BasBQ
Beef en Steak

Wie heeft er interesse in een kant en klare Heatermeter?

mrwolf zei:
De grafiek laat bij mij wel de fan speed zien, maar de fan zelf doet helemaal niets. Ook de probes worden niet herkend (no probes), maar dat kan aan een verkeerd type probe liggen :(

Is er een manier om de fan handmatig te testen via de webinterface?
* Stomme vraag even, maar je hebt de RJ45 stekker van de fan neem ik aan wel in het chassisdeel zitten rechter zijkant van het kastje en niet per ongluk linksboven (dat is de netwerkaansluiting) ?
* Heb je bij de probes in het linkmeter configuratiescherm de zaakper probe ingesteld op "INTERNAL" en de juiste preset gekozen (dus ET72/73) en daarna "save and apply" aangeklikt?
Of heb je probes die niet in het pull-down menuutje voorkomen?
 
Als je bij "SET" een negatieve temperatuur invult gaat de HM in handmatige mode. -30 betekend 30% fan output.

 
@Bert: ziet er goed uit!
 
Bert zei:
Ik ben happy :) :) Piet =D> =D> =D>
Mooi dat je hem aan de praat hebt Bert!
Ik zie dat je geen kooltjes hebt gekozen maar de "originele" vlammetjes achtergrond.
 
Dat is nog een bugje Geert, maar daar wordt aan gewerkt.
 
RedFox zei:
Bert zei:
Ik ben happy :) :) Piet =D> =D> =D>
Mooi dat je hem aan de praat hebt Bert!
Ik zie dat je geen kooltjes hebt gekozen maar de "originele" vlammetjes achtergrond.

Piet maakt voor mij de kooltjes. En daarna ga ik aan jou vragen hoe ik mijn avatar er op moet zetten ;)
 
RedFox zei:
mrwolf zei:
De grafiek laat bij mij wel de fan speed zien, maar de fan zelf doet helemaal niets. Ook de probes worden niet herkend (no probes), maar dat kan aan een verkeerd type probe liggen :(

Is er een manier om de fan handmatig te testen via de webinterface?
* Stomme vraag even, maar je hebt de RJ45 stekker van de fan neem ik aan wel in het chassisdeel zitten rechter zijkant van het kastje en niet per ongluk linksboven (dat is de netwerkaansluiting) ?
* Heb je bij de probes in het linkmeter configuratiescherm de zaakper probe ingesteld op "INTERNAL" en de juiste preset gekozen (dus ET72/73) en daarna "save and apply" aangeklikt?
Of heb je probes die niet in het pull-down menuutje voorkomen?

* Ja, die zit aan de goede kant, en de tip om de setpoint een negatieve waarde te geven werkt, de fan doet het dus!

* Ik heb de probes van mijn Maverick 733 gebruikt, hopende dat deze hetzelfde zouden zijn als de 732, maar dat lijkt dus niet zo. Ik heb alle presets geprobeerd, maar zonder resultaat :(
 
Bert zei:
RedFox zei:
Bert zei:
Ik ben happy :) :) Piet =D> =D> =D>
Mooi dat je hem aan de praat hebt Bert!
Ik zie dat je geen kooltjes hebt gekozen maar de "originele" vlammetjes achtergrond.

Piet maakt voor mij de kooltjes. En daarna ga ik aan jou vragen hoe ik mijn avatar er op moet zetten ;)
1 voor allen, allen voor 1  ;)
 
@ Nosmo,

Ik zie dat je deze onderstaande settings voor een Primo Oval XL gebruikt, zijn dat de instellingen in ?C ?
IK zag dat hij standaard in F staat, en als je de waarde in C wil hebben, las ik in een andere posting, dat je de PID waarden x1,8 moet doen.

bias :4
p : 1.5
i : 0.01
d : 5
max fan = 40%

 
mrwolf zei:
* Ik heb de probes van mijn Maverick 733 gebruikt, hopende dat deze hetzelfde zouden zijn als de 732, maar dat lijkt dus niet zo. Ik heb alle presets geprobeerd, maar zonder resultaat :(
Die zijn inderdaad niet "downwards compatible met de ET732" en daarmee ook niet geschikt voor de Heatermeter.
Volgens mij stond het zelfs nog ergens in de wiki.
Advies: koop bij Maverick setje ET72/73 high heat 6ft probes @ USD 17,00 per stuk, verzendkosten "nul".
Pak er evtl. nog een clipje voor de probe bij die in de pit komt.
http://maverickhousewares.bigcartel.com/
 
@ jackass
mijn huidige instellingen zijn voor een primo junior
bias 4
prop. 1
Integr. 0,009
Deriv. 5

En hij staat op celcius ingesteld
Eerste testrun ging goed, denk zelfs dat ik nog wat minder lucht nodig heb.
 
RedFox zei:
mrwolf zei:
* Ik heb de probes van mijn Maverick 733 gebruikt, hopende dat deze hetzelfde zouden zijn als de 732, maar dat lijkt dus niet zo. Ik heb alle presets geprobeerd, maar zonder resultaat :(
Die zijn inderdaad niet "downwards compatible met de ET732" en daarmee ook niet geschikt voor de Heatermeter.
Volgens mij stond het zelfs nog ergens in de wiki.
Advies: koop bij Maverick setje ET72/73 high heat 6ft probes @ USD 17,00 per stuk, verzendkosten "nul".
Pak er evtl. nog een clipje voor de probe bij die in de pit komt.
http://maverickhousewares.bigcartel.com/

Ja, die zag ik al aankomen, grrr.... Gisteren een setje ET72 besteld, nu maar weer wachten. In de tussentijd de interface maar eens gaan pimpen dan ;)
 
Jackass123 zei:
@ Nosmo,

Ik zie dat je deze onderstaande settings voor een Primo Oval XL gebruikt, zijn dat de instellingen in ?C ?
IK zag dat hij standaard in F staat, en als je de waarde in C wil hebben, las ik in een andere posting, dat je de PID waarden x1,8 moet doen.

bias :4
p : 1.5
i : 0.01
d : 5
max fan = 40%

Deze instellingen zijn voor graden Celcius.
 
En Bert heeft nog geen kooltjes, maar hij is nu wel van buitenaf te benaderen. ;)
 
Nosmo zei:
En Bert heeft nog geen kooltjes, maar hij is nu wel van buitenaf te benaderen. ;)

Klopt maar eerst even mijn wachtwoord aanpassen anders jatten ze me vlees van de bbq =)) =))
 
Bert zei:
Nosmo zei:
En Bert heeft nog geen kooltjes, maar hij is nu wel van buitenaf te benaderen. ;)

Klopt maar eerst even mijn wachtwoord aanpassen anders jatten ze me vlees van de bbq =)) =))
O in dat geval Piet PM even Bert zijn wachtwoord  :p
 
@Nosmo,

max fan = 40% werkt niet, gaat de ventilator niet draaien, en gaat de unit raar doen.
Ik heb max op 75% gezet, en dan werkt het wel.

Zet je de HM gelijk aan als je de Primo aansteekt, of laat je hem eerst op een bepaalde temperatuur komen?
 
jjbakker zei:
Nosmo zei:
jjbakker zei:
Heb je mijn pakketje losse onderdelen ondertussen ook al verstuurd??

Ik wacht nog op probes en wifi adapters om alles compleet te maken.

Okido, wanneer verwacht je deze?


De wifi adapters zijn geregeld dus dat is geen probleem meer maar met Maverick ben ik op dit moment redelijk klaar, ze beweren dat alles verstuurd is wat ik besteld heb maar aan de andere kant kunnen ze me niet vertellen wat ze nu precies verstuurd hebben en wanneer. Ze kunnen ook geen T&T nummers overleggen. De kwestie ligt nu bij PayPal, misschien dat die meer kunnen bereiken. Ik ben ook nog met een andere leverancier bezig die wel snel kan leveren maar daarover weet ik begin volgende week meer.

Ik heb de vorige batch Heatermeters vanwege tijdsgebrek niet voldoende kunnen controleren voordat ze verzonden werden waardoor er nu toch wat dingen spelen die voorkomen hadden kunnen worden als er iets meer tijd voor had kunnen nemen. Dit wil ik met de volgende batch voorkomen door een betere eindcontrole, echter kom ik pas de 24e terug uit Thailand en de 25e moet ik ook werken. Als de probes voor die tijd binnen zijn ga ik waarschijnlijk de 26e de rest versturen.

 
doe wat mij betreft maar rustig aan Piet, ik vind het al helemaal top dat je het doet.
Ik heb liever een meter die 3 keer getest is als dat ik hem morgen in huis heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan