BasBQ
Beef en Steak

Witte aanmaakblokjes grillmeister bij de Lidl

 
 

mitch01

Stoker
Berichten
267
Vandaag 10 pakjes aanmaakblokjes gehaald bij de Lidl voor ?6
Er zitten (dacht ik) 32 blokjes in 1 pak
Straks ff een test gedaan hoelang 1 blokje brand
En dat was ruim 8 minuten!!!!! Niet slecht zou ik zeggen toch?

En het is zeer goedkoop in vergelijking met de weber blokjes....

Wel wat zwarte rook maar om er je starter mee aan de gang te krijgen perfect hoor!
 
Martin +3
(kijken hoe ver we kunnen komen =)) )
 
Maar als je ze gebruikt om er alleen je starter mee aan te steken dan kan het toch geen kwaad lijkt me.
Dan is het "chemische" toch al lang weg gebrand.
Op de verpakking van de weber blokjes staat ook dat je pas noet gaan q-en als de blokjes helemaal op zijn.

Dat staat ook op deze verpakking.

Trouwens ook iets dat ik vanmiddag pas zag: de weber blokjes worden in Nederland gemaakt
Waar zou dat zijn?
 
Er zijn buiten die blokjes die naar petroleum ruiken ook andere witte blokjes zoals die van weber. Dat zijn prima dingen heb ik ook jaren gebruikt. Die bruine zijn goedkoper maar ook die roken soms en stinken. Dus het ligt er een beetje aan wat die voor blokjes zijn lijkt me voordat we ze meteen afschieten ;)
 
De nieuwe witte van Weber, daar wordt ik niet vrolijk van.
Die walmen en stinken.
 
Martin +5!

Die witte, dat kun je de buren ook niet aandoen...
Ik heb ze bij mijn buren afgepakt en ze een zak bruine gegeven...
 
Volgens mij zijn die van weber, van paraffine. Vindt ze niet echt stinken. Maar ze zijn sowieso te duur in vergelijking met die bruine blokjes. En die branden net zo goed. Maar die witte spiritusblokjes komen er bij niet meer in.
 
Martin -1

Ik gebruik ook witte aanmaakblokjes.
De geur van petroleum hoort er gewoon bij vind ik.
Na 15 minuten is die geur helemaal weg en kan je gewoon vlees op de BBQ leggen zonder risico op petroleum smaak.

Mijn andere hobby zijn mijn motoren. (crossers en klassiekers)
Ik sta regelmatig te sleutelen en heb daarom misschien een fetisj voor olie.  :p

 
Vind niet dat de geur van petroleum erbij hoort, het is ook nergens voor nodig. De geur blijft ook lang hangen en zit ook aan je vlees, kan nooit goed zijn denk ik.
 
Bij een groot deel van grillend en barbeknoeiend Nederland hoort die geur er inderdaad bij....
Mensen die beter weten gebruiken het niet, omdat het tot ongeveer een uur na aansteken smaak en geur blijft afgeven welke in je vlees trekken....

Voor je olie fetisj zou ik dus gewoon massageolie of olijfolie aanraden :D
 
ik gebruik gewoon de bruine aanmaakblokjes van de AH, niks mis mee
 
Ivo-tje zei:
Bij een groot deel van grillend en barbeknoeiend Nederland hoort die geur er inderdaad bij....
Mensen die beter weten gebruiken het niet, omdat het tot ongeveer een uur na aansteken smaak en geur blijft afgeven welke in je vlees trekken....

Voor je olie fetisj zou ik dus gewoon massageolie of olijfolie aanraden :D


Mensen die denken het beter te weten zijn vaak ge?ndoctrineerd.
Als iedereen roept dat iets is zoals het is dan wordt dat als zoete koek aangenomen.

Ik steek mijn ei altijd met slechts 1 wit blokje aan.
Na 15 minuten ruik ik echt geen aanmaak blokje meer en ik kom de smaak zeer zeker niet tegen in mijn eten.
Na 10 minuten branden is het complete blokje verdwenen. Eventuele rest dampen zijn 5 minuten later compleet verbrand.
Dit heb ik zelf getest en ondervonden.


Op bruine blokjes zit meer marge dus worden ze als superieur in de markt gezet.
Ze zijn niet superieur in gemak dus komt de marketingafdeling met andere zogenaamde superieure eigenschappen.

Ik heb proberen te zoeken naar de bestandsdelen van bruine blokjes maar ik kan niks vinden behalve dat ze bestaan uit plantaardige olie en onbewerkt naaldhout. (Fire-Up)
Paraffine en kerosine branden schoner dan plantaardige oli?n.
En de harsen van naaldhout wil ik helemaal niet in mijn ei.

De bruine blokjes zullen wel beter zijn voor het milieu.
Maar dat is onzinnig omdat mijn aanmaakblokjes niet in het milieu terecht komen maar de BBQ ingaan.

Dus mitch01, laat je niet gek maken door de dogma's van de massa en bedankt voor de tip.  :)
 
Tip voor die liefhebbers van bruine blokjes met een Hanos kaart : bij ons Hasselt staat een doos bruine aanmaakblokjes voor 9,95? ex BTW.
In die doos zitten 600+ blokjes. Ik gebruik ze al een hele tijd en kan zeggen dat ze niet fel roken, lang genoeg branden en geen smaken afgeven.

Het enige nadeel is dat je met zo een berg blokjes soms wat pyromane neigingen krijgt en meer blokjes gebruikt dan echt nodig is (6 is echt wel overdreven om een starter aan te steken) @-)

Als er iemand is die interesse heeft in zo een doos en geen Hanoskaart heeft, ik wil wel een paar dozen oppikken en meebrengen naar ??n of andere BBQ wedstrijd/ontmoeting/...
 
Ik gebruik de laatste tijd Swissflame. Schoon, geurloos en een natuurlijk product. Zeer tevreden over.

swissflame02.jpg
 
Ik gebruik lekker mijn, electrische, niet stinkende
looftlighter-1_zps842a9c1f.jpg


Niet alleen makkelijk maar nog leuk ook....
looftlighter_660_zpsbfa516d7.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan