BasBQ
Beef en Steak

Bacon wrapped babybacks

 
 

Jw

Stoker
Berichten
443
Een GROTE sorry beste bbq vrienden,

Ik begrijp de hint :blush: en zal idd wat meer info geven bij mijn foto van de bacon wrapped ribs.
ik zat iets wat krap in de tijd???.

maar hier nu een ietsje uitgebreidere omschrijving.
IK heb het idee van een Amerikaanse kennis van mij uit South Carolina.

Maar goed afgelopen vrijdag even mijn vriezertje aangesproken voor twee mooie goed bevleesde babybacks van Beef&steak,

de babybacks even op kamertemp. laten komen waarna ik ze ruim heb bestrooid met een van mijn favorieten all purpose rubs van Tony Chachere's creole en wat bruine suiker.
Daarna de ribs ingepakt in een web van gerookte bacon (eigenlijk op de zelfde manier als bij een Fatty) en weer wat suiker.

(img)(img)

De kamado van The black bastard voorverwarmd op F235 (gestookt met blackranch) en de ribs op de kamado geplant.
na ongeveer 3 uur bestreken met Jack Daniels bbq saus.
Na een klein uur verder garen waren de ribs perfect, ik heb ze nog even laten rusten en daarna heerlijk opgepeuzeld.
de smaak van de gerookte bacon was echt heerlijk en goed te proeven in het vlees van de ribs

(img)(img)

(img)

(Img)(img)
 
zonder tekst?

Hoe waren ze? waar heb je ze mee gerubt? enz enz enz

wel mooie foto
 
Nog niet eerder gezien. Vertel..
 
Leo zei:
zonder tekst?

Hoe waren ze? waar heb je ze mee gerubt? enz enz enz

wel mooie foto
Ik ben ook nieuwsgierig Leo....
 
Plaatjes zien er heel erg goed uit. Zal ook ongetwijfeld lekker zijn geweest, maar toch graag iets meer info a.u.b  :)
 
Kijk, daar kunnen we wat mee!  :>

Heb je ook nog wat rookhout gebruikt of heeft de bacon dat voor z'n rekening genomen? Ze zien er lekker uit!
 
Ja idd. Vergeten had nog wat stukjes hout van oude gebruikte Bourbonvaten maar echt maar twee kleine stukjes of zo!
 
Wat een leuk idee!! op de lijst!! :D
 
Ribs, rub & bruine suiker, bacon, meer bruine suiker.. sounds like a masterplan! :)
Gaat erbij op het lijstje..
 
lekker hoor, nu ben ik ook weer helemaal gerust gesteld
 
Leo zei:
lekker hoor, nu ben ik ook weer helemaal gerust gesteld

Daar ben ik blij om Leo, wij als bijna dorpsgenoten moeten elkaar wel rustig en tevreden houden  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan