BasBQ
Beef en Steak

Beste bang for buck qua kamado's (BGE/PR/KJ/BB)

Als we dan toch de fanboy toer opgaan. Primo, gewoon door de vorm. Werkt in mijn ogen altijd makkelijker dan een ronde kamado. Als er hier ooit iets gebeurd met de primo dan staat er de week erna toch een nieuwe primo in de plaats. Hoewel ik betwijfels dat er iets mee zou gebeuren.
 
Als we dan toch de fanboy toer opgaan. Primo, gewoon door de vorm. Werkt in mijn ogen altijd makkelijker dan een ronde kamado. Als er hier ooit iets gebeurd met de primo dan staat er de week erna toch een nieuwe primo in de plaats. Hoewel ik betwijfels dat er iets mee zou gebeuren.
Amen.
Ook al zijn ze niet zo innovatief meer, want de perfecte vorm (ovaal) had George (de man in het filmpje en founder van Primo) al bedacht rond 1999
Als iets goed is hoef je er ook niets aan te veranderen.
Al hebben ze wel een nieuw Scharnier waardoor het liften van het deksel makkelijker gaat.
Ik heb het geluk gehad dat ik eerst met de Primo mocht werken voordat ik hem kocht, waardoor ik direct verliefd werd op dit apparaat en het prijskaartje opeens ondergeschikt werd.
Kosten wat het kost maar er zou een Primo Oval XL komen, nu bijna 10 jaar later is de liefde voor de Primo alleen maar gegroeid, wat een geweldig apparaat.
 
Als iets goed is hoef je er ook niets aan te veranderen.
Al hebben ze wel een nieuw Scharnier waardoor het liften van het deksel makkelijker gaat.

Ik vind de primo ook heerlijk werken.
Of ie er nog een keer zou komen als deze uit elkaar zou vallen weet ik niet, ik zou dan touch weer even een rondje langs de concurrentie doen denk ik.

Wel aan het kijken geweest om het scharnier te upgraden, maar €250,- voor een kilo staal, een torsieveer en een handvat is gewoon idioot.
 
Oh ok, zal dan vast wel beter zijn. Maar dat mag dan ook wel als iets 3 keer zo duur is. Ik heb idd wel gemerkt aan de KJ dat hij echt stabiel is qua temperatuur, maar de temp terugregelen viel idd niet mee. Maar dat zie ik (nog) niet echt als een nadeel.
Daarom dat meerdere kamado’s beter is. Kunt ge op verschillende temperaturen werken :D
Daarom dat ik nog een KJ Junior erbij gekocht heb.
 
Ik heb geen aandelen van BGE, heb zelf ook een KJ I naast mijn BGEs.

Waarom zeg ik het dan zo kort, mijn eigen ervaring en ook het aantal topics dat ik hier zie verschijnen met problemen ed.

Neem nu die top vent bij KJ => geraakt toch maar niet opgelost, telkens een nieuwe opsturen die even 'slecht' is, is geen oplossing in mijn ogen, dat begint op de zenuwen te werken (en zo lopen er hier ook rond op het forum).
Van al die B/C/...-merken zie je ook een hoop topics met problemen.

Voor zover ik mij kan herinner is er hier maar 1 topic gepasseerd over problemen met BGE in het laatste jaar.
Dat was dat de firebox wiebelde, die man heeft gewoon een compleet nieuwe kregen.
Verder herinner ik mij geen klachten topics hier op het forum.

Door deze redenen zeg ik, als je het geld kan missen, koop een BGE.
Ik begrijp ook dat niet iedereen 2500€ zomaar op het schab heeft liggen, of dat ze dat geld voor andere dingen willen gebruiken, prioriteiten.
Voor ieder wat wils...
 
Daarom dat meerdere kamado’s beter is. Kunt ge op verschillende temperaturen werken :D
Daarom dat ik nog een KJ Junior erbij gekocht heb.
KJ junior ben ik ook nog aan het overwegen. Ik vraag me dan toch af of low and slow lekker werkt op zo'n klein ding en hot and fast? Eigenlijk, wat mis ik t.o.v. Big Joe 3?(behalve ruimte natuurlijk)
 
Beste Mitchell,
Deze vraag is al in allerlei variaties langs geweest hier en resulteert steeds in dezelfde oogst.
Je hebt voor jezelf goed op een rijtje wat voor en nadelen zijn. Heb je al eens een dealer bezocht waar je die apparaten in het echt hebt zien staan en waar je ze zelf aan kan raken? Kijk dan ook naar de kwaliteit van de accessoires, materiaal gebruik en volg je hart.
Ik heb een groene en ben nog ècht elke dag blij als ik het ei aan mag steken. Een ander heeft dat bij een rode of een zwarte en onlangs deelde Gijs Vogels zijn ervaringen met een veel goedkopere Auplex - als je het nou hebt over bangs en bucks enzo - en die lacht zijn ballen uit zijn broek met zijn aankoop. Allemaal goed toch?
Heel veel succes met je overwegingen en daarna vooral veel kookplezier!
 
Stijn, het aantal problemen dat gemeld worden, heeft ook te maken met het aantal dat er is. Hier zijn meer andere merken dan BGE’s op dit forum.

Nu twijfel ik er nie
KJ junior ben ik ook nog aan het overwegen. Ik vraag me dan toch af of low and slow lekker werkt op zo'n klein ding en hot and fast? Eigenlijk, wat mis ik t.o.v. Big Joe 3?(behalve ruimte natuurlijk)
Ik heb hem afgelopen zaterdag ontmaagd met een reverse sear van een entrecote. Werkte perfect. Op de Classic 1 heb ik soms dat de hotspot aan een zijde zit en dat dan de hitte bij het searen niet overal hetzelfde is. Bij de Junior was alles mooi aan het smeulen zodat hij gelijkmatiger gesearend was en dus wat mooiere strepen gaf :ROFLMAO:

Als ik nu in de toekomst wat volk heb en een complete menu heb, kan ik veel meer kanten uit. Bv roken op de classic en searen op de junior.
 
Stijn, het aantal problemen dat gemeld worden, heeft ook te maken met het aantal dat er is. Hier zijn meer andere merken dan BGE’s op dit forum.

Zeg me nu niet dat er verleden jaar maar 2 BGE's verkocht zijn hé....
 
Zeg me nu niet dat er verleden jaar maar 2 BGE's verkocht zijn hé....
Dat zegt hij ook niet , maar logisch is het wel dat er meer van een betaalbare merk verkocht word dan een bge waardoor er natuurlijk er ook meer kans is op problemen.
 
Dat zegt hij ook niet , maar logisch is het wel dat er meer van een betaalbare merk verkocht word dan een bge waardoor er natuurlijk er ook meer kans is op problemen.
Imo zijn de meest verkochte merken diegene met de meeste marge voor de verkoper. Ik denk dat velen de "marketing" serieus onderschatten. Al zeker als er argumenten als innovatief gebruikt worden. Of "betaalbaar". Zeg tegen een niet-liefhebber dat je een barbecue van 1000 euro of een van 2500 euro gekocht hebt, in beide gevallen zal die je aankijken alsof de witte jassen je mogen komen oppikken.
 
Ik vind de primo ook heerlijk werken.
Of ie er nog een keer zou komen als deze uit elkaar zou vallen weet ik niet, ik zou dan touch weer even een rondje langs de concurrentie doen denk ik.

Wel aan het kijken geweest om het scharnier te upgraden, maar €250,- voor een kilo staal, een torsieveer en een handvat is gewoon idioot.
Die ga ik dus wel upgraden, (kan ook geen kwaad na 10 jaar zeer intensief gebruik) het oude scharnier werkt wel maar ik vind de bevestiging wat iel met die redelijk kleine schroeven en moeren. dat hebben heel veel merken, ook het oude scharnier van BGE zit vast met diezelfde klein ogende schroeven en moeren. Het nieuwe scharnier met banden van Primo is veel robuuster.
Ook is de bevestiging van de banden om het deksel en de base verbeterd. kan ik er weer zeker 10 jaar tegenaan, omgerekend 25 euro per jaar.
 
Dat mis ik ook vaak in al die overwegingen Ewald, tuurlijk gaat het om best behoorlijke bedragen, maar als je liefhebber bent en een paar keer per week erop kookt, wat zijn de kosten daarvan nou per keer? Volg je hart en doe wat goed voelt!
 
Volledig eens. Er zit toch een groot deel persoonlijke voorkeur bij.
En als je de kostprijs uiteindelijk deelt door het aantal jaar dat je er echt plezier van hebt dan weet je het pas echt.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Dat zegt hij ook niet , maar logisch is het wel dat er meer van een betaalbare merk verkocht word dan een bge waardoor er natuurlijk er ook meer kans is op problemen.
Moeilijk in te schatten natuurlijk maar als ik hier zo wat rond kijk zo er toch heel wat groene eieren op 't forum.

bbq exp. cen. vertelde mij een tijdje geleden dat ze gemiddeld 20 BGE per dag verkopen, topdagen zelfs meer als 30.
Dus dat er niet veel van vekocht worden :unsure:
 
Dus dat er niet veel van vekocht worden :unsure:
Dat heb ik ook niet geschreven 😏staat worden meer betaalbare verkocht dan bge .
Bedoel dus
In verhouding en meerdere merken
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan