BasBQ
Beef en Steak

Winter Spareribs

 
 

Eefje

Kooltjesharker
Berichten
110
Door tijdgebrek wat later gepost dan geconsumeerd, heerlijke low en slow Spareribs. De ribs zijn van BBQuality en ik heb het recept van Noskos' 3-2-1 gebruikt.

Vrijdagavond de ribben ontvliest, met de noskosrub in gesmeerd, gevacumeerd en tot zondagochtend laten rusten.

b9f1ede0f3affa5adfe59349bdf72d33.jpg


Zondagochtend rond 11 u de wsm klaargemaakt, briquetten starter gevuld en wat briquetten en blokjes kersenhout in de kolenring. De ribben in het ikearekje geplaats en weg zijn we.

2076262f21aa6de39a66bd3937d21827.jpg


c3f4afc7622c6581b439da9c41f24ae5.jpg


de9a0176907d32c3947830e8777cb4c2.jpg


Na 3 uur in de wsm en een aantal maal gemopt de ribben in de folie met appelsap en licor 43 verpakt en nog 2 uurtjes terug op de smoker. Gebruikte Weber briquetten, eerst nog flink de briquetten opgepookt om de aslaag er wat af te krijgen.

3f77ecc7151b94fe014bae4c74851a2a.jpg


Na 2 uur de ribben uitgepakt, de braadsappen met de licor 43 en appelsap bewaard om er met wat Sweet Baby Ray's bbq saus er een glaze van te maken. Voor het gemak de ribben doormiden gesneden. Ribben nog een klein uurtje in de wsm en paar keer met de glaze bestreken.

050e942c2524dca356f0d7cc079da550.jpg


7b72df0a3d3044b6c55fa09261e7c1b3.jpg


Als bijgerecht je geroosterde krielaardappeltjes met boontjes en spekjes gemaakt in een nieuw speeltje de Weber meshbasket.

07894aada52d06564bbb0357c1135ba0.jpg


Eindresultaat: smaak prima! Vlees laat makkelijk los van het bot en een lekkere rooksmaak! De smoker heeft het ondanks de kou prima gedaan en maar een paar briquetten hoeven bij te vullen.  Super ding die wsm van Weber al is de 37-er voor flinke ribben al snel te klein.

16374bbc7478eba740dc71997effc374.jpg


Zeker voor herhaling vatbaar, alleen volgende keer misschien als het niet vriest....
 
Lust ik!
 
Lekker hoor, hoe was het resultaat van de meshbasket?
 
Mooie ribs en ik zie een mooie gadget voor mijn Weber spit :D
 
Meshbasket resultaat viel niet tegen! Heb er uiteraard ook al popcorn mee gemaakt, wat ook prima smaakt. Ben nog wel opzoek naar recepten hiervoor, want Weber geeft er zelf nog niet veel mogelijkheden/recepten voor.
 
Ziet er goed uit, hoe waren de BBQuality ribs?

Ik had ze laatst ook en vond ze persoonlijk iets te bevleesd (het is ook nooit goed  :D).
Volgende keer de ga ik de biologische ribs van BBQuality proberen.
 
Jaakke zei:
Ziet er goed uit, hoe waren de BBQuality ribs?

Ik had ze laatst ook en vond ze persoonlijk iets te bevleesd (het is ook nooit goed  :D).
Volgende keer de ga ik de biologische ribs van BBQuality proberen.
Prima ribben met idd veel vlees, ik hou daar wel van en zeker met die 3-2-1 mag dat ook wel wat dikker. Zoals gezegd wordt: vlees is voor de man en botten voor de hond ? Ben sowieso erg tevreden met BBQuality, mooie produkten en nette prijzen.
 
Ziet er lekker uit... Heerlijk :D
 
Lekkere ribjes, ik hou wel van dik bevleesd
 
Ziet er top uit, lust ik ook wel!
Heb die meshbasket ook op het oog, ben ook erg benieuwd naar de bevindingen. Zowel van deze run als algemener, wat zijn je ervaringen, wat heb je er nog meer in bereidt, etc.
 
Ziet er lekker uit! Dat lust ik wel :)
 
Lekkere ribbels!
 
wat de... een aardappelgevangenis voor op de barbecue???  :D
hoe bizar is die.

kun je allerlei klein grut in roosteren of roken dus?
makkelijk voor garnalen en kleine visjes denk ik.
en uitjes?

 
Klopt, voor klein spul dat tegen een stootje kan
 
Jaakke zei:
Ziet er goed uit, hoe waren de BBQuality ribs?

Ik had ze laatst ook en vond ze persoonlijk iets te bevleesd (het is ook nooit goed  :D).

Te veel vlees? Heuj?
Maar ik ben het met je eens hoor.
Ik vind de BBQuality ribs heerlijk, maar er zijn er soms bij die eigenlijk net te dik zijn; dan zit het bacon - gedeelte bij het buikrib gedeelte, of zoiets (slagers, help?).
Kun je er uiteraard zelf af trimmen voor de bereiding, maar dan wordt de prijs per kilo niet meer zo gunstig
 
Marieken zei:
wat de... een aardappelgevangenis voor op de barbecue???  :D
hoe bizar is die.

kun je allerlei klein grut in roosteren of roken dus?
makkelijk voor garnalen en kleine visjes denk ik.
en uitjes?
Weber geeft op de sites waar dat ding verkocht wordt aan dat je er ook vis in kunt doen maar ik denk dat daar weinig van over blijft in die mand. Alles valt en rolt door het draaien aan je spit, dat gaat prima met harde dingen als aardappel, wortel, brocolie en popcorn maar denk dat visfilet er als kruimels uit zal komen.
 
Een mootje zalm lijkt mij ook niet goed gaan, hebben ze weer een ander speeltje voor, zo'n rechthoekig bakje waar je de boel in klemt
 
Terug
Bovenaan Onderaan