BasBQ
Beef en Steak

Belevenissen van een newbie...

WilcoZ

Sprokkelaar
Berichten
31
Sinds mijn aanmelding heb ik niet stil gezeten, alleen moet ik nog eens de tijd nemen om uit te zoeken hoe je foto's moet uploaden (en niet vergeten ze te nemen) tijdens het bbq-en.

Toch een klein verslag van mijn bbq avonturen;

Een week of 4 geleden met het eerste acceptabele weer begonnen met de bereiding van 3 kilo spareribs, duidelijk een geval van misplaatst zelfvertrouwen. Na enkele zeer geslaagde pogingen het idee opgevat dat de expert aan het werk was en iets te nonchalant met de temp. controle omgesprongen waardoor ze net iets droog waren geworden. Fam. was nog steeds onder de indruk maar inwendig was ik niet tevreden.

Geleerd van dit moment en met de wens voor of een kamado of een high end kettle bbq, kreeg ik plotseling de mogelijk om tegen een zeer schappelijke prijs een 57cm Weber OTP over te nemen, aldus geschiede...

Weekend daarop voor de schoonfamilie (mijn vrouw is van Surinaams/Aziatische komaf) rijsttafeltje gemaakt, waarbij de sat? van kippedijen (volgens gecombineerde recepten van diverse bbq sites) en de babi ketjap op de nieuw Weber waren klaargemaakt. Dit keer met een resultaat waarbij gepaste en bescheiden trots van de chef niet misplaatst was.

Afgelopen weekend blakend van het zelfvertrouwen, kreeg ik een vriend uit Spanje op bezoek. Had hem al enkele keren verteld over mijn bbq avonturen dus kon niet anders dan een mooie maaltijd bereiden. Recept was vooraf een mooie, op de bbq bereide zalmzijde op een bedje van veldsla met hollandsche garnaaltjes en een mooie yoghurt/mosterd/honing dressing. Nooit eerder zalmpje op de bbq gemaakt, maar met de tips op dit forum (oa bruine suiker op de zalm, iets wat ik zelf nooit had verzonnen) werkelijk een topper. Straalde van trots! Geheel afgemaakt met een (bij de Sligro in de reclame) gekochte kalfsribeye van 1,3 kilo. Volgens recepten op dit forum gekozen voor een directe sear op hoge temp. Waarna indirect gegaard, met rookhout, tot een kern temp van 57 graden. Gepresenteerd met het gezicht alsof dit mijn dagelijkse werk was......Gast was diep onder de indruk, ik inwendig ook..


Kortom, ben me al aan het voorbereiden op komend weekend...zal me is gaan inlezen op het plaatsen van foto's...

 
Mooi om zo'n evolutie te leen, vooral doorgaan!
 
Leuk om te lezen :) mooie stijle leercurve ;)

Foto's maken het idd af, is niet zo heel moeilijk om te plaatsen.
 
Leuk om te lezen dat het (meeste) zo goed gaat!

Jammer dat het niet is gebeurd...  ???
 
Mooie voortzetting op de recente introductie... ;)
 
is een heel mooi begin van iets waar je waarschijnlijk nooit meer van af gaat komen  ;)
 
Ha Wilco, ik ben onder de indruk, het is ook niet gelijk het simpelste ( hele kalfsribeye) wat je aanpakt, en dan gelijk al voor publiek! Ik bedoel maar, hulde hoor!
Het klinkt allemaal erg lekker, ik had er graag foto's van gezien. Ik gebruik zelf photobucket, en dat werkt op de Ipad voor mij erg fijn. Ben zeker geen computer wizzard, dus dat zal jou ook gaan lukken. O, en ik maak mijn foto's ook alleen maar met mijn telefoon. Hoppa!
 
Leuk, om eens keer wat vorderingen te volgen, zit dit met een beetje vochtige ogen te lezen  :p
 
Als je eenmasl de omslag hebt gemaakt van cremeren naar echt barbecue?n dan valt het allemaal wel mee toch? Het is even een nieuwe manier aanleren, maar als je het truukje beheerst gaat er een wereld van mogelijkheden voor je open en vooral een wereld van heel veel meer lekker eten ;)
 
Dominique zei:
Ha Wilco, ik ben onder de indruk, het is ook niet gelijk het simpelste ( hele kalfsribeye) wat je aanpakt, en dan gelijk al voor publiek! Ik bedoel maar, hulde hoor!
Het klinkt allemaal erg lekker, ik had er graag foto's van gezien. Ik gebruik zelf photobucket, en dat werkt op de Ipad voor mij erg fijn. Ben zeker geen computer wizzard, dus dat zal jou ook gaan lukken. O, en ik maak mijn foto's ook alleen maar met mijn telefoon. Hoppa!
Ditto :)

Maar vooral leuk dat je zo enthousiast te werk gaat, ik snap je trots ook helemaal!
 
O ja! Nu niks doorstrepen maar juist dikker maken, jij weet ook niet wat je wil Emiel, whoehaaaa!!! ;)
 
Goed bezig Wilco, af en toe een mislukking hoort er spijtig genoeg bij, hebben we allemaal wel eens vrees ik.

Je zal versteld staan van wat je allemaal kan tegen het najaar!
 
Terug
Bovenaan Onderaan