BasBQ
Beef en Steak

Zalm op plank volgens recept van Barts

 
 

RvH6511

Pitmaster
Berichten
822
Gisteren was het weer eens tijd voor zalm op de plank.
Nu had ik van de week het recept gezien van Barts en dat leek mij en de rest van de familie wel heel erg lekker dus zo gezegd zo gedaan.
Vrijdagavond de zalm uit de vriezer gehaald en in de koelkast gelegd om deze langzaam te laten ontdooien.
Aangezien ik zelf ook een groot liefhebber ben van zalm op de plank met bruine basterdsuiker en dyonmosterd had ik besloten om ??n deel met bruine suiker en dionmosterd en het andere deel met het recept van Barts.

Hierbij dus wat indrukken van de voorbereiding en bereiding van de zalm op de planken:

Bruine suiker met dyonmosterd:
rrrCSyk.jpg


Zalm a la Barts ( planked salmon van Steven Raichlen)
MwopKhl.jpg


cVHYgVK.jpg


En dan op de Primo XL
ZL1uJM9.jpg


Nu maak ik normaal gesproken ook nog foto's van het eindresultaat maar dat is er volledig bij ingeschoten maar ik kan jullie wel mededelen dat alles in een mum van tijd op was.
De zalm a la Stephen Raichlen was veruit favoriet en moest van de familie de volgende keer weer op het menu. Kortom een groot succes en aan te bevelen.

Bedankt voor het meekijken
 
Lekker hoor!
 
helemaal lekker, maar hoe vonden ze de zalm van Bart? daar ben ik ook wel erg benieuwd naar
 
Zalm altijd een succes
 
Leo zei:
helemaal lekker, maar hoe vonden ze de zalm van Bart? daar ben ik ook wel erg benieuwd naar

Die vonden ze nog lekkerder als die met basterdsuiker dus voortaan zal die wat minder vaak op het menu staan ben ik bang voor. ;) :D
 
Leuk dat het geposte recept aanzet tot proberen. En nog beter dat ie ook nog eens bevalt  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan