BasBQ
Beef en Steak

Wat een keuze!

 
 

EFFEX

Sprokkelaar
Berichten
42
ik realiseer me dat deze vraag vaker is gesteld op dit forum maar ik ga toch echt jullie hulp nodig hebben.
Momenteel ben ik eigenaar van een Master-Touch GBS Houtskoolbarbecue ? 57 cm die ik nu een aantal jaar gebruik.
Niet zo heel lang geleden heb ik een compacte kamado bij Lidl aangeschaft omdat ik altijd met een schuin oog naar kamado?s heb gekeken. Normaliter maak ik gerechten zoals pulled pork in de oven maar na de ervaring met de compacte kamado wil ik toch voor een grotere variant gaan en wil de Weber vervangen door een kamado large.

Afgelopen zaterdag liep ik in de Sligro en daar stond de Grill Guru Classic voor 450 euro, een zeer nette aanbieding ondanks dat hier natuurlijk nog BTW bij komt.ik heb lang staan twijfelen en besloten de aanschaf eerst maar even thuis te oeverleggen. Na zware onderhandelingen toch de knoop door gehakt om hem aan te schaffen. Vandaag dus vol energie richting Sligro om vervolgens dezelfde kamado aan te treffen voor 599 waar dan ook nog eens BTW bijkomt. Dit moest ik even verwerken en na wat rond te vragen was de kamado idd in prijs gestegen en momenteel ook uitverkocht.
Ik kon als alternatief een Bastard Classic L 2018 meekrijgen voor 650 ex BTW.
Uiteindelijk heb ik niks aangeschaft en wil ik sowieso nog een poging per mail wagen om de Grill Guru voor de 450 te krijgen maar ik ben natuurlijk ook aan het kijken naar andere opties.

Ik wil eigenlijk niet meer dan 750 uitgeven en ik realiseer me dat de keuze hierdoor wat beperkt wordt.
Is er ervaring met de Grill Bill? Ik vind het design van deze kamado erg mooi en ook nog eens aantrekkelijk geprijsd, ik moet zeggen dat de pro versie er net iets gelikter uit ziet maar uiteindelijk kun je niet alles doen met mijn budget.

Ik heb de keuze nu beperkt tot:
- Grill Guru Classic
- Bastard Classic 2018 (ja ja boven budget)
- Grill Bill Classic 47cm

Ik hoor graag het advies van de experts op dit forum  :)
 
Ik zou de de Grill Guru alvast afstrepen.
De andere 2 zijn nederlandse merken.
Laten we vooral in deze tijden ons eigen landje voorzien. :)

Grill Bill ken ik verder niet eigenlijk, maar na wat zoeken zoe ik dat Bobby ook een Nederlander is.
Bovendien ziet het er veel belovend uit.
 
SandyMan zei:
Ik zou de de Grill Guru alvast afstrepen.
De andere 2 zijn nederlandse merken.
Laten we vooral in deze tijden ons eigen landje voorzien. :)

Grill Bill ken ik verder niet eigenlijk, maar na wat zoeken zoe ik dat Bobby ook een Nederlander is.
Bovendien ziet het er veel belovend uit.

Dank SandyMan, de Grill Guru komt uit dezelfde stal als de Bastard, alle drie de opties zijn dus NL :)
Er is nog weinig bekend over de Grill Bill dus dat houdt me een beetje tegen momenteel.
 
SandyMan zei:
Ik zou de de Grill Guru alvast afstrepen.
De andere 2 zijn nederlandse merken.
Laten we vooral in deze tijden ons eigen landje voorzien. :)

Grill Bill ken ik verder niet eigenlijk, maar na wat zoeken zoe ik dat Bobby ook een Nederlander is.
Bovendien ziet het er veel belovend uit.

In hoeverre je het een NL product kan noemen.
Worden gewoon in China gemaakt met de container naar NL vestuurd en van hieruit verdeeld onder een private label.

In mijn ogen is dit even Nederlands als een Big Green Egg die door Bad? wordt ingevoerd uit de US.
 
Laat ik voorop stellen dat ik pas sinds kort serieus aan het bbqen ben geslagen.

Heb een zelfde probleem gehad bij het aanschaffen van mijn eerste echte kamado bbq.
Destijds ook alles een beetje naast elkaar gezet.
Ik heb uiteindelijk voor de Grill Bill gekozen. Inderdaad bij Bobby uit Einhoven.

Prima service, alles goed geregeld. kreeg er een accessoires pakket bij destijds, aangezien ik toen een Pro heb gekocht. werkelijk voor mijn gevoel zat er alles bij. Ben toen de BBQ zelf gaan ophalen. Ben toen vergeten de zak kolen mee te nemen, is me netjes nagestuurd geworden.

Ik mag denk ik zeggen dat ik tot op heden heel tevreden ben met mijn aakoop. Maar zoals in het begin al gezegd is, dit is mijn eerste serieuze bbq en heb nog nooit op een andere kamado wat klaar gemaakt, dus weet ook de voor/nadelen van een ander merk niet.

Ik zou in ieder geval voor je zelf nagaan, wat je wil uitgeven en welke accessoires je eventueel er al bij krijgt, of erbij kunt krijgen.
Neem een keer contact op met Grill Bill per mail (of als het mogelijk is, en je het zelf verantwoord vind in deze tijden) maak een afspraak en rij er een keer naartoe. bekijk / luister naar de mogelijkheden en maak dan je keuze.
 
Ik zou in die prijsklasse op dit moment kijken naar de MasterBuilt. Dat is het moederbedrijf van Kamado Joe en hun Large Kamado is een zwarte uitvoering van de oude KJ maar dan wel met de firebox in segmenten ed.

Een hele mooie, degelijke kamado van een gerenommeerd bedrijf voor een hele scherpe prijs.
 
noskos zei:
Ik zou in die prijsklasse op dit moment kijken naar de MasterBuilt. Dat is het moederbedrijf van Kamado Joe en hun Large Kamado is een zwarte uitvoering van de oude KJ maar dan wel met de firebox in segmenten ed.

Een hele mooie, degelijke kamado van een gerenommeerd bedrijf voor een hele scherpe prijs.

Hi Noskos,

Zou jij deze MasterBuilt  boven de Grill Guru Large prefereren? De Grill Guru large is bij de intratuin op dit moment goedkoper (namelijk ?639) dan de genoemde MasterBuilt (overal rond de ?700).
 
noskos zei:
Ik zou in die prijsklasse op dit moment kijken naar de MasterBuilt. Dat is het moederbedrijf van Kamado Joe en hun Large Kamado is een zwarte uitvoering van de oude KJ maar dan wel met de firebox in segmenten ed.

Een hele mooie, degelijke kamado van een gerenommeerd bedrijf voor een hele scherpe prijs.

dank je wel voor je input noskos, dit betekent nog een optie erbij terwijl het mijn doelstelling was om het lijstje kleiner te maken  ;)
 
@Ebboa: Ik zou in die prijsklasse voor de Masterbuilt gaan. En zo?n BBQ gaat 10-15 jaar zeker mee. Als je die paar tientjes meer uitsmeert over die periode dan is het nog geen euro per maand meer
 
Noskos +1

 
Dank voor het advies heren, het is de masterbuilt geworden. Ik zal een fotootje plaatsen als hij in elkaar gezet is

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

 
En nu de beelden. Mooi op tijd voor de eerste grillbeurt.
1efa5368f011b0ee77ed5f290760192d.jpg
ed80060646ec6f24cc18fb723ddb44e3.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

 
En nu snel vies maken ;)
 
Mooie aankoop!
En nu nooit meer je PP in de oven  :-O
;)

We zien de foto?s wel komen
 
Mooi speeltje hoor!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan