BasBQ
Beef en Steak

Waar koop jij je vlees?

Wij wonen ook op een kleine afstand van Duitsland, en gaan daar regelmatig naar toe.

Persoonlijk ervaar ik Duitsland (in onze ervaring Papenburg) als BBQ heaven.

De combinatie van REAL (vergelijkbaar met een Franse hypermarche) en een Russische winkel is goud. Het vlees ziet er veel meer gemarmerd uit als bij de nl keurslager en is naast dat het groter is (stukken van 1,5 - 2 kg) ook beduidend goedkoper dan bij de keurslager.

Echter als groentewasser en aardappelschiller in de gaarkeukens van huize Jachtfestijn hebben we niet de beschikking over toegangspasjes voor de groothandel als Hanos, Makro etc. Kan het dus alleen vergelijken met de reguliere keurslager.

En dan springt Duitsland er met kop en schouders uit. De Russische winkel is voor allerlei kruiden, vissen en overige specialiteiten die je in nl nergens aantreft.
 
Ons vlees is afkomstig van de Hanos. Altijd weer geweldig om daar te zijn, net een snoepjesfabriek!
2uga6age.jpg


Het lamsvlees is afkomstig van een kennis die schaapherdere is in de buurt van Barendrecht, wij wonen in de buurt van Haarlem. Niet echt om de hoek maar wel het lekkerste lamsvlees dat ik in jaren heb gegeten. In het voorjaar laat hij lammeren slachten en kan je kwarten, halven en hele lammeren kopen. Echt een aanrader, malser en sappiger vlees met zachte smaak is er niet en mijn vriezer licht er vol mee.
 
Mijn ei wordt voor 90% gevoed met vlees van de lokale ambachtelijke slagers van Barendrecht: slagerij Schaap en de gebroeders Hiel. Beide slagers bieden alles wat je maar wilt opstoken, en welke 'cut' je maar wilt. Wel op tijd bestellen natuurlijk.
Voor Lam rijd ik altijd een stukje verder, naar slagerij Si-De, te Rotterdam-zuid. Ook daar alles wat je maar wilt, zolang het maar 'Halal' is uiteraard. Kwaliteit ook daar prima en het rund is er flink wat goedkoper dan gemiddeld.
En.....kalfslever voor 4 euro per kilo. Wordt bijna niet gegeten door de lokale moslims. Meestal kost dat bijna 20 euro per kilo, dus dat is daar errug goeiekoop.
En voor heeeeeel speciale gelegenheden reis ik wel eens naar de Lindenhoff, vlakbij Abcoude. Bezopen prijzen uiteraard, maar wel 'as good as it gets'. Keuzes, keuzes, keuzes :)
 
chef zei:
sligro en hanos .. daar zou ik wel is binnen willen kijken , maar ken niemand met een kaart!
mn buurman heeft een makropas waar ik al dankbaar gebruik van mag maken :D

als je er een trip naar zwolle voor over hebt. dan wil ik best met je mee naar de Hanos of sligro.
 
Het lamsvlees is afkomstig van een kennis die schaapherdere is in de buurt van Barendrecht
Het is dat mijn meissie geen lam lust, want Barendrecht is hier maar zo'n 200 meter vandaan. (het klink iig goed)

Ik haal het meeste bij de Makro, af en toe Beef & Steak (briket e.d. stukken die moeilijk te verkrijgen zijn elders), en ook af en toe naar de REAL (is maar 200 km rijden......en weer terug, dus niet iedere maand  ;) )
Of zoals vandaag bij de Sligro (verse Dorade, en kleine Calamari)

Mac
 
Reno zei:
Met een paar minuten zit ik over de grens en ben in Duitsland.

ik net zo: en na die paar minuten  begint  al  meteen de vlees hemel.(meat heaven)
nl bij de lokale dorpsslager net over de streep( Schoningsdorf)
die haalt t slachtvee wekelijks uit de regio,en dat vlees komt dus thuis bij mij voor t eerst in de vriezer. 8) 8)

heb ook wel is wezen kijken/ gehaald (middagje uit)  in de Deutsche steden bij de grootgrutters , en dat is  inderdaad  vergapen  met die mega meters koeling en diepvries  bbq haeven verbeeld jeje dan  8) 8).

maar das fleisch ist....................... ? :-\ :'(

 
Ik koop mijn vlees bij islamitische slager op de Wolphaertsbocht Rotterdam en bij slager Dennis in Dordrecht.
 
Voornamelijk van de Hanos en Makro maar ook wel van de Jumbo voor de dagelijkse maaltijd. Ik ben nu op zoek naar boerderijen om rechtstreeks producten te kopen. Hier wil ik mij de komende tijd meer in gaan verdiepen. Misschien een topic waard :)
 
Simpele dingen bij de Appie, speklapjes bij de C1000. Grotere stukken bij Makro, Sligro en Hanos. En specialitisch spul bij Beef & Steak.
 
maussie1982 zei:
Voornamelijk van de Hanos en Makro maar ook wel van de Jumbo voor de dagelijkse maaltijd. Ik ben nu op zoek naar boerderijen om rechtstreeks producten te kopen. Hier wil ik mij de komende tijd meer in gaan verdiepen. Misschien een topic waard :)
Vlakbij Abcoude zit de Lindenhoff. Die slachten eigen vee. Heel mooi vlees. Ook super kip.
Ten zuiden van Rotterdam, in de buurt van rhoon ( http://www.debuytenhof.nl) ,  zit ook een kleine boerderij die af en toe slacht. Daar heb ik (helaas nog) geen ervaring mee, maar dat komt nog wel :)
 
maussie1982 zei:
Voornamelijk van de Hanos en Makro maar ook wel van de Jumbo voor de dagelijkse maaltijd. Ik ben nu op zoek naar boerderijen om rechtstreeks producten te kopen. Hier wil ik mij de komende tijd meer in gaan verdiepen. Misschien een topic waard :)


Deze zit in Maasland;

http://www.sonnetje.nl/horison/home/
 
maussie1982 zei:
Voornamelijk van de Hanos en Makro maar ook wel van de Jumbo voor de dagelijkse maaltijd. Ik ben nu op zoek naar boerderijen om rechtstreeks producten te kopen. Hier wil ik mij de komende tijd meer in gaan verdiepen. Misschien een topic waard :)
Dat denk ik wel. Ik ben er wel een voorstander van. Boerderij producten en echte verse slachters/slachterijen.
 
Ambachtelijke slagerij Smit,sinds deze week ook bij de Makro en soms bij de halal slager
 
Diverse NL Supermarkten, islamitische slagerijen. Rewe en Real ( Duitse supermarkten) daarnaast ben ik erg te spreken over http://www.natuurbeheerlimburg.nl/vlees/
En uiteraard beef & steak.
 
Koop zelf het liefste bij de slager in lutjebroek.
Een zelfslachtende slager, met super goed vlees...
 
Terug
Bovenaan Onderaan