BasBQ
Beef en Steak

Big green egg scheidingswand

Bbqenegg

Sprokkelaar
Berichten
29
Hallo allemaal!

Weet iemand of er een soort van scheidingswand voor de big green egg bestaat zodat ik aan 1 kant geen kolen heb liggen..

Mvg,
Robert
 
Volgens mij bestaat het niet, je zou het misschien zelf kunnen maken?
 
Met karton een mal maken van het midden van de Firebox en deze dan uit een metalen plaat knippen, zagen of iets dergelijks.
 
Frits zei:
Met karton een mal maken van het midden van de Firebox en deze dan uit een metalen plaat knippen, zagen of iets dergelijks.
Inderdaad een idee Frits, of via een kennis laten laser snijden / zetten.....wie weet kan forumlid Ropeti (ja die van de RVS WGA roosters) hier uitkomst bieden?
 
Als jij een malletje maakt van karton,en die naar mij doet via de post? Wil ik best een kijken of ik wat voor je kan maken.
 
Verwacht geen rvs en superstrak laser gesneden materiaal (ouderwets handwerk). Maar functioneel zal het wel zijn..
 
En waarom zou je dat willen? Gewoon nieuwsgierig hoor....

Dominique doet het door bakstenen in het midden te leggen.
 
Ik heb het gerucht gehoord dat BGE zelf met iets gaat komen. Misschien dat een van de leveranciers hier er iets over kan/mag/wil zeggen?
 
Er bestaat al een half moon raised grid. Is dat niet afdoende?
 
Ik leg gewoon wat bakstenen in mijn ei, ging helemaal goed.
O, dat zei Dennis al......
 
Heb ooit wel zoiets gezien, van een doe-het-zelfer...

Dat zag er zo uit:
image-35.jpg
 
Als de wand strak in de firebox zit barst die gegarandeerd kapot.
 
ik dacht dat het nodig is als je pulled pork wil maken of heb ik dat verkeerd?

en zou het handig vinden om het vlees aan de ene kant mooi aan te grillen en dan rustig aan de andere kant leggen :)
 
Daar heb je toch je platesetter voor. Bij pulled pork ziet je vlees nooit direct het vuur.
 
Bbqenegg zei:
ik dacht dat het nodig is als je pulled pork wil maken of heb ik dat verkeerd?

en zou het handig vinden om het vlees aan de ene kant mooi aan te grillen en dan rustig aan de andere kant leggen :)

Ik gebruik voor PP altijd een platesetter. BBQ wordt dan altijd maximaal gevuld. Als ik zowel direct als indirecte bereiding wil plaats ik later de platesetter, of ik haal hem er juist eerder uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan