BasBQ
Beef en Steak

Baby Backs op de WSM

TheFoodSnobFrog

Vuurmaker
Berichten
78
Prima weer gisteren, ik heb Baby Backs op de WSM gemaakt :)

Methode was 3-1-1, eigen rub (paprika, donker basterd zuiker, uien poeder, piment d'espelette, kaneel, gember poeder) en ik heb Mesquite hout gebruikt voor het roken.

Het was mn eerste keer met Eco-Brasa in de WSM en ik moet zeggen dat ik heel blij was: ze waren veel meer "consistent" en het langdurig 'handmatig' houden van de 107? was veel makkelijker dan normaal. Top!

Het resultaat was heel lekker.

Wat grappig was - en ik heb het meerdere keer meegemaakt - is dat het resultaat PER RACK was toch anders, terwijl ze precies hetzelfde zijn 'gesmoked'. Twee racks waren *perfekt* terwijl 2 anderen waren gewoon *heel goed*...

Waarom het verschil? Komt het door de stukken vlees die toch anders waren? Van hoger of lager in de ribcage? Of toch omdat waar ze staan in de WSM (zijkant of centrum) wel een verschil maakt? Of komt het door mijn anti-reck methode? ;)

Na een hele nacht in de Rub:
IZBf4yI.jpg


Gaan ze op de WSM op een andere manier dan gewoontelijk  :eek:
XVjatO8.jpg


Na 3 uur...
f2weymK.jpg


En met BBQ saus glazing
uzgUnBP.jpg

 
ze zien er wel heel erg lekker uit, waar het aan kan liggen dat de ene beter is als de ander kan ik je niet zeggen
 
Zien er goed uit zeg!!
 
Ze zien er goed uit, het verschil kan komen doordat de slabs strak tegen elkaar liggen hierdoor garen de ribben aan de buitenkant anders dan het midden van de middelste ribben.
Ditzelfde heb ik ook als ik het ribrack van cadac vol leg met 7 ribben de middelste zijn dan minder gaar, je kan dit tegen gaan door ze halverwege even van plaats te laten wisselen.
 
Dat ziet er mooi en lekker uit Julien!  ;)
 
dat ziet er zeer smakelijk uit! weet je trouwens zeker dat dit babybacks zijn?
 
Dit ziet er heerlijk uit. En een andere reden voor het verschil kan zijn dat ze niet allemaal van hetzelfde varken zijn ;)
 
Probeer eens de ribs op hun kant te zetten in een rib rekje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan