Hoi allemaal,
Het vrouwtje is de hort op dus mooi rustig tijd om eens een nieuw experiment te starten. Vanavond eten we:
Ik heb weer verschillende marinades voorbij zien komen en heb weer een combi gemaakt (weer... zegt ie... onze expert hahaha)
Het is een combi geworden van:
Recept
1,75 dl tomatenketchup
2 ? 3 eetlepels sojasauce
2 ? 3 eetlepels voeibare honing
2 teenjes koflook fijngehakt
4 eetlepels sinaasappelsap
1/4 theelepel cayennepeper
1/4 theelepel vijfkruidenpoeder
Mijn ingredi?nten:

De marinade:

De ribjes liggen inmiddels 1 uur en 45 minuten te sudderen en het lijkt erg goed te lukken allemaal.

3 heerlijke ribjes gehaald bij de slager. Helaas blijjkt dat deze helemaal niet op mijn WOT47 passen, wat ik wel al een beetje verwacht had en het Weber Rib Rack toch iets te prijzig vond bij de intratuin (45 euri).... dus heb ik er maar 1-tje opgerold met een prikker ;-)
Zometeen de aardappels erbij en als laatste de mais (daar ga ik ff mee sjoemelen want die doe ik eerst koken).

Klein probleempje: Mijn temperatuurmeter geeft aan dat het 0 graden in de BBQ is
. Aangezien er toch rook uit de ventilatie gaten ga ik er maar vanuit dat de meter kapot is 
Temperatuur heb ik dus geen enkel idee van dus ik test gewoon door mijn hand boven de kolen te houden - temp is ongeveer op 2 missisippie.'s kom
Zie hier het eindresultaat:

De ribjes waren erg lekker.
Als ik erg kritisch ben dan:
- Iets langer marineren de volgende keer
- Marinade was erg lekker!
- Vlees was zeer goed gaar maar het viel nog niet van het bot af
- Vlees was niet zo mals als ik zou willen
Maar... de eerste keer dat ik van scratch af aan deze ribjes heb gemaakt. Al met al trots op het resultaat.
Aardig wat werk vooraf maar eigenlijk (ook deze weer) super easy om te maken.
Het vrouwtje is de hort op dus mooi rustig tijd om eens een nieuw experiment te starten. Vanavond eten we:
- Zoet zure spareribs
- Mais
- Gepofte aardappel
Ik heb weer verschillende marinades voorbij zien komen en heb weer een combi gemaakt (weer... zegt ie... onze expert hahaha)
Het is een combi geworden van:
- het recept van Steven Raichlen's culinair bbq-en basis BBQ saus
- Noskos recepthttp://www.bbq-nl.com/2007/05/noskos-classic-spareribs.html
Recept
1,75 dl tomatenketchup
2 ? 3 eetlepels sojasauce
2 ? 3 eetlepels voeibare honing
2 teenjes koflook fijngehakt
4 eetlepels sinaasappelsap
1/4 theelepel cayennepeper
1/4 theelepel vijfkruidenpoeder
Mijn ingredi?nten:

De marinade:

De ribjes liggen inmiddels 1 uur en 45 minuten te sudderen en het lijkt erg goed te lukken allemaal.

3 heerlijke ribjes gehaald bij de slager. Helaas blijjkt dat deze helemaal niet op mijn WOT47 passen, wat ik wel al een beetje verwacht had en het Weber Rib Rack toch iets te prijzig vond bij de intratuin (45 euri).... dus heb ik er maar 1-tje opgerold met een prikker ;-)
Zometeen de aardappels erbij en als laatste de mais (daar ga ik ff mee sjoemelen want die doe ik eerst koken).

Klein probleempje: Mijn temperatuurmeter geeft aan dat het 0 graden in de BBQ is

Temperatuur heb ik dus geen enkel idee van dus ik test gewoon door mijn hand boven de kolen te houden - temp is ongeveer op 2 missisippie.'s kom
Zie hier het eindresultaat:

De ribjes waren erg lekker.
Als ik erg kritisch ben dan:
- Iets langer marineren de volgende keer
- Marinade was erg lekker!
- Vlees was zeer goed gaar maar het viel nog niet van het bot af
- Vlees was niet zo mals als ik zou willen
Maar... de eerste keer dat ik van scratch af aan deze ribjes heb gemaakt. Al met al trots op het resultaat.
Aardig wat werk vooraf maar eigenlijk (ook deze weer) super easy om te maken.