Beef en Steak

Waar kopen jullie je vlees?

 

Geert010

Tondelzoeker
Berichten
8
Ik was benieuwd waar jullie je vlees vandaan halen. Ik was zelf opzoek naar wat goede adressen en mjjn collega, ook een bbq enthousiasteling, raden mij aan om bij Inamood te kijken vanwege de goede aanbiedingen (in zijn woorden). Ik heb nog een redelijke voorraad vlees in mijn vriezer welke in bij Crole Natuurrund in Sint-Oedenrode heb gekocht. En de procureur voor de pulled pork en de ontbijtspek voor de moinkballs van afgelopen weekend had ik gekocht bij Speciaalslager René van Schaik in Capelle a/d IJssel omdat ik daar toch in de buurt moest zijn. Maar dat koste wel gelijk de hoofdprijs. Ik zoek dus echt die sweetspot voor prijs en kwaliteit.

Voor aanstaand weekend heb ik ook weer een bestelling met vlees gedaan in dit geval dus bij Inamood. Dat werd gisterenavond om 22.45 bezorgd en was allemaal bevroren. Nu is dat met dit weer niet zo'n slecht idee maar ik had ook nog wel één en ander willen portioneren alvorens het vriezer in ging. Zijn er online leveranciers die gekoeld maar niet bevroren vlees bezorgen dat jullie weten?

Hebben jullie nog goede adressen om het rechtstreeks van de bron te kopen zoals een varkensboerderij of landwinkel waar jullie goede ervaringen mee hebben. Liefst in de omgeving van Zuid-Holland/West-Brabant.

Ik zag in een draadje over supermarkt ribben een foto voorbij komen van @Veluwse Bob van zijn bonnetje van de slager en dat zag eruit alsof het bijna de moeite waard is om die 200km ervoor te rijden.
 
Ik was benieuwd waar jullie je vlees vandaan halen. Ik was zelf opzoek naar wat goede adressen en mjjn collega, ook een bbq enthousiasteling, raden mij aan om bij Inamood te kijken vanwege de goede aanbiedingen (in zijn woorden). Ik heb nog een redelijke voorraad vlees in mijn vriezer welke in bij Crole Natuurrund in Sint-Oedenrode heb gekocht. En de procureur voor de pulled pork en de ontbijtspek voor de moinkballs van afgelopen weekend had ik gekocht bij Speciaalslager René van Schaik in Capelle a/d IJssel omdat ik daar toch in de buurt moest zijn. Maar dat koste wel gelijk de hoofdprijs. Ik zoek dus echt die sweetspot voor prijs en kwaliteit.

Voor aanstaand weekend heb ik ook weer een bestelling met vlees gedaan in dit geval dus bij Inamood. Dat werd gisterenavond om 22.45 bezorgd en was allemaal bevroren. Nu is dat met dit weer niet zo'n slecht idee maar ik had ook nog wel één en ander willen portioneren alvorens het vriezer in ging. Zijn er online leveranciers die gekoeld maar niet bevroren vlees bezorgen dat jullie weten?

Hebben jullie nog goede adressen om het rechtstreeks van de bron te kopen zoals een varkensboerderij of landwinkel waar jullie goede ervaringen mee hebben. Liefst in de omgeving van Zuid-Holland/West-Brabant.

Ik zag in een draadje over supermarkt ribben een foto voorbij komen van @Veluwse Bob van zijn bonnetje van de slager en dat zag eruit alsof het bijna de moeite waard is om die 200km ervoor te rijden.

Ik kom er graag ja :-)
Voor mij is het nog geen half uurtje rijden en ik ga dan niet voor een kilotje.
Het is er echt altijd zo druk, je rijd vanaf de snelweg gewoon in een rij daar naartoe op zaterdagochtend rond een uur of 08:00🤣
Zover ik weet is het geen graan gevoerd spul.
Het is ook geen maiskip maar daar zijn de prijzen ook niet naar.

Er zijn vast meerdere plekken waar je goede prijzen kan krijgen, een goede band opbouwen met een slager kan ook top wezen.

Wellicht moet je gericht zoeken naar een slachthuis met verkooppunt.

Edit; kijk anders eens bij slagerij-islamcentrum.nl/winkel ook geen gekke prijzen en in Zuid Holland ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik was benieuwd waar jullie je vlees vandaan halen. Ik was zelf opzoek naar wat goede adressen en mjjn collega, ook een bbq enthousiasteling, raden mij aan om bij Inamood te kijken vanwege de goede aanbiedingen (in zijn woorden). Ik heb nog een redelijke voorraad vlees in mijn vriezer welke in bij Crole Natuurrund in Sint-Oedenrode heb gekocht. En de procureur voor de pulled pork en de ontbijtspek voor de moinkballs van afgelopen weekend had ik gekocht bij Speciaalslager René van Schaik in Capelle a/d IJssel omdat ik daar toch in de buurt moest zijn. Maar dat koste wel gelijk de hoofdprijs. Ik zoek dus echt die sweetspot voor prijs en kwaliteit.

Voor aanstaand weekend heb ik ook weer een bestelling met vlees gedaan in dit geval dus bij Inamood. Dat werd gisterenavond om 22.45 bezorgd en was allemaal bevroren. Nu is dat met dit weer niet zo'n slecht idee maar ik had ook nog wel één en ander willen portioneren alvorens het vriezer in ging. Zijn er online leveranciers die gekoeld maar niet bevroren vlees bezorgen dat jullie weten?

Hebben jullie nog goede adressen om het rechtstreeks van de bron te kopen zoals een varkensboerderij of landwinkel waar jullie goede ervaringen mee hebben. Liefst in de omgeving van Zuid-Holland/West-Brabant.

Ik zag in een draadje over supermarkt ribben een foto voorbij komen van @Veluwse Bob van zijn bonnetje van de slager en dat zag eruit alsof het bijna de moeite waard is om die 200km ervoor te rijden.
Slagerij Islam Center op de Wolphaertsbocht in Rotjeknor zuid.
Maar die verkoopt natuurlijk geen knor
Maar voor de rest hebben ze heeeel veel is een gigantisch grote slagerij, smalle diepe winkel zeker 20 meter aan koelvitrines.
Shortribs zijn daar heel goed te doen, kalfsschenkels ook erg goed. En de kalfs spareribs zijn fantastisch.
Ze hebben daar als 1 van de weinigen geitenvlees.😍
Alles tegen zeer voordelige prijzen.
 
Laatst bewerkt:
Wolphaertsbocht ligt redelijk op mijn dagelijkse route dus daar zal ik zeker eens binnen lopen. Maar dat geitenvlees laat ik mooi links liggen. Dat spul smaak (naar mijn mening) precies zoals een kinderboerderij ruikt... Ik eet niet eens geitenkaas.
 
Bij de plaatselijke slager, soms gewoon iets uit de supermarkt of Buurtslager (België). In buurslager gaat het dan voornamelijk om spekfakkels, mini rundsburgers en gemarineerd varkenshaasje. En soms ook wel van 1 van de sponsors bestellen en hier wat verder is een groothandel (Van Zon), hangt gewoon af wat ik nodig heb. Hier heb je ook plaatselijk een paar boerderijen waar je rechstreeks vlees kan kopen.

En vis is van de visboer of zoms zelfgevangen (forel)
 
Slager maar ook de Makro. Procureur, ribben en vis zijn daar prima.
Volgens mij levert Aalvink ook gekoeld. Ik heb daar echter geen ervaring mee.
 
Ik mag graag wat bij de bekend online adressen wat shoppen, zoals natuurlijk onze forum sponsor, Beef & Steak. Er gaat ook wel eens wat mee uit de supermarkt, soms kom je gaandeweg op ideeën en wat in de supermarkt ligt is vaak best te doen 🤷🏻‍♂️. Plus ook wel simpelweg het gemak dat het om die hoek is.

De ribs die ik van de week had waren meer dan prima, er lag ook een procureur naast welke weg ging voor weinig vanwege tht en die was ook gewoon lekker. Het hoeft niet altijd ingewikkeld, een mummie is ingewikkeld 🤡.
 
Ik kom graag bij de Makro. Via de app de aanbiedingen in de gaten houden.

Islamitisch centrum raad ik jou inderdaad ook aan.

AA Slagerij op de slinge kan je ook eens kijken. Maak een praatje met de eigenaar die heeft achrer van alles liggen wat niet in de vitrine ligt.

Slagerij Schell op de kruiskade heeft ook veel.

Er is genoeg te vinden in 010 😁
 
Ik kom graag bij de Makro. Via de app de aanbiedingen in de gaten houden.

Islamitisch centrum raad ik jou inderdaad ook aan.

AA Slagerij op de slinge kan je ook eens kijken. Maak een praatje met de eigenaar die heeft achrer van alles liggen wat niet in de vitrine ligt.

Slagerij Schell op de kruiskade heeft ook veel.

Er is genoeg te vinden in 010 😁

Je moet indd ook gewoon wat proberen.
In Rotterdam is echt wel genoeg te vinden.
Wat de een geweldig vind kan jij weer minder vinden en visa versa.
Veel mensen bij mij in de omgeving zweren bij Wout van veen. Ik heb er paar dingen gekocht maar was er echt niet van gecharmeerd.
Gewoon serieus slecht gesneden picanha bijv. 😭
 
Bij slagers zelf langsgaan is natuurlijk altijd een goed idee, dan zie je ook gelijk wat je krijgt. AA Slagerij is een goede tip, die kende ik nog niet en ga ik zeker eens naar toe. Schell is een echt begrip in de stad dus die ken ik al wel.

The Meat Boys op de Oude Dijk en Vleeschmeester in Hillegersberg wil ik binnenkort ook eens langs om te kijken. Maar ik heb lang niet altijd de mogelijkheid om uitgebreid te winkelen en ik vermoed dat je daar overal een premium-bonus voor betaald. Maar dat laat ik jullie weten zodra ik er ben geweest?

Dus ik ben vooral ook benieuwd naar de grote / bekende online slagerijen en jullie ervaring hiermee. Denk bijvoorbeeld aan:
- beefensteak.nl (als sponsor hoef ik niet jullie mening daarover maar ga ik sowieso gewoon zelf uitproberen. Voor wat, hoort wat)
- Inamood.com
- themeatlovers.nl
- stoervlees.com
- bbquality.nl

En ook als er webshops/leveranciers zijn die ik nog mis in dit rijtje hoor ik het ook graag natuurlijk. Er is geen sectie op dit forum voor specifiek voor het delen van ervaringen mbt tot slagers/webshops/leveranciers? Misschien geen gek idee.
 
@Geert010
Bbquality is niet echt een slagerij met winkel met koelvitrine.
Je doet de bestelling en als je het op haalt kom je binnen en een medewerker pakt het doosje voor je uit de koel/vries cel.
De kwaliteit is tot nu toe altijd goed geweest.
 
Ik eigenlijk nooit bij de onlineslagers. Misschien makkelijk, maar wil graag zelf de stukken uitzoeken. En misschien een nog grotere reden, ik vind ze te duur, terwijl ze mijn inziens juist goedkoper zouden kunnen zijn. Ook zelden dat ik bij de lokale slager kom, te standaard, wederom te duur of gewoon niet wat ik wil hebben.

Het meeste komt bij de horecagroothandels vandaan, Hanos, Sligro of Makro. Qua prijs een stuk beter dan de supermarkt of lokale slager en zeker de Hanos en Sligro qua kwaliteit ook.
Af en toe de Islamitische slager, maar dan voor specifieke dingen.
 
Sligro makro zijn idd goedkoper. Ik moet daar alleen een half uur voor rijden. (Nijmegen of denbosch)
En dan is het voor mij soms handig om iets bij bbquality te bestellen. Binnen 5 min ben ik daar.
En dan weet ik ook dat ik het heb. Ik ben vaak genoeg bij makro geweest dat ze bijvoorbeeld geen buikspek of procureur hebben.
 
heb tot nu toe een tweetal keren bij meatformore.nl besteld en die bevielen me goed. Doen ook elke week een actie. Het zal wsl niet op kunnenntegen het Argentijnse en godmagwetenwaarhetvandaankomt-geweld van bvb een Butchery of BBQuality, maar je kan er toch met momenten koopjes doen. Morgen wordt de nieuwe vriezer geleverd bij ons, dus daarna meteen weer bestellen.

Maar altijd benieuwd naar nieuwe adresjes. Als het ff kan ook uit België.
 
In België bestel ik soms een keer bij https://laboucherie.be/nl. Deze levering wel enkel op woensdag en vrijdag overdag, dus daar bestel ik als ik ergens een dag verlof heb. Prijs is schappelijk enkel hun vlaamse website is niet in orde. Wordt koel geleverd met dpdfresh, kun je makkelijk zelf invriezen of portioneren.
https://gustor.be/nl heb ik ook nog gebruikt. Is vind ik iets te duur, maar als je van de streek bent kun je altijd een keer gaan naar Koksijde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan