BasBQ
Beef en Steak

Zout ,beetje zout ,zoutloos.

Mac zei:
Zo maar een vraagje:

Als je zelf nergens meer zout op/ in doet, krijg je dan nog steeds te veel zout binnen Willy, of is dat afdoende

Mac

Heb ik ook gevraagd aan de medic. Een mens MOET zout opnemen maar niet meer dan het lichaam nodig heeft.Dat is meteen het probleem...hoeveel dan wel? Niet zo maar klakkeloos overal zout in smijten,dat is het punt. In veel voeding zit van nature al zout en dat is eigenlijk al voldoende.Maar wij voegen veel dingen aan voedsel toe dat niet strikte noodzaak is en daar starten de problemen want het allergrootste deel van die dingen bevat zout;soms zelfs overmatig veel. Kijk b.v. maar eens naar onze bbq sausjes en de amerikaanse rubs...allemaal overmatig zout.
Dit en nog wat dingen ben ik vast aan de weet gekomen en wil daar dus wel mijn voordeel mee doen.
 
Betreffende de maggiplant (lavas) kreeg ik van HellDaddy een goede
tip.  Blaadjes en stengels snijden en in een pan met voldoende water goed koken. Na het koken zeven en het water opvangen en dit door laten koken;het water moet verdampen. Als het restant de juiste dikte heeft verkregen dit in zo'n ijsblokjesvorm gieten en invriezen.Zo heb je een voorraad zoutvervangers op een eenvoudige manier gemaakt.
Kijk ook eens op www.myfoodmatch.nl/de-maggiplant-als-vervanger-voor-zout.
 
Tja. :-\
 
cardiofitness, zeg maar!
 
Mijn 2e vader (stiefvader klinkt zo negatief en biologisch is helaas al een tijdje niet meer onder ons) moet ook zoutloos eten dus met de BBQ houd ik hier rekening mee. Ik gebruik veel vis met verse groenten en kruiden. Volgens hem met succes want hij geniet er van. (alles vers is nagenoeg zoutarm)
De bonenschotel met verse toevoegingen is bij hem een succes en vlees ingewreven met bijv. knoflook is ook een leuke afwisseling.
Eerlijk is eerlijk ook hij vind het moeilijk maar is ondertussen gewend aan een leven zonder en weet ondertussen niet beter. (stiekum probeert hij wel eens iets anders van de Q maar hoewel lekker blijft het bij stiekum een beetje proberen)
zodra hij wat laks wordt wordt merkt hij dit meteen  En ook bij controle bij arts valt hij door de mand met valsspelen.
Dus succes en alle begrip van mijn kant , maar geef de Q zeker niet op !!
 
Henny zei:
Will, ik heb hier LO salt, daar zit 66% minder natrium in dan normaal keukenzout.
Is dat geen optie voor je?

Nee, niet gebruiken.
Dat is zout wat is aangevult met het een en ander iets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan