BasBQ
Beef en Steak

Zalm op een plankje

 
 
 
 

A3aan84

Pitmaster
Berichten
526
Bobby Flay?s Cedar Plank Salmon

Foto-HWRTJ6VO-D.jpg


Zalm op een plankje. Het recept heb ik van de site van Noskos: http://www.bbq-nl.com/2009/06/bobby-flays-cedar-plank-salmon.html

Wilde afgelopen week voor het eerst iets op een plankje bereiden. Frits nog bedankt voor het regelen trouwens. M'n oog was al eerder gevallen op het recept maar kon het nu dan eindelijk maken.

Ben als Katwijker wel gewend om vis te eten, maar moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben door de smaak van dit stukje vis. Het cederhout ruikt heerlijk tijdens het bereiden en je proeft het goed terug in de zalm. Ook de combinatie van de bruine suiker en mosterd (waarvan ik de suiker maar raar vond) doet het erg goed.

Foto-BGZQDNDY-D.jpg


We hebben het gegeten met alleen een rijke salade.

Echt een aanrader!
 
Heerlijk hoor!! Hier ook favoriet!! :D
 
Dat ziet er echt heerlijk uit, en hoewel ik geen visliefhebber ben (buiten mijn aquarium...) zou zo'n stukje er bij mij zo maar ik kunnen glijden!
 
Wil meteen geloven dat het lekker was.
Maar om de een of andere reden vind ik het er nog niet zo uit zien...

Maar goed, smaak is het belangrijkste, en die was zo te lezen prima!
 
Is hier meest favoriete manier voor zalm. En ook hier vinden de bezoekers de suiker en mosterd nog steeds heel gek :)
 
is hier ook favouriet
 
1 van de grote favorieten van Gerda  :D
 
niet van ons he Mike  ;)
 
Ivo-tje zei:
Wil meteen geloven dat het lekker was.
Maar om de een of andere reden vind ik het er nog niet zo uit zien...

Maar goed, smaak is het belangrijkste, en die was zo te lezen prima!

Ik ben het met je eens dat het niet de allermooiste foto is. Je ziet tussen die stukken zalm dat er al wat eiwit  uit de vis is gekomen dus volgende keer iets korter of de zalm in drie stukken laten.  Maar  nogmaals het was heul lekker!
 
ik zou een volgende keer een kern temperatuur meter gebruiken, en dan de zalm er bij 50 graden C kern eraf halen
 
Dit ziet er goed uit. Dit gaat naar de to-do lijst! Hoe lang hebben ze gelegen?
 
Ook dat is een topper, verrassende combo met de suiker idd.
 
20 min. Dennisb. Volgende keer korter of met temperatuurmeter. Kunnen we tijdens de bbq bij jou ook maken. Moeten alleen nog ff een datum hebben
 
Leo zei:
ik zou een volgende keer een kern temperatuur meter gebruiken, en dan de zalm er bij 50 graden C kern eraf halen
Bij 48C -49C is ie zelfs al prima!
 
Dit een van de weinige recepten dat ik de bbq van mijn vrouw moet aansteken, die is gek op zalm op een plankie
 
Terug
Bovenaan Onderaan