BasBQ
Beef en Steak

zoektocht goede Kokos briket...

 
 

chef

Sprokkelaar
Berichten
46
hi all,
aangezien dammers niet meer aan particulieren kan/wil leveren, ben ik op zoek naar alternatieven.
Ecobrasa: is wel goed, maar mij net wat te duur.
Fire-up:  kwalitatief minder.
Dus, nu vraag ik me af wat zijn de alternatieven ?
Heb lang geleden een keer van iemand een oranje doos gehad, merk en waar die vandaan komen zijn mij onbekend.
Ook las ik op de chat hier iets over Flamy coco,  is dat van fabrikant auxilmat? en waar koop je dit ?
Help!
;)
 
er gaan en komen steeds weer andere briketten.
via het genootschap kan je ecobrasa met korting bestellen, dan moet je even bij forum aanbiedingen kijken
 
De importeur van ecobrasa, lujaba, stopt met ecobrasa. Dit omdat het hem, ondanks de prijsverhoging waar sommige van ons nog steeds van aan het bijkomen zijn, geen geld oplevert maar geld kost.

Ik sprak hem gisteren en hij vertelde me dat hij nu Flamy gaat importeren in plaats van ecobrasa. Waar en of ecobrasa nog verkrijgbaar zal zijn in NL is dus de vraag... Flamy heeft volgens lujaba dezelfde eigenschappen. Dat wil ik wel even testen voor ik een pallet bestel. Ik hoop hier voor het einde van de week meer over te kunnen vertellen
 
Ben benieuwd,  dit volg ik dan met interesse, want ik vind de prijs van Ecobrasa zelfs met forumkorting een beetje te gek worden.
 
Ik zag op de website van auxilmat dat de minimale adviesprijs iets van 18 euro is....
 
In ieder geval, voor de zekerheid, nog maar een aantal extra dozen ecobrasa besteld.
voorlopig kan ik nog vooruit.
 
Hebben jullie even mazzel, ik heb de afgelopen weken diverse soorten briketten getest.

In de test tot nu toe zitten, Dammers, Welkoop, Ecobrassa, THM kokos briketten, Flamy Coco en Fire Up kokos.

Dammers is nog steeds de beste, maar Flamy coco is een goed alternatief.

Ik zal proberen dit vanavond in een draadje met getallen, grafieken en uitleg te vertellen.

Eerst de kinderen in bad en naar bed ;)
 
Frits houdt ervan ons in spanning te houden  ;)
 
THM zijn inderdaad oranje dozen met grote platte vierkante briketten.
De dichtheid is lager dan bij dammers ed en daardoor is de doos de helft groter.
 
Qua prijs kan je bij de welkoop/boerenbond briketten (gele doos) rekenen op 17,- per doos maar deze zijn ook te koop bij terlanco maar dan moet je 10 dozen afnemen. kosten dan wel maar 11,10 per doos. Vandaag net thuis geleverd gekregen omdat "onze" boerenbond vond dat ze ze niet genoeg verkochten. (je wilt niet weten hoeveel dozen ik daar al gehaald heb.)
Ben benieuwd of de rating nog aangepast wordt aan de hand van de prijs van de briketten.

Mooi om de verschillen zo bij elkaar te zien. Goed overzicht.
 
De rating is niet gebaseerd op prijs, maar puur op de prestatie van de briket, of je daar het extra geld voor over hebt is natuurlijk aan jou ;)

Maar wat dat geld betreft ik barbecue regelmatig (ahum) en gebruik ongeveer een doosje dammers / ecobrasa per maand. Nu is ecobrasa iets duurder dus betaal ik 2 euro per maand meer, 24 euro per jaar, waar hebben we het over. De roomboter ging van 0.89 cent naar 1,09 daar hoor ik dan niemand dat kost me meer op termijn :D En dan heb ik het nog niet over benzine...
 
Inderdaad, alles wordt duurder... Wat je straks zal zien is dat er zoveel briketten gemaakt gaan worden dat ze er niet vanaf komen en dan hebben we weer mats ;) een soort golfbeweging...
 
Bij de COLRUYT winkels in Belgi? zijn de FLAMY briketten deze week in de aanbieding. Als je er 3 dozen van pakt waren ze per stuk 13,- euri (10 kilo per doos)
Ik weet dat KOBOLD deze heeft gekocht en dat hij ze dit weekend aan het testen is! More to follow denk ik.
 
Mocht je in Belgi? zijn koop ze dan zeker want voor deze prijs gaan we ze niet vinden in Nederland.
 
Forcerecon kijk even in het draadje over de brikettentest ;)
 
Forcerecon zei:
Bij de COLRUYT winkels in Belgi? zijn de FLAMY briketten deze week in de aanbieding. Als je er 3 dozen van pakt waren ze per stuk 13,- euri (10 kilo per doos)
Ik weet dat KOBOLD deze heeft gekocht en dat hij ze dit weekend aan het testen is! More to follow denk ik.

Hi Robert, ga jij toevallig nog halen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan