BasBQ
Beef en Steak

Wie heeft er interesse in een kant en klare Heatermeter?

Hij was hier al vroeg binnen, die zwarte turbo heatermeter,
Bedankt Piet we gaan er mee aan de slag.
 
Sta ik hier ff met de buuf te kletsen (iemand moet tenslotte mijn Pancetta keuren), komt mijn pakjesvriend (nee, niet sinterklaas) met een pretpakket aan.  :D
Ziet er geweldig uit.

Bedankt Piet  >:D<

Thx
Mac

13085953675_c34fdeaa34_z.jpg
 
Yes! foto's dat zie ik graag. ;)
 
Mijn bouwpakketje is ook binnen, en zit inmiddels in elkaar! Nu even stoeien met de interface en de probes, want hij herkent alleen probe 3, die 280 graden Celcius meet...
 
mrwolf zei:
Mijn bouwpakketje is ook binnen, en zit inmiddels in elkaar! Nu even stoeien met de interface en de probes, want hij herkent alleen probe 3, die 280 graden Celcius meet...
Bij mij geeft hij ook een waarde aan bij probe 3, ook als er geen probe inzit.
stop je er een probe in geeft hij wel de juiste waarde aan.
 
Dat wilde ik nu net gaan posten, als er helemaal niets in zit geeft hij inderdaad een temperatuur aan. Eerst rond de 90 graden, nu op 81,8.

Mijn Maverick 733-probes worden helemaal niet herkend, terwijl dit wel zou moeten werken. Ook niet als ik ze er millimeter voor millimeter insteek omdat ze iets langer zijn dan de 72-probes...

Edit: het lijkt dat de 733 probes toch net iets anders zijn dan de 732, grrrrr... Dus nu ook maar een 2 pack 72-probes gekocht. :(
 
Hij werkt hier naar behoren.
Die waarde op probe 3 heb ik ook, en Jackass ook.
Hij had al gelezen dat dit bij meer het geval was.
 
Hier is ie vandaag ook binnengekom binnen :) Mooi apparaat en in de snelste kleur!!! Piet bedankt!

Nu nog even uitvogelen hoe alles werkt, had me daar nog niet zo goed in verdiept  :blush:

Hij blijft bij mij trouwens ook probe 3 aangeven als deze er niet in zit en als ik de fan aansluit dan slaat ie bij mij gelijk op hol, eerst maar eens in de instellingen duiken? En anders post ik dit wel in het discussiedraadje over de heatermeter.
 
Spuit 11 meldt zich: Wat zit er precies in een pakketje, komt er nog een nieuwe leveringsronde en wat zijn de kosten?
 
@ Bert:  Waarschijnlijk is er iets mis gegaan met de configuratie van de web interface. Dit kunnen we op twee manieren herstellen;

1  -  Dit is waarschijnlijk de beste optie, we gaan ervoor zorgen dat we jouw HM extern kunnen benaderen door de portforwarding aan te zetten in jouw wifi router. Als dat gebeurd is kan ik de interface voor jou aanpassen.

2  -  Ik stuur jou de files toe en dan pas je hem zelf aan, met hulp van de rest van het forum natuurlijk.  ;)

Als je voor optie 1 gaat wil ik graag weten welk type router je hebt en welke internet provider.
 
@ coelho: Er komt deze zomer waarschijnlijk nog een ronde, afhankelijk van de animo. Voor een indruk van de kosten moet je even in de startpost van dit topic kijken.
 
@ iedereen die problemen heeft met probe 3  ;)

De sensor van de interne temperatuur zit intern aangesloten op Probe 3. Zodra de stekker van probe 3 er in zit zal de interne sensor uitgeschakeld worden en kan je de temperatuur van probe 3 aflezen. Helaas is de interne sensor niet van zelfde type dan de sensor die maverick in z'n probes stopt, dus klopt de uitlezing niet.

Om nou te zorgen dat de interne sensor de juiste temperatuur weergeeft, moet je in het configuratie scherm bij "presets" een ander sensor type kiezen. Het juiste type is "Vishay 10k"
Iedere keer dat je omschakelt tussen de twee probe types zul je het juiste sensor type moeten instellen.
 
Ik ben een tijd buiten beeld geweest en heb eigenlijk deze hele post gemist. Bij deze meld ik mij aan voor de volgende ronde, want ik wil er zeker eentje hebben.
 
Nosmo zei:
@ Bert:  Waarschijnlijk is er iets mis gegaan met de configuratie van de web interface. Dit kunnen we op twee manieren herstellen;

1  -  Dit is waarschijnlijk de beste optie, we gaan ervoor zorgen dat we jouw HM extern kunnen benaderen door de portforwarding aan te zetten in jouw wifi router. Als dat gebeurd is kan ik de interface voor jou aanpassen.

2  -  Ik stuur jou de files toe en dan pas je hem zelf aan, met hulp van de rest van het forum natuurlijk.  ;)

Als je voor optie 1 gaat wil ik graag weten welk type router je hebt en welke internet provider.

Optie 1 lijkt mij het veiligst ;)
Ik heb een D-Link router weet niet of dat een type is?
Mijn internetprovider is xmsnet.

Handig trouwen die heatermeter wiki. Ik heb namelijk het idee dat hij te veel lucht geeft voor een primo junior. Maar nu kan ik dat enigszins aanpassen heb ik gelezen door de P wat naar beneden bij te stellen. Klopt dat?
 
Bert zei:
Nosmo zei:
@ Bert:  Waarschijnlijk is er iets mis gegaan met de configuratie van de web interface. Dit kunnen we op twee manieren herstellen;

1  -  Dit is waarschijnlijk de beste optie, we gaan ervoor zorgen dat we jouw HM extern kunnen benaderen door de portforwarding aan te zetten in jouw wifi router. Als dat gebeurd is kan ik de interface voor jou aanpassen.

2  -  Ik stuur jou de files toe en dan pas je hem zelf aan, met hulp van de rest van het forum natuurlijk.  ;)

Als je voor optie 1 gaat wil ik graag weten welk type router je hebt en welke internet provider.

Optie 1 lijkt mij het veiligst ;)
Ik heb een D-Link router weet niet of dat een type is?
Mijn internetprovider is xmsnet.

Handig trouwen die heatermeter wiki. Ik heb namelijk het idee dat hij te veel lucht geeft voor een primo junior. Maar nu kan ik dat enigszins aanpassen heb ik gelezen door de P wat naar beneden bij te stellen. Klopt dat?

Als ik vanavond in het hotel ben ga ik even kijken hou het werkt met D-link routers, het is een beetje lastig dat ik in een andere tijdzone zit (+6 uur) maar we komen er wel uit. En anders zijn er nog wel anderen op het forum die kunnen helpen.  Een type nummer zou nog wel helpen!


Mijn PID settings zijn;

bias :4
p : 1.5
i : 0.01
d : 5
max fan = 40%

Deze settings zijn voor een Primo XL, waarschijnlijk zal de p wel lager moeten bij jou.
 
Nosmo zei:
Als ik vanavond in het hotel ben ga ik even kijken hou het werkt met D-link routers, het is een beetje lastig dat ik in een andere tijdzone zit (+6 uur) maar we komen er wel uit. En anders zijn er nog wel anderen op het forum die kunnen helpen.  Een type nummer zou nog wel helpen!

Het model is Dir 655
Maar er is absoluut geen haast bij. Hij werkt dus ik kan hem gebruiken.
Ik ben nog een paar dingen tegen gekomen maar dat komt nog wel.
 
Ik heb even de handleiding van jouw router er bij gezocht, en volgens mij is het niet heel moeilijk.

Voor we beginnen heb ik nog paar gegevens nodig;

Welk ipadress (wifi) heeft Jouw HM nu?  En als je deze link gebruikt, wat geeft die website dan als jouw ipadres aan(dat is namelijk het externe ipadres van jouw modem).

Stuur deze info maar even via PB dat lijkt me veiliger.

 
DSC03354.jpg


Ik ben happy :) :) Piet =D> =D> =D>
 
De grafiek laat bij mij wel de fan speed zien, maar de fan zelf doet helemaal niets. Ook de probes worden niet herkend (no probes), maar dat kan aan een verkeerd type probe liggen :(

Is er een manier om de fan handmatig te testen via de webinterface?
 
Terug
Bovenaan Onderaan