BasBQ
Beef en Steak

Aardappelsalade Dominique

18-08-2011012Medium.jpg


pond vastkokende aardappelen ( niet schillen), of een pond krieltjes in de schil, gesneden in stukken.
2 kruidenbouillonblokjes
1 kleine ui gesnipperd
1 dl witte azijn
1 eetl suiker
zout en peper
mayonaise ( ik maak hem altijd zelf, met citroen)
veel bieslook ( diepvries)
3 gesnipperde bosuitjes.

Kook de aardappels in een klein laagje water ( ze moeten nèt onderstaan) met de bouillonblokjes tot bijna gaar. Als ze bijna gaar zijn, de azijn, ui en suiker erbij, en verder gaar koken. In het kookvocht voor 10 minuten laten afkoelen, en dan de hele handel hop in een vergiet, even uitlekken. Mayo, pezo naar smaak er doorheen, terwijl de aardappels nog een beetje warm zijn. Lekker husselen. De bosui en bieslook erdoor, proeven en naar smaak misschien nog iets azijn erdoor.
In de koelkast laten afkoelen, en de smaak lekker laten doortrekken.

Ik vind het er op de foto en beetje sneu uitzien, maar de smaak is echt erg lekker.
Ik schil de aardappels niet, vind dat net wat prettiger eten, zo met schilletje, en als je de krieltjes gewoon doormidden snijd, nemen ze ook de smaak goed op.

Enjoy!
 
Ik moest toch echt googlen wat pezo is, gewoon peper en zout dus :D Zeg dat dan ;)

Ik ga hem proberen! Die bouillonblokjes, zijn dat dezelfde van maggi als voor de Surinaamse gerechten of zijn dit echte kruidenbuillonblokjes?
Dank je voor het recept!!
 
  :-* PEZO  :)  ;D :D
 
Bedankt voor het recept
Ik ben gek op aardappelsalade en het past bij een hoop dingen dus deze zal ik zeker een keer proberen
 
Deze ga ik ook eens proberen, bedankt voor het delen.
 
Ziet er heerlijk uit die salade!!!, lekkker voor de zomer, waar blijft ie????!!!!
Ook maar eens gaan doen met die penose... uhh peso bedoelde ik sorry:D
Ik zal jullie eens wat kartoffelslade van mijn werk laten proeven, dat is ook een echte aanrader..
 
wij hebben hem net gegeten, samen met een sucadesteak. Het was ook even 5 minuten zomer, want de zon scheen. Dat kwam goed uit dus ;)
 
maurice70xx zei:
Ik zal jullie eens wat kartoffelslade van mijn werk laten proeven, dat is ook een echte aanrader..

Zal ik mijn adres even geven, en kom je dan op de fiets of met de auto? Mafketel.....
 
Dan kom ik met de Auto, ik werk bij Westland salades... Mafketel!!..... :-\
 
maurice70xx zei:
Dan kom ik met de Auto, ik werk bij Westland salades... Mafketel!!..... :-\

Is toch raar, om ineens te zeggen dat je de salade van je WERK laat proeven aan ONS? Ga je dan het hele Genootschap langs? Hoe stel je je dat voor dan? Of is het alleen voor een paar speciale leden? LEG UIT! ( mafketel hihi)
 
Nou vooruit, dan hoor ik wel bij welk kluppie ik ben ingedeeld. Tot die tijd maak ik dit recept, ok? Ik wil namelijk van niemand afhankelijk zijn, of mezelf compromiteren. Dus....
 
Lekker, weer een ander smaakje aan die piepers.
 
Dit reseppie maar weer eens gemaakt.  En Dominique,het was me toch weer een partij lekker!!
Ga ook maar je koolsla weer eens maken.
 
willyowinki zei:
Dit reseppie maar weer eens gemaakt.  En Dominique,het was me toch weer een partij lekker!!
Ga ook maar je koolsla weer eens maken.

De koolsla hadden wij van de week bij de ribs. Lekker heerlijk Willy!
 
Deze vandaag gemaakt en door ons als erg lekker gekwalificeerd. Zo lekker dat ik hem de 13e weer ga maken (#danbenikjarigenmagikweerbbqenvoortigman)
 
Terug
Bovenaan Onderaan