BasBQ
Beef en Steak

zelf limoncello maken

Marieken zei:
structor zei:
Ik snap het vergeten ook niet, maar dat zegt meer over mij dan over jou :D

Maaruhm ziet er goed uit!

of het zegt iets over de omvang van de collectie alcohol in mijn huishouden dat je zo een flesje makkelijk kunt vergeten.



heeft iemand hier ook ervaring met crema limoncello? ik weet dat er dan melk in moet maar ik vraag me af hoe dat werkt met houdbaarheid enzo... of is het al zo zuur dat je de zure melk niet meer proeft  :)
Mijn vriendin in Thailand maakt dat. Ik zal haar even mailen. Als ik antwoord heb, laat ik het je weten ok?
 
Dominique zei:
Marieken zei:
structor zei:
Ik snap het vergeten ook niet, maar dat zegt meer over mij dan over jou :D

Maaruhm ziet er goed uit!

of het zegt iets over de omvang van de collectie alcohol in mijn huishouden dat je zo een flesje makkelijk kunt vergeten.



heeft iemand hier ook ervaring met crema limoncello? ik weet dat er dan melk in moet maar ik vraag me af hoe dat werkt met houdbaarheid enzo... of is het al zo zuur dat je de zure melk niet meer proeft  :)
Mijn vriendin in Thailand maakt dat. Ik zal haar even mailen. Als ik antwoord heb, laat ik het je weten ok?

top, dank! (thaise limoncello????)
 
Ze is geen thaise, ze woont daar alleen :)
 
Danny77 zei:
Dominique zei:
Hee! Ik heb hier een webshop, die lijkt 96? te verkopen.
Doe er je voordeel mee.
  http://limoncello-maken.nl

Zo zeg wel erg aan de prijs.
Dat is omdat er in Nederland veel belasting zit op alcohol. In Itali? koop ik 1 liter voor 12 euro. Gewoon in de supermarkt. Maar voor diegenen die daar niet regelmatig komen, en toch eens limoncello willen maken....
 
Dominique zei:
Danny77 zei:
Dominique zei:
Hee! Ik heb hier een webshop, die lijkt 96? te verkopen.
Doe er je voordeel mee.
  http://limoncello-maken.nl

Zo zeg wel erg aan de prijs.
Dat is omdat er in Nederland veel belasting zit op alcohol. In Itali? koop ik 1 liter voor 12 euro. Gewoon in de supermarkt. Maar voor diegenen die daar niet regelmatig komen, en toch eens limoncello willen maken....
Volgende keer ga ik echt meer meenemen....
 
Weet iemand of die alcohol in Belgi? of Duitsland ook goedkoper te krijgen is? In NL is het veuls te duur in ieder geval...
 
Of anders eerst eens met vodka of inmaakalcohol proberen. Ik heb goedkope vodka gebruikt.
 
Maar dat be?nvloed de smaak de basis voor limoncello is neutrale alcohol. Vodka heeft al smaak van zich zelf. Binnen kort maak ik mij ketel af. Dan maak ik het zelf.
 
Danny77 zei:
Maar dat be?nvloed de smaak de basis voor limoncello is neutrale alcohol. Vodka heeft al smaak van zich zelf. Binnen kort maak ik mij ketel af. Dan maak ik het zelf.

ik waag te beweren dat je het niet proeft wanneer het eenmaal lang genoeg staat en de smaken ingetrokken zijn... ik proef het verschil in elk geval niet tussen de likeur die ik met inmaakbrandewijn en die ik met vodka gemaakt heb, terwijl die twee als basis in de fles echt heel anders zijn.
 
Marieken zei:
Danny77 zei:
Maar dat be?nvloed de smaak de basis voor limoncello is neutrale alcohol. Vodka heeft al smaak van zich zelf. Binnen kort maak ik mij ketel af. Dan maak ik het zelf.

ik waag te beweren dat je het niet proeft wanneer het eenmaal lang genoeg staat en de smaken ingetrokken zijn... ik proef het verschil in elk geval niet tussen de likeur die ik met inmaakbrandewijn en die ik met vodka gemaakt heb, terwijl die twee als basis in de fles echt heel anders zijn.

Even wat opgezocht en ik denk dat je gelijk hebt Marieken dit zal te verwaarlozen zijn.
 
Danny77 zei:
Marieken zei:
Danny77 zei:
Maar dat be?nvloed de smaak de basis voor limoncello is neutrale alcohol. Vodka heeft al smaak van zich zelf. Binnen kort maak ik mij ketel af. Dan maak ik het zelf.

ik waag te beweren dat je het niet proeft wanneer het eenmaal lang genoeg staat en de smaken ingetrokken zijn... ik proef het verschil in elk geval niet tussen de likeur die ik met inmaakbrandewijn en die ik met vodka gemaakt heb, terwijl die twee als basis in de fles echt heel anders zijn.

Even wat opgezocht en ik denk dat je gelijk hebt Marieken dit zal te verwaarlozen zijn.
+1
 
Dominique zei:
Danny77 zei:
Marieken zei:
Danny77 zei:
Maar dat be?nvloed de smaak de basis voor limoncello is neutrale alcohol. Vodka heeft al smaak van zich zelf. Binnen kort maak ik mij ketel af. Dan maak ik het zelf.

ik waag te beweren dat je het niet proeft wanneer het eenmaal lang genoeg staat en de smaken ingetrokken zijn... ik proef het verschil in elk geval niet tussen de likeur die ik met inmaakbrandewijn en die ik met vodka gemaakt heb, terwijl die twee als basis in de fles echt heel anders zijn.

Even wat opgezocht en ik denk dat je gelijk hebt Marieken dit zal te verwaarlozen zijn.
+1

Waarschijnlijk zal het alleen langer moeten staan omdat je alcohol percentage lager is.
 
Danny77 zei:
Dominique zei:
Danny77 zei:
Marieken zei:
Danny77 zei:
Maar dat be?nvloed de smaak de basis voor limoncello is neutrale alcohol. Vodka heeft al smaak van zich zelf. Binnen kort maak ik mij ketel af. Dan maak ik het zelf.

ik waag te beweren dat je het niet proeft wanneer het eenmaal lang genoeg staat en de smaken ingetrokken zijn... ik proef het verschil in elk geval niet tussen de likeur die ik met inmaakbrandewijn en die ik met vodka gemaakt heb, terwijl die twee als basis in de fles echt heel anders zijn.

Even wat opgezocht en ik denk dat je gelijk hebt Marieken dit zal te verwaarlozen zijn.
+1

Waarschijnlijk zal het alleen langer moeten staan omdat je alcohol percentage lager is.

dat zou kunnen, ik heb het zelf veel te lang laten staan want ik was het vergeten...

het grootste verschil vind ik dat het gedoe is om de suiker toe te voegen, je kunt immers geen siroop maken van water en suiker omdat je de limoncello dan teveel verdunt. en omdat je de limoncello niet wilt verwarmen zul je heel hard moeten roeren/schudden om alle suiker te laten oplossen. uiteindelijk lukt het wel.
 
9ecaa271eb717e7f2778c6ade291b0ee.jpg


Ook maar met limoncello begonnen! Op basis van wodka. Heb nog een beetje 'orginele' limoncello, dus kan ik het mooi vergelijken.

Heb ik nou zo weinig drank of is de fles gewoon groot? Haha ;)

Nou ja bij goed resultaat maar een grote batch maken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan