BasBQ
Beef en Steak

Aanbieding Weber 67cm

Heet jij toevallig "Weber" met je achternaam RedFox? :D
 
PeeVee denk meer ervaringsdeskundige ;)  kan er zelf ook wel over meepraten.
 
Weber OTG 67 is binnen (direct geleverd!), geen krasje te zien en helemaal compleet. Hele gave (imposante) Q, ik ben er HEEL erg blij mee! Roosters lijken wel van RVS, of is het vernikkeld? Op mijn OTS57 is het zondermeer verchroomd.

Ik had ook nog extra roosters besteld bij originalshop.nl, die worden nageleverd. Vervelend, maar eerlijk is eerlijk, ik heb zelf niet goed opgelet. Op de website werd vermeld dat ze "in voorraad" waren. Originalshop.nl verklaart dat "in voorraad" ook kan betekenen dat de artikelen bij de leverancier in voorraad zijn. In dat geval staat er ook duidelijk vermeld wat de levertijd is (in dit geval 5 - 7 werkdagen). Dat had ik over het hoofd gezien, fair is fair. De BBQ is direct uitgeleverd en ziet er PRIMA uit.

M.b.t. de extra roosters: 2 x 57cm; eentje als vervanging voor de OTS 57 en eentje als "tweede verdieping" in de OTG 67. Ook nog een 47cm rooster (3e verdieping OTG 67) en een 37 cm (3e verdieping OTS 57, de 2e verdieping heb ik al).

Erg blij met het stel:

2013-04-03-bbq-1_s.jpg


2013-04-03-bbq-4_s.jpg


2013-04-03-bbq-2_s.jpg


2013-04-03-bbq-3_s.jpg

 
Da's een leuke verzameling speelgoed ;)
 
Mooi ding man, ik ben nog steeds gecharmeerd van zo'n offset smoker, twijfel hier nog steeds over maar denk dat mijn vrouw een andere  mening is toegedaan  ;)
 
Ik heb een luxe "afdakje" (open schuurtje naast m'n houtschuur) gemaakt en daar past het allemaal mooi onder, eentje meer of minder maakt dus niet uit. Die offset smoker is een goedkopie van 100 Euro (Ik heb deze geloof ik http://www.nonstopwebshops.nl/epages/NonStopMasterShop.sf/?ObjectPath=/Shops/NonStopMaster/Products/KGK40256&ViewAction=ViewProductViaPortal maar deze lijkt er op: http://www.pricerebel.nl/smoker-smokey-rib-eye). Het is natuurlijk geen superding, maar het werkt wel. Het ziet er gewoon leuk/ludiek uit, daarom heb ik deze ook gekocht hoor, en ik had 'm in mijn achterhoofd ook bestemd voor direct grillen tijdens een feestje (hamburgers, spiesjes oid); kan lekker veel op.

Het is wel veel bewerkelijker dan een kogel of WSM heb ik gemerkt. Ik ga het "open gat" tussen vuurkamer en rookkamer afschermen met een plaat ijzer die ik van Felix heb gekregen (het is echt VEEL te heet daaro) en heb de laatste keer (buikspek) een flinke gietijzeren pan water en een paar bakstenen in alu-folie onder het rooster gezet; daarmee blijft de temperatuur veel constanter ?n lager. Ik begin met briketten en stook later door op (kurkdroge!) stukjes hout en af en toe een briketje. Hoeft maar klein vuurtje te zijn.

Weber is zuiniger stoken, alhoewel, de 67 niet denk ik (toch weer on-topic). BTW: wat is nu het wezenlijke verschil met de One Touch Premium 67?
 
Pfoei!
Dat is een mooie verzameling!!
 
Pleun, gefeliciteerd met je 67 en mooi dat er niks mis mee is ( zo hoort het natuurlijk ook ). Volgens mij is er geen verschil tussen een OTG 67 en OTP 67.
Bij de 67 gebruik ik de kolenbakken en daarmee kan ik met een volle starter met Flamy briketten makkelijk drie uur op 175 C dome temp barbecuen. Het is geen brikettenslurper :).
 
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ik heb deze zelf ook en inmiddels is de 67 de meest gebruikte Weber bij mij thuis (disclaimer: dit is geen garantie voor de toekomst, aangezien de WSM nog niet gebruikt is ;) )
En volgens mij zit er idd geen verschil tussen de OTG 67 en de OTP 67. Ik heb een aantal jaar geleden de OTP 67 gehaald volgens de bon, maar als ik de fotos zo zie zit er geen verschil tussen jouw OTG en mijn OTP.
 
Is het verschil niet de deksel houder ?
 
Boldeagle zei:
Is het verschil niet de deksel houder ?
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar ik zie dat zowel mijn OTP als deze OTG de dekselhouder heeft.
 
PV,
Heb je een foto van de extra verdiepingen in de OTP?
Waar steunt het extra rooster op? Het idee spreekt me wel aan dit is voor het eerst dat ik hier iets over lees.
 
Met wat schroefdraad en wat moertjes en revetjes kom je denk ik al een heel eind.
 
brownier zei:
PV,
Heb je een foto van de extra verdiepingen in de OTP?
Waar steunt het extra rooster op? Het idee spreekt me wel aan dit is voor het eerst dat ik hier iets over lees.
Dit wil ik ook wel eens zien. Steunt volgens mij gewoon op de kuip, maar zo veel plaats heb ik nu ook niet op mijn OTP57 dat ik meteen 2 extra verdiepingen kan maken ONDER het standaard rooster. (??n bovenop is geen probleem natuurlijk)
 
Ahum, beetje off topic, moderator, splits gerust af als u wilt. Excuses voor de verwarring, het is geen extra verdieping IN de ketel maar gewoon boven op het bestaande rooster. Inderdaad met wat boutjes, moertjes en ringetjes maak je "pootjes" onder de 2e of 3e verdieping. Het idee komt van Blue Smoke BBQ: http://www.bluesmoke-bbq.nl/037splitgrill/juanchos_dubbel_grill.php. Ik had zelf nog twee mooie rechthoekige roosters liggen van een "conventionele" BBQ die ik hier aanvankelijk voor gebruikte op mijn WSM57:
2009-07-31-blue-smoke-bbq-spareribs-en-kalkoen.jpg


Later heb ik voor de WSM57 een extra 47cm rooster gekocht als 2e verdieping:
2009-08-23-blue-smoke-bbq-drumsticks-en-frietjes.jpg


Een enkel rechthoekig rooster gebruik ik (tijdens vakantie) als 2e verdieping op mijn Jamie Oliver Big Boy. Op deze foto kun je ook zien hoe ik met wat kippengaas een brikettenhekje heb gemaakt tbv indirect BBQ'en:
2010-07-11-jamie-olliver-big-boy-bbq.jpg


En dat werkt prima:
2010-07-11-jamie-olliver-big-boy-bbq-5.jpg


Ik heb mijn WSM57 ooit gebruikt met 47cm rooster als 2e verdieping en nog ??n rechthoekig rooster als 3e verdieping.
 
Handige aanpassingen!

Maar 3 verdiepingen op je 67? Hoeveel mensen komen er bij jou eten??
 
PV heeft een grote vriendenclub  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan