BasBQ
Beef en Steak

Wat doen we met gamba's

 
 

Mjdeffie

Kooltjesharker
Berichten
193
In de vriezer laggen nog een kilo black tigers. En normaal gris ik gamba's altijd in hun schaal maar nu wilden we er iets anders mee. Risotto met een gamba bouillon met daarboven op gegrilde gamba's
Gamba's ontschaald en daarvan in een half uur een bouillon getrokken. Dit heb ik niet op het ei gedaan maar gewoon op het fornuis omdat het en snel moet koken maar daarna rustig sudderen.

gyrahyme.jpg


8y7uvyda.jpg


Na een half uur hadden we een heerlijke bouillon waar we de risotto mee hebben gemaakt.
azy5ebat.jpg


Daarna de gamba's zo neutraal mogelijk kort gegrild op het ei en deze aan de risotto toegevoegd. Erg lekker. Je merkt wel dat de gamba's minder smaak hebben omdat ze zonder jasje gegrild zijn, maar ja je kan niet alles hebben en toch was dit ook erg lekker.
e4yse3e2.jpg

udeba4up.jpg

re2u3e8u.jpg

De laatste foto is helaas verkeerd belicht, ik kreeg dit ineens niet goed en we wilden wel graag zelf proeven! Dus beter heb ik helaas niet.
 
Dat ziet er lekker uit zeker  met de zelf gemaakte bouillon
 
Mooi gerecht!
 
Gamba's zijn zo al lekker om te eten van de Q, maar dan ook nog toegevoegd aan zo'n heerlijke risotto, hhhmmmm
 
Heel leuk gerecht. In de gaarkeukens van huize jachtfestijn worden deze garnalen doorgaans gemarineerd op de BBQ gelegd.

Dit is wel een hele mooie variant.
 
Marineren en dan op de Q is bij ons ook de gebruikelijke manier maar eem soepje of bouillon van garnalen is zo ontzettend lekker dat ik dit wilde combineren
 
Ziet er ondanks de belichting toch erg smakelijk uit hoor. Dat was vast en fijn risottootje!
 
OOOO heerlijk! Ik maak ook wel eens risotto met garnalen, en juist de bouillon getrokken van de schalen geeft een heerlijke smaak, dat maakt het echt super. Ik kwijl.....
 
Dit lijkt mij echt werkelijk waar heerlijk!!! Hoeveel ml water heb je gebruikt, je hebt maar weinig schalen van de gamba's gebruikt. Wel sterk van smaak?
 
Ziet er idd goed uit ....

Geeft me tevens het idee voor vlg keer, mijn visjes in de "AH"grillpan te doen, nu hing de helft van de makreel en schol aan mijn rooster :(
 
maussie1982 zei:
Dit lijkt mij echt werkelijk waar heerlijk!!! Hoeveel ml water heb je gebruikt, je hebt maar weinig schalen van de gamba's gebruikt. Wel sterk van smaak?
ik heb schalen en de koppen gebruikt, afblussen met een glas witte wijn en daarna 1,5 liter water. De smaak was vol maar kan nog voller als je meer schalen hebt, maar ik moest ook voldoende bouillon hebben voor de risotto
 
Mjdeffie zei:
maussie1982 zei:
Dit lijkt mij echt werkelijk waar heerlijk!!! Hoeveel ml water heb je gebruikt, je hebt maar weinig schalen van de gamba's gebruikt. Wel sterk van smaak?
ik heb schalen en de koppen gebruikt, afblussen met een glas witte wijn en daarna 1,5 liter water. De smaak was vol maar kan nog voller als je meer schalen hebt, maar ik moest ook voldoende bouillon hebben voor de risotto

Je zou dan ook nog wat visbouillon kunnen gebruiken, of visfond. En daar de schalen in koken.
 
Of gewoon een zak schalen bij de Hanos ;-)
 
Dat kan maar ik ben de vriezer aan het leegmaken en iedere keer dat ik bij de Hanos vandaan kom zit mijn auto overvol dus ik moet mijzelf ernstig bedwingen het te doen met hetgeen ik nu heb. En volgens mij heb ik nu nog voorraad voor minstens een jaar koken ;)
 
Mjdeffie zei:
Dat kan maar ik ben de vriezer aan het leegmaken en iedere keer dat ik bij de Hanos vandaan kom zit mijn auto overvol

Dat is heel herkenbaar  ::)
 
Mooi hoor!! Het water loopt langs m'n kin!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan