BasBQ
Beef en Steak

Weber OTP valse lucht?

 
 

Gabor

Pitmaster
Berichten
503
Beste forumleden,

Sinds kort een Weber OTP 57 gekocht om wat extra capaciteit te hebben als er een PP op het ei gaat dan kun je 8 uur lang even niets anders. Even wennen aan de temperatuurregeling (wat is een ei dan makkelijk zeg) maar genoeg info gevonden op het forum over low & slow op een OTP. Inmiddels is het al gelukt om de temperatuur laag te houden (ca. 110) maar nou viel het me op dat er lucht ontsnapt bij het deksel, dat was goed te zien door het gebruik van houtsnippers, de rook kwam niet alleen uit de ventilatiegaten boven maar ook onder het deksel vandaan en bij de vriend van mij die ook de OTP heeft gekocht exact hetzelfde verhaal. Als je op het deksel drukt dan zit ie vaster en ontsnapt er geen rook. Is niet heel veel maar met een ei is het belangrijk dat er geen lucht ontsnapt dus met een OTP ook lijkt me. Hebben jullie hier ervaring mee? Kun je misschien een randje vilt plakken of iets dergelijks om de boel hermetisch af te sluiten? Of hoort dit zo? Hoe groot is de invloed op de temperatuur?

Groet,
Gabor
 
Gewoon een aantal keer gebruiken dan slibben die randjes allemaal dicht. Ook niet te schoon zijn op je deksel en bak aan de binnenkant ;)
 
Ik heb op de OTP een aantal keren wat flink gerookt en dan slibben de kiertjes goed dicht!
 
Dennis, " great minds think alike"  :)
 
:D
 
Dank voor  de tip, dat is dan eenvoudig op te lossen! Denk dat dat wel gaat lukken, dit kan ik thuis wel verkopen om hem weer aan te steken za/zo ;D ;D
 
Ja en lange sessies dan komt het vanzelf helemaal goed ;)
 
Gabor zei:
Dank voor  de tip, dat is dan eenvoudig op te lossen! Denk dat dat wel gaat lukken, dit kan ik thuis wel verkopen om hem weer aan te steken za/zo ;D ;D
Of anders lang weekend, plak je de maandag er nog aan vast  ;)
 
inderdaad even geduld hebben, dan komt het heus goed
 
Mijn otp is al 21 keer aangeweest en dit probleem komt bij mij nog steeds voor. :(
Hmm toch nog maar vaker aandoen dan ;D
 
Ben ook nog bezig met het seal-proces. Erg vervelend, maar iemand moet het doen  8)
 
De aanhouder wint, we gaan dus gewoon door...  ;D
 
Dus zo'n rekje waar je je gereedschap aan hangt, is dus eigenlijk weg gegooid geld?
Want hierdoor sluit hij mogelijk nog minder goed af...?
 
scheelt idd bij afsluiting, vriend van mij kreeg hem ook voor zijn verjaardag (met witte aanmaakblokjes en weber long lasting brikketten haha), scheelt iets in de afsluiting, er zitten al 4 haken in totaal aan de handvatten, voor mij genoeg ;)
 
ThrowonD zei:
Dus zo'n rekje waar je je gereedschap aan hangt, is dus eigenlijk weg gegooid geld?
Want hierdoor sluit hij mogelijk nog minder goed af...?
Zelf vind ik het ook niet praktisch omdat het moeilijker is om je deksel er goed op te zetten. Zonder accessoires over de rand "klikt" het deksel meer op zijn plaats, wat het allemaal wat makkelijker plaatst.

Gabor zei:
er zitten al 4 haken in totaal aan de handvatten, voor mij genoeg ;)
Dat is enkel zo bij de nieuwe GBS edities, de Q's van 2012 en ouder hebben dit niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan