BasBQ
Beef en Steak

Worst: Kippen grillworst.

Mike v R zei:
ThrowonD zei:
shit..., ik wil dit worsten virus niet...  :-S

Dat wil je wel. ;)

Egnie... (denk ik)...

Nog zoveel te leren met de Weber..., geen tijd voor worsten draaien...  :p
 
Wat is de reden dat je de worsten hangend laat rusten, het rusten snap ik wel maar waarom hangen?
 
Nosmo zei:
Wat is de reden dat je de worsten hangend laat rusten, het rusten snap ik wel maar waarom hangen?

Dan blijven ze mooi rond. Leg je ze plat dan komt er ook een beetje een platte kant aan.
Moet eerlijk zeggen wij leggen ze altijd plat in kratjes.


 
Ik heb hem gemaakt, BEST GRILWORST EVER!!!!!

Nog wel een beetje spelen met de rub, maar dat komt wel goed.


Bedankt voor het recept Mike, nu ben ik de rest van m'n leven verpest ;)
 
Ziet er een prima worstje uit.
Ga ik aankomend weekend eens proberen, voor mijn eerste keer.

Ik heb alleen geen colorozo zout in huis en ook niet via de lokale slager te verkrijgen, maar is dit echt noodzakelijk of kan ik dit door iets anders vervangen?
 
Niet noodzakelijk omdat de worst afgekookt wordt. Het zorgt wel voor een mooie roze kleur van het vlees.
Bij gebruik van zeezout zal de worst grijs worden.
 
Ik heb deze ook gemaakt, maar ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan. De worst was na het koken heel sponzig. Ik hoopt nog dat het beter zou worden door het grillen, maar dat gebeurde niet. Op de foto kun je het ook al wel zien.
64555f6dbd28856013fb0a2322300a07.jpg

Maar ja... Hoe komt nu zoiets?
 
Hoi,

Het kan zijn dat je te kort hebt gemengd. Een 2e optie kan zijn dat er teveel lucht mee in de darm meegestopt is. Het 2e is wat lastiger te voorkomen als je geen worststopper hebt maar via een porkert de darmen vult. Denk zelf als ik zo na de foto kijk dat het mengen te kort/licht geweest is.

Gr Pierre
 
Heb ook een poging gedaan :)

114d9c7da337433569226349bc4df263.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan