zo zeer de kou, maar wel de motivatie dan wel dag licht. Erg jammer, want had graag juist met de winter erin willen zitten. Ach wel....

De corrosie uitdagingen. Tuurlijk is dat lastig. Koper valt zo en zo af vanwege de blauwe kleur die zo heel erg snel ontwikkeld. Ik ga binnenkort dus eerst eens wat experimenteren met normale CV buis, maar een goed RVS-316 is via werk ook wel te regelen.

Overigens praten we hier over het active chloor CLO- en niet Cl- Stress corrosie word veelal veroorzaakt door de Cl- niet dat CLO- niet corrosief is maar dat terzijde.

Ik ben dus niet op zoek naar een volledig corrosie vrije oplossing aangezien je het water nu eenmaal niet een heel seizoen kan onderhouden. Maar enkele bad beurten moet hij toch wel volhouden. Van koper met chloortabletten kan ik je in ieder geval mededelen dat het verdomde rap blauw word.

Ik hoop, zodra er weer wat meer daglicht is na werktijd er weer aan door te gaan.
 
Nadeel van cv buis is dat je er niet zo mooi een rond spiraal van kunt maken voor de vuurpit. Koper is dan toch wat taaier en beter vormbaar
 
christian.rolfes zei:
Nadeel van cv buis is dat je er niet zo mooi een rond spiraal van kunt maken voor de vuurpit. Koper is dan toch wat taaier en beter vormbaar

Helemaal volstoppen met zand en je kunt hem zo om een tonnetje buigen. Been there, done that.
 
dr worden tig stuks rvs spiralen aangeboden op marktplaats voor weinig.
verwacht toch niet dat ze binnen een jaar verrot zijn.
dus wat is t probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan