BasBQ
Beef en Steak

zelf limoncello maken

ik vind het verwarmen van alcohol niet echt een goed idee @Ezechiel.
er verdamp dan toch heel wat alcohol, en das geen goede zaak!  ;)
 
Maar een drankje met 96% alcohol lijkt me ook een beetje teveel van het goede..... Of zie ik iets over het hoofd?
 
Jappert zei:
Maar een drankje met 96% alcohol lijkt me ook een beetje teveel van het goede..... Of zie ik iets over het hoofd?
Je ziet over het hoofd dat die 96% alcohol maar 1/3 van het totale volume is. Je uiteindelijke alcoholpercentage is dus al gedaald naar 32%.

 
Juist ja  B-)

Maar dan blijft de opmerking van @tmmf staan, is het nodig om de alcohol + zest te verwarmen?

Daarnaast nog een vraag; ik zit hier aan het eind van de zomer met een hele zwik Chili's en nu zag ik dat de mannen van LetsQ BBQ Limonchilli verkopen. Dus zou je dan het beste de gechopte chili samen met de citroen zest toevoegen of achteraf?
 
Het voordeel van het nog even op te warmen is om een nog vollere smaak te krijgen.

Het doel is niet laten doorkoken, maar gewoon even opwarmen en onmiddellijk afkoelen.
 
@Jappert..dat word wel erg hot...chili.....je kan ze beter roken en drogen....niet in de limoncello dus... B-)
 
Op dezelfde manier kun je trouwens heel veel soorten likeur proberen. Gewoon fruit op alcohol leggen, wat weken laten staan en aanlengen met suikerwater. Een zeer opvallend likeurtje maak je van 10 laurierblaadjes!!! Die trekken in twee weken volledig wit, en je krijgt een soort fluogroene likeur en best wel lekker.

Hier in Belgi? doen we het wel eens met goedkope jenever uit de grotere supermarkt, dan maak je van goedkope **** weer een lekker fruitjenevertje/likeurtje. Wat werkt uit ervaring allemaal zeer goed: meloen (groene vond ik best, de oranje minder, watermeloen geeft weinig smaak), groene appel (zure werkten beter dan zoete), rabarber, laurier, peren (harde peren nemen wel),...

Wat dan weer niet werkt zijn aardbeien: die krijgen een vieze bruine kleur na een tijdje. Ook alles met te rijp fruit ging niet zo lekker, tenzij je graag viesbruine drankjes drinkt :p
 
Nou onder het motto goed voorbeeld doet goed volgen...

20140815-_MG_2412.jpg


De dunschiller deed het toch net iets te dik, dus even zoeken in de goodies kast.....
20140815-_MG_2414.jpg


En nu 3 weken wachten, schudden.....
20140815-_MG_2417.jpg
 
Spannend Emiel
 
O ja staat ook nog op de planning! Proost Emiel.
 
Dat ziet er goed uit Emiel! En hoe is de smaak?
 
dat ziet er goed uit
 
Dominique zei:
Dat ziet er goed uit Emiel! En hoe is de smaak?
Ik heb een fles minder Domi, het begon met een biertje met een buurman, ik schonk een paar glaasjes in en dat viel in goede aarde. Ik heb het idee dat hij iets sterker is dan de gekochte variant, maar ik vind hem heerlijk (*hips*)
 
structor zei:
Dominique zei:
Dat ziet er goed uit Emiel! En hoe is de smaak?
Ik heb een fles minder Domi, het begon met een biertje met een buurman, ik schonk een paar glaasjes in en dat viel in goede aarde. Ik heb het idee dat hij iets sterker is dan de gekochte variant, maar ik vind hem heerlijk (*hips*)

Dat klinkt dan zeker als een aanbeveling! Toch even een fles alcohol scoren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan