BasBQ
Beef en Steak

WDSM (Weber Drum Smokey Mountain)

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
Om iets meer rook-capaciteit te verkrijgen vanmiddag "even" een tussenring gemaakt voor een oude Weber die ik had staan  :D
Ik had natuurlijk ook gewoon een WSM57 aan kunnen schaffen, maar vind ?599,- te gortig "voor erbij".

Nieuw vat opgehaald bij de plaatselijke oliehandel en het onderstel van de OTP gehaald:



Het (vaste) deksel rondom ingeslepen en verwijderd. Tijdens het doorslijpen zag een soort velsrand zitten, dus nog een keer rondom slijpen en de rand met een waterpomptang samengeknepen:



Het deksel past nu perfect!  :D



Vervolgens de aansluiting op het onderste deel.... Het mooist zou zijn dat het vat in de Weber zou vallen ivm lekken, helaas was dit zonder lassen niet mogelijk  :-/
Dus het vat rondom geslepen op een van de bredere randen, deze valt nu over de rand van het onderdeel:





Ophangpunten en doorvoeren voor probes gemaakt en een 22mm kogelkraan gemonteerd, deze komt net onder het kolenrooster uit





Eerst eten  :p, longhaas van de Monolith...



En daarna tijd voor inbranden/ de maiden run met wat speklapjes en Ardeens gebraad:



Kiek um goan  :D :D :D



Tot nu toe erg tevreden, temperatuur blijf stabiel op ingestelde waarde (na het plaatsen van een waterbak).
Nog te doen:

- kolenring maken
- op zoek naar een waterpan/hitteschild
- pootjes maken

To be continued  ;)

 
Nice Nice!
 
Gaat weer lekker McYver B-)
 
netjes Ceriel
 
Mooi Ceriel, je kan altijd nog UDS bouwer worden met al die mooie creaties.
 
Ik vind hem helemaal geweldig!
 
Kan die man dan echt alles?  :D
 
Leuk Ceriel, heb ook zo een project klaar staan maar de bouwplannen waren nog niet echt klaar, maar nu met deze van u te zien zal het wel in een stroom versnelling komen :) top smoker die van u  :-?

 
Goed bezig!
 
Sander72 zei:
Kan die man dan echt alles?  :D

Ja Sander, geef Ceriel een rolletje duct tape, een zakmes en een roestige paperclip en hij bouwt werkelijk ALLES!
Eat your heart out McYver :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan