BasBQ
Beef en Steak

WDSM (Weber Drum Smokey Mountain)

chckstrk zei:
Hmmm ok. Daar ben ik echt te onhandig voor.

Het is niet meer dan een paar draadjes aan elkaar vastknopen.
Tevens zijn hier meer dan genoeg mensen die je met raad en daad bij willen staan, dus ik zou zeggen gewoon proberen!  :D
 
Ceriel, hoe gedraagt de verf zich aan de buiten kant, al sporen van verkleuring te zien.  :-S
 
Marnix zei:
Ceriel, hoe gedraagt de verf zich aan de buiten kant, al sporen van verkleuring te zien.  :-S
Heb alleen nog maar een season/testrun gedaan van een uurtje of drie, tot nu toe gaat het goed.
Gisteren de kolenring gemaakt, en hopelijk morgen de pootjes eronder. Als dit lukt gaat er vrijdag een brisket op, dan weten we vrijdagavond meer  :D
 
Wauw :D mooi project weer zo'n mooie smoker erbij.
Waar kan ik eigenlijk gegevens vinden over wat ideaal is met de hoogtes enzo van de roosters en de kolenschaal onderin zo'n ton wil namelijk zelf ook zoiets gaan maken.
 
Esken zei:
Waar kan ik eigenlijk gegevens vinden over wat ideaal is met de hoogtes enzo van de roosters en de kolenschaal onderin zo'n ton wil namelijk zelf ook zoiets gaan maken.
Goegel is je vriend: zoek op ugly drum Smoker plan; maten zelf bepalen aan de hand van verhoudingen op de foto's.
Samengevat:
- 3x 22mm inlaat met kogelkraan op 5 cm van de bodem, boven de asschaal, maar onder de kolenmand
- hitteschild/waterpan zo'n 10cm boven de kolenmand
- afstand tussen de roosters minimaal 15 cm
- voldoende grote uitlaat erop

Of contact opnemen met iemand in de omgeving  ;)
 
Ik zeg top hoor.

Wellicht samen met bertm een handeltje opzetten :D
 
De eerste "echte" run gehad, brisket it was... :D

De kolenring gevuld met 6kg Ecobrasa's en wat rookhout


Hete briketten erbij:


Vlees erop, en gaan...


Controller ingesteld op 107gr, na een uur schoot deze door naar 125... :-O
Luchttoevoer dichtgezet, zonder resultaat. Uiteindelijk, na wat ergernis op de vroege morgen, oorzaak gevonden in valse lucht wat langs de asschuiven kwam.
Dit verholpen door fijn zand in de ketel te gooien en de veel te hete kolen met een plantenspuit geblust. Vanaf toen een stabiele run  :)







Het verbruik, na een run van 10 uur, bleek ondanks de hoge starttemperatuur mee te vallen en vergelijkbaar met mijn ander UDS.
 
Gaaf project dit Ceriel. Hulde.
 
Geweldig! Sluit zeker aan bij mijn 'visioen' :)

Hoe mooi is het, als je je steaks op zaterdag nog staat dicht te schroeien op de OTP, en op zondag een PP-sessie op je lowbudget WSM modificatie kan bereiden B)
 
@Ceriel; hoe heb je de kolenmand gemaakt en heb je een goedkoop adresje voor grillroosters die erin passen toevallig?

Voor de poten ga ik bij de kringloop op zoek naar zo'n ikea-kinderstoel. De poten schijnen perfect te passen in de OTP en het zou toch niet meer dan 5 EUR moeten gaan kosten.

Ik heb vanavond iig een oliedrum bij een maat van me op kunnen halen! Gratis en voor nop!

6ff69d45467fd730772f1b76367edf5f.jpg

 
Ik heb het rooster van de Weber gebruikt. Vorige week een RVS dienblad bij de Ikea gehaald en deze als hitteschild onderin de ton gemaakt.

De kolenmand is gemaakt van een gewalsde stalen plaat met gaten (oud front van een koelmeubel  :p).
Deze ring staat gewoon op het kolenrooster van de Weber.

Naar degelijke pootjes ben ik nog naar op zoek, ik ben benieuwd naar jouw idee
 
Top, thanx!

Met een beetje creativiteit kom je een heel eind, haha

Eerst ga ik de oude olie resten er maar eens uitfikken en de verf eraf om daar een hittebestendige voor in de plaats aan te brengen :)

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29067293/

46cf92f875955da8ca53b0d7eec088bb.jpg


Deze bedoel ik
 
drJackle zei:
Top, thanx!

Eerst ga ik de oude olie resten er maar eens uitfikken en de verf eraf om daar een hittebestendige voor in de plaats aan te brengen :)


Zie dat je en gaaf vat hebt, mooie kleuren, heb nu al een paar sessies gedaan van meer dan 10 uren en aan de buitenkant is nog niets te zien van verkleuring, ik ga de originele verf er laten op zitten en later misschien overschilderen  ;)

De binnen kant van een olie vat zit daar een coating op?  ik dacht dat het blank staal was, Ceriel had een wel nieuw olie vat en dat daar geen coating op zat, zo kan je de buiten kant met die mooie kleuren en logo sparen  ;)
 
Het is helaas een ?cht olievat, ik ben hem nu aan het leeg laten lopen omdat er nog een restje olie in zat! Dus volgens mij heb ik geen keuze :(
Vond de kleuren ook niet verkeerd! Maar mooi mat zwart is ook niet lelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan