BasBQ
Beef en Steak

Zo knoop je een worst!

Hoe knoop ik een worst? Na dat die vraag al een paar keer is langsgekomen had ik vandaag wat tijd om dit te omschrijven.
Na 3 vruchteloze pogingen heb ik besloten om maar een kort filmpje te maken.

Aandachtspunten zijn : Zorg voor henneptouw dat trekt makkelijker vast aan.
                                      Werk met nat touw want dat trekt zich tijdens het drogen nog wat vaster.
Wanneer je de knoop gelegd hebt trek dan stevig aan. Doe je dit niet genoeg dan zal de worst door het knoopje zakken.
http://i1236.photobucket.com/albums/ff451/bert6161/00001.mp4[/URL
 
Dank je wel Bert! Duidelijk, gaan we de volgende keer proberen! Nu weer op zoek naar henneptouw... ;)
 
noskos zei:
Dank je wel Bert! Duidelijk, gaan we de volgende keer proberen! Nu weer op zoek naar henneptouw... ;)

Henneptouw is het gewone gebruikelijke worstkoord. Kom je overal tegen. Vaak zelfs in de supermarkt, tenminste wij verkopen het wel.
 
Zodra ik worst zal ik het toe gaan passen  ;)
 
Sorry maar dat is dus het geval. Ik krijg echter normaal wel een linkje te zien en dan vervolgens de melding dat dit niet kan worden afgespeeld. Ik zie nu echter niets!
 
Nou ik weet het niet maar zo ziet Bert zijn bericht eruit. Normaal zie ik dan een soort van tv'tje dat ik aan kan klikken maar hier helemaal niks.

yru5ygym.jpg


 
Misschien tapatalk zal even naar de webversie kijken
 
Ja is gelukt! Ongelofelijk die knoop! Ben je Zeeman geweest? :)
 
Bedankt voor het filmpje Bert, zegt inderdaad meer dan duizend woorden.

Als jij rookworst maakt, knoop je ze dan een voor een als ze uit de worststopper komen, of maak je eerst een paar meter worst en knoop je ze achteraf. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. ;)
 
Nosmo zei:
Bedankt voor het filmpje Bert, zegt inderdaad meer dan duizend woorden.

Als jij rookworst maakt, knoop je ze dan een voor een als ze uit de worststopper komen, of maak je eerst een paar meter worst en knoop je ze achteraf. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. ;)

Ik stop eerst de hele darm af en daarna knopen. Met het vastpakken van de worst gebruik je duim en wijsvinger (zoals met het papier in het filmpje). Tegelijkertijd druk ik dan het deeg wat terug zodat het weer strak in de darm zit. Je laat de darm dan nog steeds aan 1 stuk en als je klaar bent met knopen snijd je tussen de worsten het touwtje en de darm door.
 
noskos zei:
Dank je wel Bert! Duidelijk, gaan we de volgende keer proberen! Nu weer op zoek naar henneptouw... ;)
Als ik het touw zie lijkt dat verdraaid veel op wat wij vroeger (eind 60-er jaren) "vliegertouw" noemden....
 
RedFox zei:
noskos zei:
Dank je wel Bert! Duidelijk, gaan we de volgende keer proberen! Nu weer op zoek naar henneptouw... ;)
Als ik het touw zie lijkt dat verdraaid veel op wat wij vroeger (eind 60-er jaren) "vliegertouw" noemden....

Daar kon jij wel eens gelijk in hebben, later werd daar nylon voor gebruikt.
 
Vuurvlieg zei:
Nou ik weet het niet maar zo ziet Bert zijn bericht eruit. Normaal zie ik dan een soort van tv'tje dat ik aan kan klikken maar hier helemaal niks.

yru5ygym.jpg

Aha. Ik kijk niet via de forum app maar gewoon in safari. Daar heb ik geen problemen met filmpjes kijken.
 
Bert, bedankt voor het delen! Was al langere tijd benieuwd naar het knopen, we kunnen weer even vooruit tot de volgende vragen haha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan