BasBQ
Beef en Steak

Vragen omtrent deelname aan de Tony Stone

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Wij (de Sea Side Smokers) hadden een aantal vragen naar aanleiding van onze oefensessies voor de Tony Stone, die heb ik aan Harry voorgelegd en hij was zo vriendelijk om e.e.a. voor ons uit de doeken te doen. Ik zet de vragen en Harry's antwoorden hier neer, misschien zijn andere teams ook tegen deze punten aangelopen en dan heb je nu antwoord op je vragen en hoef ja Harry er niet mee lastig te vallen ;)

Hoeveel vlees krijgen we?
1 brisket, whole packer
2 boston butts
4 slabs rubs (waarschijnlijk buikribben)
12 kippendijen

Mogen we zelf ook vlees meenemen?
Ja, dat mag. Dus je mag je eigen wagyu brisket meenemen als je dat zou willen. Het moet wel aan de regels voldoen, dus niet ge?njecteerd, gerubt e.d.

De Boston Butt van Beef & Steak duurde bij mij vorige keer 19 uur, dat lukt niet als we ons vlees pas op zaterdagavond krijgen.
We mogen zaterdagochtend al beginnen, dus we hebben alle tijd om het Low & Slow te doen.

Is er stroom aanwezig voor DigiQ's CyberQ's, stokers e.d?
Ja, dat is er.

Mag je andere soorten sla gebruiken dan alleen kropsla voor de opmaak?
In de VS gebruiken ze kropsla en krulpeterselie, maar een andere soort sla is hoogstwaarschijnlijk geen probleem.
 
Je eigen vlees meenemen? Hmmm, dat vind ik toch minder kosjer. Zo ontstaan er toch al snel kwaliteitsverschillen....
 
Mag in Amerika ook bij de KCBS, er komt wel altijd een 'meat inspector' langs om te kijken of het vlees koud genoeg is en of het niet al geprepareerd is. Het nadeel is dat je hier bijna nergens een goed uitgesneden schouder, Brisket of Spareribs kan vinden laat staan veel kwaliteits verschil
 
ik ben dan weer benieuwd hoe het les krijgen op dag 1 gecombineerd wordt met de wedstrijd eindigend op dag 2.

Niet dat ik denk uberhaupt in de prijzen te vallen, maar toch wel leuk er serieus mee bezig te zijn.
 
@Jord, wat Frits ook al zegt, in de VS neem je je eigen vlees mee, als dit een offici?le KCBS wedstrijd is dan mag dat hier dus ook. Maar je weet nu dat het mag, dus dan kun je er ook gebruik van maken of niet, maar je staat in ieder geval niet voor verrassingen achteraf.
 
Poetsertje, ik denk dat je bij de les op zaterdag gelijk begint met het maken van het eten voor zondag
 
Jord zei:
Je eigen vlees meenemen? Hmmm, dat vind ik toch minder kosjer. Zo ontstaan er toch al snel kwaliteitsverschillen....

Toch zou ik het maar doen,Jord.
Het staat verrekte slordig met alleen je geraamte achter de Q.
En die kwaliteitsverschillen,ondanks hetzelfde vlees,komen er toch wel.
 
Mogen we zelf ook vlees meenemen?
Ja, dat mag. Dus je mag je eigen wagyu brisket meenemen als je dat zou willen. Het moet wel aan de regels voldoen, dus niet ge?njecteerd, gerubt e.d

Mag je terplekke wel je vlees in de rub zetten of injecteren.
 
Mike alle toevoegingen als rub's en injecties mogen pas op het terrein gebeuren als de meat inspector is langs geweest.
Je vlees moet dus nog netjes ingepakt zijn en helemaal 'kaal'
 
@Jord, het is een KCBS wedstrijd dus van toepassing zijn de regels KCBS, deze zijn overigens te downloaden van de site. Bij de Jack krijg je als internationaal team ook het vlees maar het staat je vrij om je eigen vlees in te kopen.

Dat hebben wij ook gedaan, overigens begeleiden wij ook het team straks naar de Jack zodat degene gebruik kan maken van onze ervaring.

@Poetsertje, je begint met een stuk theorie in de middag begint de kook gedeelte zodat je gerechten op tijd klaar zijn voor zondag.

 
Tsja, de 21e gaat een goede vriend van mij trouwen, meedoen zit er daardoor helaas niet in dit jaar :-( ben overigens ook nog helemaal geen kanshebber (fluistert: ik heb nog nooit een brisket gemaakt)...

Maargoed, als het goed is hebben we in mei een nieuw 'speeltje' en dan gaan we ons toch wel eens ori?nteren op een wedstrijdje.
 
Ik ben ingeschreven voor de judge cursus en als ik de agenda goed lees (ga er niet van uit) doen de student-judges mee aan de kook cursus?

oops, had mischien beter deze in een ander thread moeten platsen... Moderators graag verplaatsen als nodig.
 
Alabama het staat hier prima;)
Degene die de Cook cursus volgen kunnen de volgende dag meedoen met de wedstrijd, en degene die de judge cursus volgen mogen de volgende dag jureren
 
Dank Frits. Dat wist ik wel.

En onduidelijkheid ligt aan mij, maar ik heb dit via de mail, en stiekem hoopte het betekent wij judge-cursisten mochten mee doen bij het cooking class. Ik ga zeker jureren (thanks for that word ;)) maar niet mee doen bij de wedstrijd.

Het Programma
Zaterdag, April 21
rd
9:00  ?  Ontvangst
10:00 ? 11:30  - Jury cursus
12:00 ? 16:00 -  Cooking Class, on Brisket, Pork Shoulder/Butt,  Chicken, &
Ribs ook voor de Judges
 
@Alabama je zal een stuk theorie van de cooking class volgen, dit om te begrijpen wat de teams doen met het vlees welke je gaat jureren. Je ziet ook dat veel BBQteams een jurycursus volgen om te begrijpen van de jury doet en voor een Master Judge moet je ook mee hebben gekookt tijdens een wedstrijd met een team. Dit om de wisselwerking tussen teams en jury te bevorderen.

dit even ter info.
 
Terug
Bovenaan Onderaan