BasBQ
Beef en Steak

Yes we Can... Voor een stikkertje

 
 

Roland1971

Kooltjesharker
Berichten
130
Deze week lid geworden van het Genootschap dus meteen maar mijn debuut maken met een Beer Can Chicken voor een stikkertje  ;)

Beer Can Chicken 01-10-2016

Tante Door 1400 gram van slagerij REAS in zoetermeer. Dit is echt het neusje van de zalm, probeer het eens!

Tl mosterpoeder
El paprika poeder
El knoflook poeder
El kerrie poeder
Tl selderij zout
Tl komijn
Tl cayenne peper
Tl mix voor kip traditioneel van versteegen

Laurier blaadjes en kippenboulion in het blik gevuld met water

Bereiding op de OTG57 in 1 uur 45 minuten , kern temp 75 graden, klein rookbommetje met pecan voor subtiel rookje..

IMG_2564.JPG

IMG_2566.JPG

IMG_2567.JPG

IMG_2568.JPG

IMG_2570.JPG

IMG_2572.JPG


De kip was heerlijk mals en super sappig, jasje was krokant op de grill maar zodra op de snijplank trekt het vocht van binnenuit direct in de huid en wordt week. Hebben jullie dat ook ?

Volgende keer weer aan het spit, ook een geweldige methode.
 
leuke verslag en mooie kip.
en proficiat met je tok


Roland1971 zei:
Dit is echt het neusje van de zalm, probeer het eens!

Tl mosterpoeder
El paprika poeder
El knoflook poeder
El kerrie poeder
Tl selderij zout
Tl komijn
Tl cayenne peper
Tl mix voor kip traditioneel van versteegen

ik neem  alleen  die laatste van verstegen ,daar zit alles al in
 
ik neem  alleen  die laatste van verstegen ,daar zit alles al in
[/quote]

A.V.  +1


Dat van dat wat wekere vel komt bij ons ook wel voor, heb ik nog geen oplossing voor gevonden.
Op een draaispit gaat dat kennelijk beter.

Iemand een idee ??

Vr.gr.  Hans.
 
Welkom bij de tokkies ;) hitte zorgt voor een krokante korst hoe heet was je bbq? Ik houd altijjd rond de 180 graden aan.
 
Richard Soeteman zei:
Welkom bij de tokkies ;) hitte zorgt voor een krokante korst hoe heet was je bbq? Ik houd altijjd rond de 180 graden aan.


Dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn, ik gril ook bij BCC meestal tussen de 130 en 140 graden C.
Het volgende kippetje maar eens wat warmer doen kijken of ik een krokanter velletje krijg zonder de kip uit te drogen.
Misschien ga ik hem dan wel injecteren, lees je ook wel eens.

Dank voor de tip. ;) !
 
Droog heb ik ook wel eens maar dat komt door hogere kerntemp. Gisteren gehoord dat filets 72 ipv 75 moet zijn. Die filets die ik geproeft had waren super sappig..
 
Dank allen, volgende keer proberen de Kern op 72 te houden maar dan moet ie zeker 2 uur anders wordt het dijtje niet goed gaar. Temperatuur van de grill zat het laatste uur tussen 170-180. Velletje voelde heel mooi krokant maar misschien was dat alleen de rub, zat een tamelijk forse lag op omdat ik geen tijd had om 't kippie eerder in te masseren met de specerijen. Zodra de warmtje terugloopt begint direct het vocht te stromen, iets wat je bij je steaks heel graag ziet ;-)

Ik had de vorige keer ook alleen Versteegen gebruikt maar iets te veel, vrees ik. Het was echt mega zout geworden, vandaar mijn eigen doseringen. Altijd leuk om mee te spelen.

Zou het nog helpen voor het velletje als halverwege het grillen de buitenkant licht besprenkeld/beneveld wordt met een olie oplossing of bakspray ?




 
lekker kippetje hoor, welkom bij de tokkies  :)
 
Lekker hoor, gratz met tokkie!
 
Dag Ronald, dat is een goede binnenkomer na een kort lidmaatschap!
Gefeliciteerd met 't tokkie plaatje  <:p
 
Lekker hoor! Welkom bij de tokkies mooie binnenkomer zo!

Richard Soeteman zei:
Welkom bij de tokkies ;) hitte zorgt voor een krokante korst hoe heet was je bbq? Ik houd altijjd rond de 180 graden aan.
+1, inderdaad hoe heter de Q hoe krokanter het vel
 
Ziet er lekker uit.  Welkom bij de kippetjesclub!
 
Terug
Bovenaan Onderaan