Gisteren twee beenhammetjes, die aan ??n zijde ingesmeerd waren met een mengsel van peper en gemalen sinasappelschil, op een laagje rozenbottelkruidenhooi in de WSM gegaard.
De hammetjes waren de oranjehammetjes die ivm de kroning tijdelijk bij de VOMAR verkocht worden.
Kruidenhooi komt bij Pet's Place vandaan.
Hammetjes gegaard op ongeveer 110 graden.
Door het hooi gaarde de onderzijde langzamer dan de bovenzijde. Duurde dus even tot de gewenste kerntemperatuur bereikt was.
Ik vond de rub relatief veel peper bevatten. Het gedeelte van de ham dat in het hooi had gelegen had de smaken van het hooi heel mooi opgenomen. Volgende keer ga ik een naturel ham licht kruiden en helemaal inpakken in hooi.
Het bedje van hooi

Hammetjes voor de bereiding

Het resultaat

De hammetjes waren de oranjehammetjes die ivm de kroning tijdelijk bij de VOMAR verkocht worden.
Kruidenhooi komt bij Pet's Place vandaan.
Hammetjes gegaard op ongeveer 110 graden.
Door het hooi gaarde de onderzijde langzamer dan de bovenzijde. Duurde dus even tot de gewenste kerntemperatuur bereikt was.
Ik vond de rub relatief veel peper bevatten. Het gedeelte van de ham dat in het hooi had gelegen had de smaken van het hooi heel mooi opgenomen. Volgende keer ga ik een naturel ham licht kruiden en helemaal inpakken in hooi.
Het bedje van hooi

Hammetjes voor de bereiding

Het resultaat