BasBQ
Beef en Steak

Bijkomen BBQ feest en kliekjes

 
 
 

DanBras

Gemarineerd
Berichten
1.563
Zooo....weer even tijd om eens wat op dit forum te posten nu we een beetje bijgekomen zijn van het BBQ-geweld in het weekend.

Van het weekend op zaterdag vanaf 14.00 tot ongeveer 22.00 een BBQ-feestje gehad voor wat familie. We hadden het ons niet echt makkelijk gemaakt door te besluiten dat we 'kleine hapjes', dus zeg maar BBQ-tapas zouden gaan serveren.

Naast alle boodschappen vorige week, heb ik afgelopen donderdag al 4 procureurs in het zout gezet en deze op vrijdag gedurende ongeveer 11 uur op de WSM low & slow op 120 graden klaar gemaakt.
20130614_002409.jpg


Zo....en dat waren dan tegelijk alle foto's van de voorbereiding, de BBQ-hapjes, de sidedishes, het hele feest en al het andere wat er nog bij komt kijken :(
We hebben ons een slag in de rondte gewerkt om alles voor te bereiden, te Q'en en te serveren, dat we nul komma nul tijd hebben gehad om foto's te maken.

Hier een kleine planning van wat er afgelopen zaterdag dus niet gebeurd is:

14.00 - gasten ontvangen
14.30 - MOINK Balls
15.00 - Koreaanse spiesjes (speklap en rosbief)
15.45 - Sea Turtle Eggs (varkens- en rundergehakt)
16.30 - Crispy Chicken Fingers
17.30 - Bobby Flay's Cedar Planked Salmon en 'gewoon' warmgerookte zalm
19.00 - Spareribs 3-2-1 en wedstrijdstyle kippendij
19.15 - ABT's
20.15 - Slider Memphis Burgers (Pulled Pork en Pulled Chicken)
21.00 - Kipsateh met pindasaus en stokbrood
21.30 - Koffie/Thee met spekkoek
22.00 - Einde

Vanwege een varkensvlees-allergie bij ??n van de gasten, sommige gerechten dubbel uitgevoerd of aangepast zodat deze gast gewoon met bijna elke gang mee kon eten en er dus een alternatief was.

Als sidedishes hadden we ook nog het volgende in elkaar geflanst:
- Coleslaw
- Komkommersalade
- Aardappelsalade (jawel, de award winning soort :) )
- Homemade kruidenboter
Plus de gebruikelijke zooi, zoals toastjes, stokbrood, nootjes, etc.

Maar ja....niet gebeurd dus.
Het enige wat rest is deze foto die een gast had gemaakt, terwijl er wat mensen in de tuin zitten en je achterin nog wat rook omhoog ziet kringelen.
a8710fe210820a7704102eb7c608bfa5.jpg


Uiteraard sla je altijd teveel in en zijn er dan gerechten die je last-minute toch nog van de lijst schrapt en van wat je wel maakt nog wat restjes over houd.
Wat was wel gepland en is niet toch niet gemaakt:
- Yakitori (tar? was wel al gemaakt)
- Surf & Turf (bavette & garnaal)
- Pizza's

Ondanks dat je in de keuken erg goede hulp hebt, merk je dan toch dat als je als enige staat te Q'en je wat handjes tekort komt en je voorbereidingen met zoveel gerechtjes teveel overlappen.
Maar het was zeker geslaagd en als je al die complimentjes krijgt dan was het alle moeite ook zeker waard. Je moet dit alleen niet iedere week doen :)

Vandaag dan maar wat kliekjes weggewerkt:
- Een soort van Cupcake Chicken
20130617_182606.jpg
20130617_182611.jpg
20130617_182822.jpg
20130617_182829.jpg


- Laatste beetje aardappelsalade (vers is toch v?????l lekkerder)
20130617_184756.jpg


- Paar ABT's
20130617_192319.jpg
20130617_192325.jpg


- Een deel van de garnalen bedoeld voor de Surf & Turf
20130617_193335.jpg
20130617_193339.jpg
20130617_194130.jpg
20130617_194149.jpg


En daarnaast nog 3kg Pulled Pork geportioneerd per 250gram, gevacumeerd en ingevroren.
13715063718781.jpg


Zo.....en nu de rest van de week bijkomen!
Volgende week begint het circus opnieuw, want dan weer voorbereiden voor een ander BBQ-feestje op de zaterdag die daarop volgt. Deze ervaring en wat geleerde lessen maar meenemen en nog meer van te voren voorbereiden, zodat de kok het tijdens het feest ook iets rustiger heeft :)
 
Wow Danny, jij bent goed bezig man!
 
Wat een werk heb je verzet man! En dan tussendoor ook nog even je certificering ontvangen ;)
 
noskos zei:
En dan tussendoor ook nog even je certificering ontvangen ;)
Haha....die kwam idd vandaag ook nog met de post mee. Je had het al op FB gezien, maar hier dan ook nog maar even.
1a1c5d089fae9b5e55643815cd715847.jpg


Tegelijk als jurylid aangemeld voor de BBQ Society Cook-Off :)
 
Hoi Danny, proficiat!
 
Mooi hoor en dan ook nog een net label op je gevacumeerde Pulled Pork
 
Frits zei:
Mooi hoor en dan ook nog een net label op je gevacumeerde Pulled Pork
En als je heel goed kijkt, dan zie je op dat label een naam staan van een (ver) toekomstig BBQ-team. Er zit nog niets in de pen, maar de naam heb ik denk ik al :p
 
hahaha Danny, ik had die Quindoz ook al gezien!  :)
 
RedFox zei:
hahaha Danny, ik had die Quindoz ook al gezien!  :)
Klopt Geert!
Is een verbastering van Q'ing Indo's ;)
 
Alles....in je eentje?

Damn man, je hebt echt hard moeten werken

Diepe buiging.
 
Ik ben diep onder de indruk! Echt. Hulde! Wat zullen jouw gasten genoten hebben!
 
Mooi feest hoor. Wat een berg werk.

Je hebt trouwens ook een leuke tuin.
 
Leuk barbeque feestje goeie recepten en je hebt hard gewerkt en ook een mooie tuin succes verder met je hobby. ;D ;D
 
je hebt een hele berg werk verzet, petje af hoor.
Moe maar voldaan zeg ik dan altijd maar.

leuke bakjes heb je op de Q staan
 
Mooi werk. Is vast een hele organisatie geweest. Als de mensen maar tevreden zijn. En jij bent weer lekker met je hobby bezig geweest.
 
Dat moet een geweldig feestje zijn geweest Danbras.
Het ziet er fantastisch uit  8)
Toppertje hoor  :)

Mac
 
Terug
Bovenaan Onderaan