Beef en Steak

Welke soort houtskool

Ik gebruik eigenlijk altijd Europees eik van bastard, grizzly grills of grill guru. Pak gewoon de aanbiedingen mee voor ronde de 20 euro per 10 kg (tuincentrum, makro of welkoop).

Omdat goede houtskool best kostbaar is, vroeg ik me af of jullie andere wat goedkopere houtskool hebben voor een reguliere bbq-avond. Dus wat speklappen, een sateetje en een paar worstjes. En zo ja, welke?
Goedkopere houtskool kool is iig niet de houtskool uit de supermarkt. Hiervan heb eens zoveel nodig. Hij de Hanos of Sligro verkopen ze houtskool in gele zakken. Dat is relatief goedkoop.

Vandaag eerste sessie (ribs) met Black Bastard Quebracho. Had een leuke aanbieding bij de Intratuin en de black wattle Hornbach (geen merknaam) was op.

De Marabu van BB was niet slecht,maar deze zak Quebracho had denk ik 8 enorme stukken,een hand of 3 normale stuk (5cm ish) en de rest klein spul... Vind de prestaties ook niet geweldig eigenlijk... Gebruik het in een Fornetto Razzo.

Van alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb, vind ik de Namibië braai XL van de Jumbo nog het beste. Gaat echt lang mee,mooie sortering voor zeker 80%. Verder ben ik altijd gewend geweest aan briketten.

Ik dacht voor het leesvoer en voor iedereen die het nog niet weet wat ie wilt (zoals ik) nog een ervaring erbij :)

Terug
Bovenaan Onderaan