Beef en Steak

Weber brikettenstarter (klein)

D_Reamzzz

Sprokkelaar
Ben in het bezit van bovengenoemd apparaat. Maar stelde me de vraag of ik ook de grote variant zou aanschaffen? Ik heb niet zo meteen een idee hoeveel groter deze is, want zo klein lijkt de kkeine broer me niet echt. En het grootste deel van de tijd zal het koken voor ons 4-tjes worden. Met een keer of 3-4 per jaar voor een grotere groep (wat dan wsl ook eerder iets L&S zal zijn of iets dat wat trager gaart en ik op het laatst nog even wil afgrillen.

Alvast bedankt

Goeie vraag. Ik denk dat het van je gebruik afhangt. Voor langere sessie l&s gebruik ik de kleine. Je wilt dan niet teveel in 1x aansteken en het vuurtje rustig starten.
Voor familie-bbq’s waarbij er voor wat langere tijd voornamelijk h&f wordt gegrild, gebruik ik de grote. Dan hoef je niet bij te vullen tijdens het grillen. Ook voor bijvoorbeeld smashburgers gebruik ik de grote. Deze vul ik dan tot de helft, en leg dit onder de plancha.

Maar goed, het is net wat je voorkeur is. Je kunt het natuurlijk ook gewoon eerst proberen met de kleine. Mis je het na een aantal sessies, dan koop je de grote erbij.

Lekker die kleine. Meer kooltjes op het rooster en daar die kleine op uitstrooien! Met voldoende luchttoevoer gaat het dan snel harder.

Goeie vraag. Ik denk dat het van je gebruik afhangt. Voor langere sessie l&s gebruik ik de kleine. Je wilt dan niet teveel in 1x aansteken en het vuurtje rustig starten.
Voor familie-bbq’s waarbij er voor wat langere tijd voornamelijk h&f wordt gegrild, gebruik ik de grote. Dan hoef je niet bij te vullen tijdens het grillen. Ook voor bijvoorbeeld smashburgers gebruik ik de grote. Deze vul ik dan tot de helft, en leg dit onder de plancha.

Maar goed, het is net wat je voorkeur is. Je kunt het natuurlijk ook gewoon eerst proberen met de kleine. Mis je het na een aantal sessies, dan koop je de grote erbij.
had ook al een beetje dat idee. maar dacht, mss zijn er mensen die er al ervaring mee hebben. Ik lees wel vaker dat de grote weinig of minder gebruikt wordt. Daarom dat ik in eerste instantie ook de keuze had gemaakt voor de kleine.

Ik heb verschillende maten staan. De kleine voor in de WGA en een hele grote als ik de weber 57 wil aanmaken.
Wel makkelijk. Kosten bij de action ofzo ook bijna niks.

Terug
Bovenaan Onderaan