Beef en Steak

Waar kopen jullie je vlees?

 

Geert010

Tondelzoeker
Berichten
6
Ik was benieuwd waar jullie je vlees vandaan halen. Ik was zelf opzoek naar wat goede adressen en mjjn collega, ook een bbq enthousiasteling, raden mij aan om bij Inamood te kijken vanwege de goede aanbiedingen (in zijn woorden). Ik heb nog een redelijke voorraad vlees in mijn vriezer welke in bij Crole Natuurrund in Sint-Oedenrode heb gekocht. En de procureur voor de pulled pork en de ontbijtspek voor de moinkballs van afgelopen weekend had ik gekocht bij Speciaalslager René van Schaik in Capelle a/d IJssel omdat ik daar toch in de buurt moest zijn. Maar dat koste wel gelijk de hoofdprijs. Ik zoek dus echt die sweetspot voor prijs en kwaliteit.

Voor aanstaand weekend heb ik ook weer een bestelling met vlees gedaan in dit geval dus bij Inamood. Dat werd gisterenavond om 22.45 bezorgd en was allemaal bevroren. Nu is dat met dit weer niet zo'n slecht idee maar ik had ook nog wel één en ander willen portioneren alvorens het vriezer in ging. Zijn er online leveranciers die gekoeld maar niet bevroren vlees bezorgen dat jullie weten?

Hebben jullie nog goede adressen om het rechtstreeks van de bron te kopen zoals een varkensboerderij of landwinkel waar jullie goede ervaringen mee hebben. Liefst in de omgeving van Zuid-Holland/West-Brabant.

Ik zag in een draadje over supermarkt ribben een foto voorbij komen van @Veluwse Bob van zijn bonnetje van de slager en dat zag eruit alsof het bijna de moeite waard is om die 200km ervoor te rijden.
 
Ik was benieuwd waar jullie je vlees vandaan halen. Ik was zelf opzoek naar wat goede adressen en mjjn collega, ook een bbq enthousiasteling, raden mij aan om bij Inamood te kijken vanwege de goede aanbiedingen (in zijn woorden). Ik heb nog een redelijke voorraad vlees in mijn vriezer welke in bij Crole Natuurrund in Sint-Oedenrode heb gekocht. En de procureur voor de pulled pork en de ontbijtspek voor de moinkballs van afgelopen weekend had ik gekocht bij Speciaalslager René van Schaik in Capelle a/d IJssel omdat ik daar toch in de buurt moest zijn. Maar dat koste wel gelijk de hoofdprijs. Ik zoek dus echt die sweetspot voor prijs en kwaliteit.

Voor aanstaand weekend heb ik ook weer een bestelling met vlees gedaan in dit geval dus bij Inamood. Dat werd gisterenavond om 22.45 bezorgd en was allemaal bevroren. Nu is dat met dit weer niet zo'n slecht idee maar ik had ook nog wel één en ander willen portioneren alvorens het vriezer in ging. Zijn er online leveranciers die gekoeld maar niet bevroren vlees bezorgen dat jullie weten?

Hebben jullie nog goede adressen om het rechtstreeks van de bron te kopen zoals een varkensboerderij of landwinkel waar jullie goede ervaringen mee hebben. Liefst in de omgeving van Zuid-Holland/West-Brabant.

Ik zag in een draadje over supermarkt ribben een foto voorbij komen van @Veluwse Bob van zijn bonnetje van de slager en dat zag eruit alsof het bijna de moeite waard is om die 200km ervoor te rijden.

Ik kom er graag ja :-)
Voor mij is het nog geen half uurtje rijden en ik ga dan niet voor een kilotje.
Het is er echt altijd zo druk, je rijd vanaf de snelweg gewoon in een rij daar naartoe op zaterdagochtend rond een uur of 08:00🤣
Zover ik weet is het geen graan gevoerd spul.
Het is ook geen maiskip maar daar zijn de prijzen ook niet naar.

Er zijn vast meerdere plekken waar je goede prijzen kan krijgen, een goede band opbouwen met een slager kan ook top wezen.

Wellicht moet je gericht zoeken naar een slachthuis met verkooppunt.

Edit; kijk anders eens bij slagerij-islamcentrum.nl/winkel ook geen gekke prijzen en in Zuid Holland ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik was benieuwd waar jullie je vlees vandaan halen. Ik was zelf opzoek naar wat goede adressen en mjjn collega, ook een bbq enthousiasteling, raden mij aan om bij Inamood te kijken vanwege de goede aanbiedingen (in zijn woorden). Ik heb nog een redelijke voorraad vlees in mijn vriezer welke in bij Crole Natuurrund in Sint-Oedenrode heb gekocht. En de procureur voor de pulled pork en de ontbijtspek voor de moinkballs van afgelopen weekend had ik gekocht bij Speciaalslager René van Schaik in Capelle a/d IJssel omdat ik daar toch in de buurt moest zijn. Maar dat koste wel gelijk de hoofdprijs. Ik zoek dus echt die sweetspot voor prijs en kwaliteit.

Voor aanstaand weekend heb ik ook weer een bestelling met vlees gedaan in dit geval dus bij Inamood. Dat werd gisterenavond om 22.45 bezorgd en was allemaal bevroren. Nu is dat met dit weer niet zo'n slecht idee maar ik had ook nog wel één en ander willen portioneren alvorens het vriezer in ging. Zijn er online leveranciers die gekoeld maar niet bevroren vlees bezorgen dat jullie weten?

Hebben jullie nog goede adressen om het rechtstreeks van de bron te kopen zoals een varkensboerderij of landwinkel waar jullie goede ervaringen mee hebben. Liefst in de omgeving van Zuid-Holland/West-Brabant.

Ik zag in een draadje over supermarkt ribben een foto voorbij komen van @Veluwse Bob van zijn bonnetje van de slager en dat zag eruit alsof het bijna de moeite waard is om die 200km ervoor te rijden.
Slagerij Islam Center op de Wolphaertsbocht in Rotjeknor zuid.
Maar die verkoopt natuurlijk geen knor
Maar voor de rest hebben ze heeeel veel is een gigantisch grote slagerij, smalle diepe winkel zeker 20 meter aan koelvitrines.
Shortribs zijn daar heel goed te doen, kalfsschenkels ook erg goed. En de kalfs spareribs zijn fantastisch.
Ze hebben daar als 1 van de weinigen geitenvlees.😍
Alles tegen zeer voordelige prijzen.
 
Laatst bewerkt:
Wolphaertsbocht ligt redelijk op mijn dagelijkse route dus daar zal ik zeker eens binnen lopen. Maar dat geitenvlees laat ik mooi links liggen. Dat spul smaak (naar mijn mening) precies zoals een kinderboerderij ruikt... Ik eet niet eens geitenkaas.
 
Bij de plaatselijke slager, soms gewoon iets uit de supermarkt of Buurtslager (België). In buurslager gaat het dan voornamelijk om spekfakkels, mini rundsburgers en gemarineerd varkenshaasje. En soms ook wel van 1 van de sponsors bestellen en hier wat verder is een groothandel (Van Zon), hangt gewoon af wat ik nodig heb. Hier heb je ook plaatselijk een paar boerderijen waar je rechstreeks vlees kan kopen.

En vis is van de visboer of zoms zelfgevangen (forel)
 
Slager maar ook de Makro. Procureur, ribben en vis zijn daar prima.
Volgens mij levert Aalvink ook gekoeld. Ik heb daar echter geen ervaring mee.
 
Ik mag graag wat bij de bekend online adressen wat shoppen, zoals natuurlijk onze forum sponsor, Beef & Steak. Er gaat ook wel eens wat mee uit de supermarkt, soms kom je gaandeweg op ideeën en wat in de supermarkt ligt is vaak best te doen 🤷🏻‍♂️. Plus ook wel simpelweg het gemak dat het om die hoek is.

De ribs die ik van de week had waren meer dan prima, er lag ook een procureur naast welke weg ging voor weinig vanwege tht en die was ook gewoon lekker. Het hoeft niet altijd ingewikkeld, een mummie is ingewikkeld 🤡.
 
Terug
Bovenaan Onderaan