Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Woensdag is het stuk spek de koelkast in gegaan in de kruiden in een vacuüm zak en de dagen er na elke dag omgedraaid in de schaal, nu zag ik vanmorgen met het omdraaien van het vlees dat het vacuüm verbroken is en er wat lucht in de zak is gekomen, kan dit kwaad ? ik zou het zonde vinden als ik het weg moet gooien, het is een kilo vlees.
Dankjewel Ewald, ik ga het volhouden tot woensdag ( duurt wel heel erg lang )Kan geen kwaad, als je een ziplock zak had gebruikt is deze ook niet vacuum.
En het stuk vlees ligt in de pekel/marinade in de koelkast, zou me er niet te druk over maken.
Kom op WilcoDankjewel Ewald, ik ga het volhouden tot woensdag ( duurt wel heel erg lang )![]()
Ja .. hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?Kom op Wilco.
Ik heb 8 weken geduld moeten hebben voor mijn hesp.
Maak intussen iets wat een kortere marinade/pekel tijd nodig heeft.
Dan kan je dit stuk vlees even vergeten.
Zo doe ik het
Volhouden![]()
Schaam jeNog nooit gemaakt dat Zeeuws spek.
Zo heb ik het gedaan, met aanpassingen voor de volgende keer.Nog nooit gemaakt dat Zeeuws spek. Heb je een link oid voor het recept?
Dat vocht komt altijd los bij pekelen. Als het goed is gaat je spek nu ook wat steviger aan voelen.
Heb je een link oid voor het recept?
Bedankt Ewald .Zo heb ik het gedaan, met aanpassingen voor de volgende keer.
Recept per kilo buikspek:
• 1 kilo buikspek, vetkap kruislings insnijden
•50 gramketjap manis. Mag meer, 100 gram + 2 EL. donkere basterdsuiker
•35 gramvan Beekum Zeeuws Spek melange =(1,28 % zout) beter 25-30 gram melange (0,9-1,1% zout)
•8 gramnitrietzout (beter 4 gram Nitrietzout) (= 0,9-1,1% + 0,4% = 1,3-1,5% zout totaal)
• 2 gram worcestersaus
Vlees 5 a 6 nachten laten marineren, BBQ indirect 140-160 graden Celsius naar een kerntemp van 70 graden Celsius
Sorry voor de trage reactie. Het spek voelt inderdaad steviger aan nu.Nog nooit gemaakt dat Zeeuws spek. Heb je een link oid voor het recept?
Dat vocht komt altijd los bij pekelen. Als het goed is gaat je spek nu ook wat steviger aan voelen.
Momenteel heb ik last van een soort vluchtgedrag als de stilte in huis me teveel word ga ik het huis uit, naar buiten. Dat helpt niet altijd evenveel maar ik ben dan in elk geval niet alleen thuis, daarom ben ik momenteel in de middag ook niet altijd of niet vaak online.