BasBQ
Beef en Steak

Vraagje over hoeveelheid Pulled Pork

 
 

Gijzzer

Vuurmaker
Berichten
79
Ben maandag jarig en heb het idee opgevat om in plaats van taart op het werk dit keer voor de lunch te trakteren op Pulled Pork, heb inmiddels 5.5 kilo Boston Butt besteld. Ben dus van plan deze zondag/maandag klaar te maken en mee te nemen naar het werk, samen met broodjes, wat koolsla, zelfgemaakte sausjes, uienringen, augurk noem maar op.. Het zijn nogal grote eters dus vandaar de vraag, zal dit genoeg zijn? Ik heb liever iets teveel dan te weinig. Gaat om een man of 15, heb serieus geen idee hoeveel ik per man aan vlees moet rekenen.
 
Een beetje Broodje is met 125 gram gegaard vlees wel  voldoende voor de gemiddelde persoon , dan heb je ongeveer 170-180 gram per persoon nodig,
van een boston butt van 5 kg blijft netto toche wel 4-4.5 kg over schat ik. 4 : 15 is ruim 260 gram ongegaard, 180 gram gegaard.
met 50 gram colesla , uienringen en een augurk heb je al een best broodje.

Ik reken zelf voor 10 man 2.5 kg procureur. en dat is eigenlijk altijd voldoende
 
Een paar weken terug had ik 2 procureurs (Sligro) van zo'n 2.5 kg per stuk. Daarvan werden 60 (!) witte puntjes (Jumbo) mee belegd.



Sent from my iPad using Tapatalk
 
Ik ga voor mijn collega's voor 3 broodjes de man en dik belegd met vlees :) het zijn nogal veelvraten (levensgenieters als iemand anders trakteert) Kan desnoods nog 2kg procureur erbij leggen op de Q als het moet.
 
Ik zou zoveel.mogelijk op de Q leggenmals het grote eters zijn....

Invriezen kan ook als er wat over is.
 
Voor 9 man heb ik 4 kilo (incl. bot) en dat is voldoende voor een mooi broodje vol. Gooi er een schep koolsla salade op en een augurk en je kunt er makkelijk 18 maken.

En van PP heb je nooit teveel ;)
 
Bedankt voor de reacties, naast de Boston Butt gooi ik gewoon de Procureur erbij, beter teveel dan te weinig. ut kum goe  ;)
 
Het is ook echt goedgekomen uiteindelijk, maar veel te veel hehe. Is uiteindelijk nog 2kg gepulde pork met collega's mee naar huis gegaan :) Maar lekker gegeten en iedereen te vol na de lunch om nog productief te zijn. Baas zal blij geweest zijn met me vandaag  :blush:
 
Smeinkie zei:
Goed om te horen dat iedereen tevreden was!

Hoeveel kilo butt en procureur had je nou en hoeveel broodjes zijn er ongeveer geserveerd?

was bij  elkaar 8.5kg toen het op de bbq ging :) hoeveel broodjes er zijn gegeten geen idee, heb niet gekeken of er broodjes over waren. Laten we zeggen dat ik blij was dat iedereen vol zat, en iedereen blij was dat er genoeg was :) Kreeg meteen al bestelling "binnekort keertje spareribs?" Ik zei, geen probleem maar dan betalen jullie ook voor mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan