BasBQ
Beef en Steak

Waar koop jij je vlees?

 
 

chef

Sprokkelaar
Berichten
46
Ik ben benieuwd waar de mede Q-ers hun vlees kopen.
Ikzelf haal met meestal bij slagerij leibrand hier in lelystad, en kippetjes bij het grillpaleis op de markt.
Ook vraag ik me af of er mensen bekend zijn met de slagerij genaamd de worstmakerij hier in lelytown?
 
ik kom zelf niet bij jou uit de buurt.

Maar mijn bbq vlees bestel ik vaak bij Beef & Steak, mijn spare ribs bij de makro en de rest van het vlees bij de makro of de sligro
 
Mijn Spareribs komen van het Haantje uit Malden, Vis en procureur bij de Makro
 
Ik koop veel bij de Sligro en Hanos, ben niet een heel groot fan van Makro ( as we speak ligt er een lamsbout van de Makro in de *ven), en verder koop ik graag bij de turk op de Haagse Markt of in Delft.
 
Frits zei:
Mijn Spareribs komen van het Haantje uit Malden, Vis en procureur bij de Makro

schijnt een goede slager te zijn  ;)
 
Nou heb ik wel is gezien dat ze bij de makro grote dozen ribbs verkopen , maardan ook weer verschillende soorten.. Iemand ervaring mee?
 
ik koop ze daar ook per doos, ben er goed over te spreken. welke doos dat precies is weet ik zo niet, maar er zitten er hier die je dat haarfijn uit kunnen leggen denk ik  :)
 
Je hebt dozen baby back ribs, die zijn kleiner en wat minder vlees. En je hebt Belly Ribs, die zijn groter en meer vlees, daar kun je dan weer dit mee doen. http://www.bbq-nl.com/2011/03/st-louis-style-ribs.html
Het is een kwestie van smaak, net wat je fijner vind.
 
En je moet de dozen hebben waar ze appart in verpakt zijn
 
De slager van de Jumbo hier in Nieuwkoop en Beef&Steak in Ter Aar. Alles lokaal dus  ;)
 
is daar ook nog verschil in bij de makro Frits?
Die ik haal zitten idd wel allemaal apart in plastic verpakt
 
Thor zei:
De slager van de Jumbo hier in Nieuwkoop en Beef&Steak in Ter Aar. Alles lokaal dus  ;)

dan zit jij goed met Beef & Steak om de hoek  :D
 
Ik geloof dat je de blauwe doos van de Makro moet hebben bij Baby Back ribs en niet de witte
 
Ja, blauwe doos met ruitje bij de Makro voor Baby Backs, dus wat wij normaal spareribs noemen. En de witte dozen voor de Spareribs, wat we hier Belly Ribs of buikribben noemen.
 
Vlees (en vis) vooral bij de Makro. Is voor mij niet alleen dichtbij maar bij de aanbiedingen ook gunstig geprijsd.
Overigens ook goede (incidentele) ervaring met beefandsteak
 
Ja, waar koop ik, Makro, Sligro, Hanos, Albert Heijn (varkensfiletlapjes en scharrelkippen), soms bij de poelier op de markt.
 
Ik haal vlees bij de Makro, Sligro en de supermarkt. Voor specifieke stukken beefensteak.

De worstmakerij in Lelystad, daar heb ik een collega wel eens over gehoord. Hij vind het goed vlees... (Weet alleen niet binnen welk referentiekader ;)) en volgens hem niet duur...
 
ribs meestal bij een vriendin van mij (werkt op kantoor van een grote koeien en varken slachterij) procureur meestal bij makro. Kip bij de lokale poelier die op vrijdagmiddag ook verkoop voor particulieren heeft
 
procureur, varkenslappen etc haal ik bij de Sligro.
kip, lam, schaap bij de Turk.
de rest bij C1000 of de Appie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan