BasBQ
Beef en Steak

Beste bang for buck qua kamado's (BGE/PR/KJ/BB)

Om nog een optie erin te gooien… Grill Guru? Inmiddels hier ook 20 jaar garantie op het keramiek. Zelf zeer tevreden over, ook goede ervaring gehad met garantiezaken over een paar accessoires die vroegtijdig zijn gesneuveld. Heb zelf geen ervaring met de A-merken, maar ik denk dat de GG mee kan tellen als betaalbare middenklasser om in de autotermen van @noskos te blijven?😉
 
Sorry Vogels, maar onderstel en scharnieren laten bij Auplex toch echt veel te wensen over. En ja, je kunt er ook alles op maken, maar het is een beetje een Lada met een Mercedes vergelijken. Je komt met allebei op je plaats van bestemming. Maar met de één is het net wat comfortabeler en luxer allemaal.
Misschien heb je een andere Auplex ervaring dan ik. Mijn onderstel is exact dezelfde constructie als dat van de BGE, wellicht ander materiaal. En het scharnier doet prima zijn werk is dezelfde constructie als de KJ junior.

En ja ze zijn natuurlijk niet geheel te vergelijken, dat snap ik best. Zeker gezien de garantie en wellicht de gebruikte materialen, maar het is nou ook niet allemaal bras. :). (Misschien meer het vergelijk tussen een VW en een Skoda ;) )

Maar nu genoeg topic gekaapt hier, terug naar de originele vraag.
 
Als ik bij bol.com kijk hebben ze de classic joe 2 voor 999,-

Weet alleen niet hoe het zit met garantie via bol.com?

Mms dat iemand hier er ervaring mee heeft?
 
Heb zelf en meerdere vrienden van mij de bastard allemaal 2021 modellen. Geen een van hun heeft of had er problemen mee .
Vind het zelf een pracht apparaat en een goede afwerking.
Ik praat niet over de modellen voor 2021 daar geen ervaring mee

Ik heb zelf een 2020 model. De afwerking is hier echt heel netjes op.
Ik denk zelf dat de meeste problemen qua afwerking ontstaan zijn doordat de productie ingehaald moest worden nadat het een poos stilgelegen heeft door corona. Zelfs Chinezen kunnen niet toveren als het gaat om massaproductie onder druk ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Ik heb zelf een 2020 model. De afwerking is hier echt heel netjes op
Mooi zo , heb zelf ook absoluut geen spijt van de aankoop .en 20 jaar garantie vind ik prima.
Tegen die tijd wil je ook wel eens wat anders 😄.
En heb het idee bij sommige andere merken de levenslange garantie er bij in koopt,als ik die prijzen zie heb je hem wel 3x betaald. 😅.
En bij de lange garantie termijnen heb ik wel mijn vraagtekens.
A . bestaat het merk/ bedrijf dan nog wel .
B. Is het model er nog wel . Zo niet krijg je een onderdeel en moet je de rest er weer bij kopen.

En eerlijk gezegd zou ik hem ook gekocht hebben met 10 jaar garantie. Zou hij net daarna stuk gaan heeft het me €120 per jaar gekost .
Waar hebben we het over 🤪😅..
 
Laatst bewerkt:
Als ik bij bol.com kijk hebben ze de classic joe 2 voor 999,-

Weet alleen niet hoe het zit met garantie via bol.com?

Mms dat iemand hier er ervaring mee heeft?
Dat is wel heel erg goedkoop. Zeker doen.Eens je hem hebt, moet je hem bij KJ registreren en loopt de garantie via KJ.
 
Bij kompio zeker? Daar stond een week geleden ook een classic 1 voor 699. Dus ik stuur een mail naar hun om te vragen of die prijs klopt.
Geen antwoord gekregen, maar kort daarna stond die aanbieding niet meer op Bol. Het adres van Kompio is ook gewoon een huisadres.

Kijk maar wat je er mee doet, maar ik wilde het wel even laten weten. ;-)
 
Thnks. In Alkmaar zit een kamado joe winkel, daar in het nieuwe jaar maar eens binnenlopen. Zal wel iets vertrouwder zijn
 
Bij kompio zeker? Daar stond een week geleden ook een classic 1 voor 699. Dus ik stuur een mail naar hun om te vragen of die prijs klopt.
Geen antwoord gekregen, maar kort daarna stond die aanbieding niet meer op Bol. Het adres van Kompio is ook gewoon een huisadres.

Kijk maar wat je er mee doet, maar ik wilde het wel even laten weten. ;-)
Deze morgen via google op bol uitgekomen op de classic 2 van €999. Echter ga ik nu opnieuw kijken en is al verdwenen.
 
Thnks. In Alkmaar zit een kamado joe winkel, daar in het nieuwe jaar maar eens binnenlopen. Zal wel iets vertrouwder zijn
Bij de kamado winkel in Alkmaar had ik nu een jaar geleden ook mijn KJC1 besteld. Deze zou met 3 weken te leveren zijn, Prima, besteld en betaald. Na 3 weken niets gehoord, gebeld, ja onze bestelling is nog niet binnen, verwachten we over 3 weken. Na 3 weken, nee ze zitten nog op de boot en zijn in heel Europa niet te leveren, maar ze komen eraan, nog 2-3 weken. Uiteindelijk drie maanden aan het lijntje gehouden, gebeld nee nog steeds niet én je hebt hem mog voor de oude prijs (scheelde 90 euro). M.a.w. niet moeilijk doen. Pardon? Ik heb ook al lang betaald!
Toen de bestelling geannuleerd, elders besteld en dezelfde week geleverd. Ik was er helemaal klaar mee.
 
Nog als aanvulling, wel erg tevreden over de KJC1. Zeer compleet en goede temperatuur regeling, heel stabiel.
 
Ik heb mijn
Bij de kamado winkel in Alkmaar had ik nu een jaar geleden ook mijn KJC1 besteld. Deze zou met 3 weken te leveren zijn, Prima, besteld en betaald. Na 3 weken niets gehoord, gebeld, ja onze bestelling is nog niet binnen, verwachten we over 3 weken. Na 3 weken, nee ze zitten nog op de boot en zijn in heel Europa niet te leveren, maar ze komen eraan, nog 2-3 weken. Uiteindelijk drie maanden aan het lijntje gehouden, gebeld nee nog steeds niet én je hebt hem mog voor de oude prijs (scheelde 90 euro). M.a.w. niet moeilijk doen. Pardon? Ik heb ook al lang betaald!
Toen de bestelling geannuleerd, elders besteld en dezelfde week geleverd. Ik was er helemaal klaar mee.
Ik heb mijne van juni 2020. Ik heb er een paar maanden op moeten wachten, maar dat had de dealer ook aangegeven. En op zijn FB pagina gaf hij ook geregeld updates. Er waren toen idd leverproblemen en dat zou gelegen hebben aan onderdelen omdat in China ff alles plat lag.

Enige verschil was wel dat ik hem pas bij levering diende te betalen.

Tegenwoordig is er geen achterstand meer. Ben de 24ste mijne junior gaan halen en zijn heel magazijn stond vol. Mocht zelfs zeggen welke doos ik mee wou :D
 
om het heel simpel te zeggen, heb je het geld, koop dan BGE.
Daar zien hier op het forum het minste klachten over.
Geld denk je maar even aan, als na 2 maanden spijt hebt van je aankoop gaat het veel harder knagen.
 
Nou ja, dat vind ik wel heel kort door de bocht. Ik heb wel het geld voor een BGE, maar ben toch blij dat ik voor de kamadojoe ben gegaan.

Ik heb m maar kort. 4 keer gebruikt, maar zou niet weten wat er beter aan zou moeten.

En ik heb liever na 2 maanden spijt van een aankoop van 1000 euro, dan van een aankoop van 3000 euro..
 
Nou ja, dat vind ik wel heel kort door de bocht. Ik heb wel het geld voor een BGE, maar ben toch blij dat ik voor de kamadojoe ben gegaan.

Ik heb m maar kort. 4 keer gebruikt, maar zou niet weten wat er beter aan zou moeten.

En ik heb liever na 2 maanden spijt van een aankoop van 1000 euro, dan van een aankoop van 3000 euro..
ik heb zowel een KJ I met D&C als een BGE L met eggspander, als ik met al hetgeen ik nu weet volledig vanaf 0 zou moeten beginnen.
Zonder twijfel BGE.
 
Zoals Stijn zegt, hebt ge het geld, BGE. Twijfel er niet aan dat ze toch nog beter zijn dan KJ. Maar dan moet je je gewoon de vraag stellen, of dat ’beter’ ook het prijsverschil waard is.

Denk dat ieder het voor zich moet uit maken. Moest ik ni weten waar met mijn geld naartoe, had ik wss een BGE gekocht. Nu heb ik het prijsverschil in crypto gestoken :ROFLMAO: Maar heb zo een goede KJ dealer waaraan ik voorlopig trouw,blijf.
 

Vind dit wel een grappig filmpje trouwens. Beestjes worden niet bij de naam genoemd maar die kan je zelf wel afleiden denk ik
 
@Jens ik heb zelf een BJ3 en heb laatst een bbq clinic gehad waar ik gebruik heb gemaakt van een BGE Large. Nu is het niet helemaal eerlijk te vergelijken vanwege verschil in grootte maar viel me op hoe veel makkelijker de BGE in temperatuur is te regelen tov mijn BJ. Gaat echt stukken sneller, ook temperatuur naar beneden regelen. Het keramiek slaat dus minder warmte op, hierdoor is hij in principe minder stabiel.

Ik ga in dit geval met @Stijn mee, mijn volgende kamado zal denk ik geen rode zijn. Waarschijnlijk iser dan weer een andere hippe bbq techniek die je dan moet hebben 😉
 
Oh ok, zal dan vast wel beter zijn. Maar dat mag dan ook wel als iets 3 keer zo duur is. Ik heb idd wel gemerkt aan de KJ dat hij echt stabiel is qua temperatuur, maar de temp terugregelen viel idd niet mee. Maar dat zie ik (nog) niet echt als een nadeel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan